Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelle laptop gezocht voor office + fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11 06:47
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor basis office werkzaamheden (word/excel/outlook/etc.).
Tevens gebruik ik Adobe Lightroom en Adobe photoshop om foto's te bewerken en sorteren.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat de laptop snel werkt (opstarten,programma's opstarten, etc), dus SSD :?

Het moet wel een windows laptop zijn ivm gebruikte programma's.

Wat is je budget?
+- 1000 EURO, maar geen vast budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wordt vooral (98%) thuis gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf de laatste 5 jaar alleen maar ervaring met HP, en ben daar super tevreden over eigenlijk.

Zo zie ik op de website van HP diverse modellen.

Eigenlijk vindt ik SSD wel een vereiste, maar je hebt ook laptops met een "Hybride schijf" staan, is dit wat :?

Of is het ook mogelijk om bijv. 2 HDD's in een laptop te hebben? SSD voor windows en apps, en een normale voor opslag. Vooral de foto's nemen nogal wat ruimte in beslag (op dit moment zo'n 150GB).

Ook zie ik HP laptops staan met "touchscreen" welke dus ook als tablet te gebruiken is, is dit nog aan te raden :?

Kortom, ik zie door de bomen het bos even niet meer, en hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen wijzen.

Laptop hoeft niet extreem klein te zijn, een goed scherm vind ik wel belangrijk.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Hey,

Heb er een paar op een rij gezet voor je.
Je zou kunnen kijken naar een laptop waar je SSD zelf in kunt zetten/of laten inzetten.

Lenovo Thinkpad Edge E540 (kleine SSD opslag zie ik nu)
http://tweakers.net/price...0c6003qmh)/specificaties/

Asus N56JN-CN091H
http://tweakers.net/price...6jn-cn091h/specificaties/

MSI GP70 2PE-081NL Leopard
http://tweakers.net/price...nl-leopard/specificaties/

Medion Erazer X7611 SLIM
http://tweakers.net/price...(30016905)/specificaties/

Acer Aspire VN7-591G-77UH (€ 1299)
http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-591g-77uh.html

Acer Aspire VN7-591G-56DE (€ 999)
http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-591g-56de.html

Volgens mij kun je op de lenovo nog redelijk wat korting krijgen met een kortingscode. Heb ik me niet zo mee bezig gehouden maar zie het wel eens voorbijkomen op het forum.

[ Voor 19% gewijzigd door Liber8 op 18-10-2014 13:47 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• fakeyluke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-10 23:09
Grolsch schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:52:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor basis office werkzaamheden (word/excel/outlook/etc.).
Tevens gebruik ik Adobe Lightroom en Adobe photoshop om foto's te bewerken en sorteren.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat de laptop snel werkt (opstarten,programma's opstarten, etc), dus SSD :?

Het moet wel een windows laptop zijn ivm gebruikte programma's.

Wat is je budget?
+- 1000 EURO, maar geen vast budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wordt vooral (98%) thuis gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf de laatste 5 jaar alleen maar ervaring met HP, en ben daar super tevreden over eigenlijk.

Zo zie ik op de website van HP diverse modellen.

Eigenlijk vindt ik SSD wel een vereiste, maar je hebt ook laptops met een "Hybride schijf" staan, is dit wat :?

Of is het ook mogelijk om bijv. 2 HDD's in een laptop te hebben? SSD voor windows en apps, en een normale voor opslag. Vooral de foto's nemen nogal wat ruimte in beslag (op dit moment zo'n 150GB).

Ook zie ik HP laptops staan met "touchscreen" welke dus ook als tablet te gebruiken is, is dit nog aan te raden :?

Kortom, ik zie door de bomen het bos even niet meer, en hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen wijzen.

Laptop hoeft niet extreem klein te zijn, een goed scherm vind ik wel belangrijk.
- Als ik kijk naar je eisen zou ik op zoek gaan naar een laptop met ssd (voor de snelheid).
- Touchscreen zou ik je niet aanraden. Het brengt alleen maar extra kosten met zich mee en levert weinig
extras op.
- 2 HDD's in een laptop is zeker mogelijk. Dit moet je dan wel zelf doen anders betaal je veel te veel. Dit kan
door de DVD-brander/lezer te vervangen door een SSD/HDD. Wat ik zou doen is dus een laptop kopen met
ssd en de dvd-speler vervangen door een HDD (deze kost erg weinig).

De erazer X7611 slim laptop is zeker een goeie keuze en op dit moment in de aanbieding voor 1099.-. Dan heb je gelijk de 2 HDD's die je wel hebben zonder zelf moeilijk te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door fakeyluke op 18-10-2014 18:33 ]

Verwijderd

Ben het eens met wat hierboven werd gezegd , met een systeem in balans werkt het best en heb je meeste aan. Ik zou wel een IPS scherm nemen en dat is de medion niet.
http://www.pcmweb.nl/nieu...nitro-gaming-laptops.html
Ook is het plaatsen van een SSD bij veel laptops makkelijk te doen, de fabrikanten houden er tegenwoordig rekening mee met luikjes op de onderkant die met een paar schroeven bereikbaarheid van werkgeheugen en hardeschijf swap mogelijk maken. Plus een laptop die geleverd word met SSD zijn vaak veel duurder dan zelf eentje plaatsen.

• Grolsch
Het zelf plaatsen van een SSD in een laptop stelt inderdaad niets voor, al een aantal keren gedaan.

Maar aangezien SSD Schijven niet zo groot zijn, en ik nogal aardig wat foto's heb zijn de standaard SSD schijven nogal snel te klein.

Wat is jullie ervaring met die :hybride" schijven, waarvan blijkbaar een gedeelte :? SSD is :?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een hybride schijf is niet te vergelijken met een SSD. Zie de test van tweakers die ze laatst gedaan hebben: reviews: Flash-vergelijking: wat is de snelste opslag?. Wat je eventueel wel kan doen: een SSD in een caddy plaatsen op de plaats van de DVD-Drive en de HDD ook in de laptop laten zitten. Dan heb je én veel opslag, én een ssd voor snelheid.

Verwijderd

Voordelen van SSD zijn naast de snelheid, minder warmte in de laptop(kleine ruimte dus extra fijn). Een SSD gaat veel langer mee. Op sommige SSD geven ze zelfs 10 jaar garantie. Wat bij mij het vaakst kapot gaat bij laptops en PC's is naast de videokaart meestal de hdd. Hoe fijn is het een systeem zonder hdd dan zou ik niet voor een combi gaan. Gebruik dan de hdd uit de laptop als externe hdd(ombouwen) zodat je af en toe gegevens overzet die je toch niet meer gebruikt maar wel wilt bewaren. Het gewicht van de laptop neemt soms met wel 500-600 gram af! Kortom hybride hdd ik vind het een beetje een gimmick. Een hybride hdd kan wel een goede oplossing zijn voor in een playstation 3 of 4.

Ik denk dat Liber8 de mogelijkheden mooi heeft neergezet. Ik zou daar een aanvulling aan willen geven met de Asus N551 en N751 modellen die komen ergens begin november uit en bevatten weer wat verbeteringen ten opzichte van de Asus N56/N550. De Acer nitro serie is lastiger te upgraden als de Asus, zeker werkgeheugen is bijna niet zelf te doen tenzij je behoorlijk handig en zelf verzekerd bent.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 10:48 ]

• Grolsch
Dan wordt het dus alleen een SSD schijf, maar dan wel de 500GB variant.

Ik vind de Lenovo modellen er wel leuk uit zien, maar deze zijn maar verkrijgbaar met max 256GB SSD :?

Eigenlijk vind ik een i7 processor ook wel een vereiste, en minimaal 8GB, het liefst 16GB RAM.

Budget staat niet helemaal vast, mag ook best 1200 EURO worden.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Wat dacht je van deze laptop? Heeft al een ssd ingebouwd en een 1TB HDD ernaast: pricewatch: Asus N750JK-T4159H. Is wel 17,3".

Verwijderd

Lenovo y50 vs Acer aspire nitro: zijn zeer vergelijkbare laptops, het scherm van de Acer is veel mooier.Het geluid van de Lenovo JBL speakers is weer beter als de Acer(lijkt me minder belangrijk). De lenovo is denk ik makkelijk zelf een 500 Gb SSD Samsung Evo 840 of Crucial M100 in te zetten. Maar werkgeheugen is dus zeer moeilijk bij Acer aspire nitro.
Acer aspire nitro
http://youtu.be/nl8dd7R555s
Lenovo Y50
http://youtu.be/nokHdiRW1_s

Kortom: wat liber8 hieronder zegt ! :*)
Acer Aspire nitro

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 11:18 ]

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Voor € 1299 zou ik wachten op deze: http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-591g-77uh.html

Betere videokaart, minder gewicht, 16gb ram

Op het bericht hierboven, Acer heeft al het maximale geheugen er in zitten. Hoef je dus niet meer bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Liber8 op 19-10-2014 11:16 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Grolsch
17.3" is me net wat te groot, het liefste zoek ik iets van +- 15"

Met het merk Acer heb ik niet zoveel, vroeger veel problemen mee gehad.

Denk toch dat ik voor een Lenovo laptop ga, en er evt. zelf een SSD inzet.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Asus N56JN-CN035H
Deze is nog niet voorbij gekomen. Wel de beste keus in mijn ogen. Je kan een ssd op de plaatst van de hdd zetten en de hdd met een caddy op de plek van de disk drive. Je kan binnen je budget ook bijvoorbeeld een 500GB ssd nemen.

• Grolsch
Ik wil eigenlijk gaan voor deze laptop:

pricewatch: Asus N56JN-CN094H

Wat moet ik aanschaffen om de aanwezige HDD van 750GB te verplaatsen naar de optische drive, en kan ik de standaard HDD dan vervangen door een Samsung SSD van 500GB :?

• Grolsch
Uiteindelijk heb ik dit besteld:

pricewatch: Asus N56JN-CN094H

Met een 250GB SSD schijf

pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Daarbij een HDD caddy via www.hddcaddy.com zodat ik de aanwezige 750GB HDD kan gebruiken als opslag.

M'n optical drive zit in de doos van de laptop, Optische drives zijn zo 1994 :)

En gisteravond alles ff in/omgebouwd, en draait als een zonnetje :P

Bedankt voor jullie tips en adviezen !

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 23-10-2014 12:27 ]

Pagina: 1