Xbox One power cable probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:45
Hallo allemaal,

Mijn broertje heeft vandaag zijn Xbox One opnieuw aangesloten ivm nieuwe TV. Toen hij de AC power kabel (kabel tussen stopcontact en AC/DC power brick) aansloot zag hij een flits en vervolgens dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RTtLekx.jpg

Het is misschien niet helemaal duidelijk te zien maar er zijn brandsporen op beide kanten van de kabel te zien. De stoppen zijn verder niet doorgeslagen en toen mijn broertje een soortgelijke kabel van zijn oude Xbox 360 probeerde werkte alles gewoon.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? En moet ik me nu zorgen maken dat de apparatuur niet meer veilig is (brandgevaar etc.)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ziet er in mijn ogen uit als een gevalletje van een gare kabel die een kabelbreuk gehad heeft en kortsluiting heeft gemaakt.
Oorzaak? Lomp met de kabel omgaan terwijl je hem vaak in en uit prikt i guess ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 18:59

Nemesizz

Untouchable

Geen huisdieren in de buurt?

Bepaalde huisdieren hebben soms de neiging om op kabels te gaan knabbelen/kauwen.
Hoeft niet meteen helemaal doorgebeten te zijn, maar als de isolatie maar ver genoeg kapot is kun je ook zoiets krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:27
Xbox One shocking experience... onee dat was hun slogan niet...

Hij is precies door na de verdikking/ bescherming. Vaak is het (of je moet hele soepele kabel hebben) dat ze daar gaan loszitten. Dan nog is wel bijzonder dat het sluiting maakt. Geen loslopende knaagtandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Met Phase; iets te vaak de stekker er onder een hoek uitgetrokken terwijl de draad werd vastgehouden ipv de stekker zelf?

Als de Xbox het verder nog gewoon doet zou ik me niet te veel zorgen maken.