Advies: Laserprinter/scanner met wifi

Pagina: 1
Acties:

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:09
Ik zoek een?
Laserprinter die ook kan scannen. Liefst één die ook kleuren kan printen.

Wat is je budget?
Liefst zo weinig mogelijk; de printer wordt niet vaak gebruikt. Maar ik zie in de pricewatch dat ik onder de 200 euro niets ga vinden, dus laten we zeggen max. 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maakt me niets uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • Wij printen niet zo vaak (eens per maand of zo) en worden helemaal gek van de inkjetprinter die we nu hebben die meer patronen gebruikt dan vellen papier. Ik apparaat moet het doen als ik hem nodig heb. Ik verwacht de toner niet vaak te hoeven vervangen, dus vervangingskosten zijn minder belangrijk.
  • De printer komt op zolder te staan, waar geen bedraad internet is en moet dus wifi hebben.
  • De printer zal gebruikt worden vooral vanaf een PC met Windows 8.1, maar soms ook met een oude laptop met Windows Vista.
  • Zaken als printsnelheid zijn niet belangrijk: ik moet naar de zolder lopen om dat ding aan te zetten, dus dan kan een paar seconden wachter er ook wel bij.
  • Printkwaliteit hoeft ook niet per se super te zijn.Goed is goed genoeg. Foto's hoeft niet te kunnen, die laten we wel afdrukken bij de HEMA.
  • Het apparaat moet ook kunnen scannen. Snelheid is weer onbelangrijk. Kwaliteit moet wel redelijk zijn.
Mijn pricewatch zoektocht geeft maar een paar kandidaten:
  • Samsung Xpress C460W: deze krijgt goede reviews (hoewel maar 3) op Tweakers en lijkt alles te kunnen wat ik wil. Hij ziet er wel best groot uit.
  • HP Laserjet Pro 200 Color MFP M276nw: deze heeft slechts één review, maar die is niet gunstig. Helaas is het een review zonder toelichting.
Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen, dan neem ik de Samsung, want die is goedkoper en wordt beter beoordeeld.

Heeft iemand nog ervaringen met deze printers of een tip voor een ander model dat ik zou kunnen overwegen?