Toon posts:

computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien in de titel hebben gelezen start mijn computer niet meer op.( Ik heb windows 8.1)
Het laatste wat ik heb gedaan is een assassins creed 1 geïnstalleerd en gespeeld.
Na het afsluiten was ik iets vergeten en toen bleef hij hangen op het stuk in de boot met 99 rechts onderaan in het scherm (dat hoort zo) maar hij blijft hangen. Ik heb hem de hele nacht aan laten staan maar hij doet niks, ook heb ik geprobeert die i/o knop achterop mijn pc uit en aan te zetten, maar dit hielp echter ook niks.

Sorry voor de lange post maar alvast bedankt voor jullie antwoord

Ps: dit is echt vervelend want ik heb hem echt nodig voor mn toetsweek

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 12:44 . Reden: vergeten welke windows ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:57
Als je 'm nu aanzet, wat komt er dan in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niks, behalve die 99 rechtonderin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niks doen met de f-toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:57
Al in de moederbord's handleiding/online bekeken wat die code betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dit staat er niet in.
Ook komt deze code altijd voor als ik hem gewoon opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie verder geen merk of onderdelen, maar een snelle zoekopdracht op boot code 99 geeft aan dat het waarschijnlijk aan je moederbord zal liggen (kan overleden zijn).
Heb je al even een poosje de stroom er af gehaald?

Ik zou eerst proberen met zo min mogelijk aangesloten proberen op te starten. Videokaart eruit (indien je een onboard kunt gebruiken), hd's los, etc,

[ Voor 25% gewijzigd door fm77 op 18-10-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar ik zal het proberen... wel heb ik het stroom er heel even vanaf gehaald maar niet langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal even de stekker eruit, en druk dan een paar keer op je startknop (zodat alle stroom er echt uit is). Dan even een kwartiertje wachten en kijken of ie wat doet als het stroom er weer op gaat.
Maar toch vrees ik dat je moederbord overleden is (stroompiek, kortsluiting, etc). Maar wie weet heeft iemand anders nog een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Kun je nog wel in de BIOS komen.

Zo ja reset deze eens een keer naar de default settings.

Op onderstaande site betekend 99
http://www.bioscentral.com/postcodes/amibios.htm
Initialize BIOS data area
of
Setup timer data/RS232 base

Mogelijk door een reset van het BIOS dat de instellingen weer goed komen te staan.
Als BIOS niet meer lukt kun je het meestal via een jumper op je MB proberen maar dat staat zeker in de handleiding.

Er zijn aardig wat topics over te vinden dus denk dat het lezen en proberen wordt.
https://www.google.com/se...2099%20%20code&gws_rd=ssl
Pagina: 1