Crossfire werkt niet, 2de kaart wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Systeem

- asrock extreme 4 970
- fx-6100
- 2 x 7970
- 8 gig corsair geheugen
- 1 tbite harde schijf
- 124 samsung 840 evo ssd systeem schijf
- windows 7 64bit
- seasonic m12 850w

Dit systeem draaide 3 maanden goed en zonder problemen, nu kreeg ik 4 weken geleden de kolder in mijn kop en wilde weer terug naar waterkoeling |:( |:( dus alles uitelkaar en bouwen maar.
Vanochtend eindelijk alles klaar afgevuld en 6 uur laten draaien voor lekkage.
Zowel de cpu als beide kaarten worden watergekoeld door ek blokken (full cover)
Vanavond grote moment en aanzetten, alles ging goed, windows start netjes op alles lijkt in orde maar helaas wordt de tweede videokaart niet gezien.
Zowel niet in amd catalyst control center als in bijv. speedfan.

Wat heb ik geprobeerd.
- Nieuwe drivers
- Andere crossfire bridge
- Kaart er verder in proberen te duwen (lijkt goed te zitten)
- Voedingskabels van de ene kaart in de andere (zelfde resultaat)
- monitor kabel verwisselen

Dit is het zoveelste watergekoelde systeem dat ik bouw en heb dus aardig wat ervaring met koelblokken etc monteren en kan me dus ook niet voorstellen dat ik daarbij wat fout gedaan heb (alles kan natuurlijk maar lijkt me onlogisch)
Zomaar even de kaart eruit en testen in een ander systeem is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Dus ik hoop eigelijk dat iemand nog een goed idee heeft om te testen.

Zou bijv windows opnieuw installeren nog wat kunnen uitmaken ( lijkt me niet, maar alles is beter als alles weer uitelkaar :(

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kaarten 1 voor 1 proberen? En ja is lastig in jouw geval maar dat lijkt mij de enige optie.

[ Voor 55% gewijzigd door prutser001 op 17-10-2014 23:14 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Elmo_b
ben bang dat het inderdaad weer uit elkaar halen wordt sniksnik.. zodra ik vanavond thuis ben zal ik eerst de kaart eruit moeten halen terugbouwen naar luchtkoeling en dan testen in mijn vrouw haar systeem. hoop wel dat ie het doet.
Als ie het wel doet (wat ik verwacht) wat zou het dan nog meer kunnen zijn?
verrot moederbord?
windows niet goed?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Niet zo hard meteen, eerst eens even kijken wat er gebeurd :P

• Elmo_b
Thomg schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:46:
Niet zo hard meteen, eerst eens even kijken wat er gebeurd :P
Lol ben een beetje gefrustreerd. Ik weet nu plotseling weer waarom ik terug gestapt ben van waterkoeling naar luchtkoeling >:) >:)

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Altyd eerst checken of alles goed werkt met luchtkoeling...maar heb je al gekeken in de bios?
Misschien een optie die je moet aanpassen? Onboard gpu uitschakelen of iets dergelijks.

edit,
je 1e post ff doorgelezen. Alles werkte dus gewoon goed?

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 18-10-2014 13:19 ]

|2600k|Asus 290|

• Elmo_b
Ja alles werkte gewoon goed, geen probleem ok temps waren goed, maar kon een leuke kast krijgen en had nog zoveel waterkoeling spullen liggen en weer zin in een project dat ik ervoor ging.
Nog geen spijt van hoor, alleen water eruit, testen, water erin testen etc.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Toevallig de kaarten per ongeluk omgewisseld?

|2600k|Asus 290|

• Elmo_b
Nee, zover ik weet niet, maar nu ga ik wel twijfelen.
Maar dit zou toch niet mogen uitmaken?

• Elmo_b
Zojuist de kaart eruit gehaald en teruggebouwd naar luchtkoeling (origineel) en in mijn vrouw haar pc geplaatst, zij draait met een 697o en antec 620 voeding dus mijn kaart zou ook geen probleem moeten zijn.
Helaas daar ook geen beeld, de fan draait wel gewoon maar geen beeld, daarna de 6970 weer terug geplaats en deze deed het gewoon,
Voor de zekerheid nog een laatste keer mijn kaart geplaats maar helaas geen beeld.
Dus ik denk dat de 7970 echt overleden is... snik

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dat is jammer man, gecondoleerd..

Ik zat zelf ook te denken om mijn 2 x 290x om te bouwen naar WC maar ik zie daar toch vanaf, en ik wil eigenlijk een kant en klare fullcover optie welke er niet is. Die Kraken G10 is het ook niet helemaal.

Een EK full cover leek me leuk, XPSC zou ook nog kunnen maar ik zie er enorm tegen op, ik zou alles nog aan moeten schaffen maar dat doe ik nog niet. Misschien komt er een fabrikant die wel een kant en klare oplossing levert. Dan maar 3 radiatoren in mijn PC.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Elmo_b
ach dit is de eerste keer in 17 jaar dat ik iets van hardware sloop bij het ombouwen, en zat er een keer aan te komen. Het is zonde maar je leert er weer van
Voorloppig dus maar 1 x 7970 en ga langzaam op zoek naar een tweede 7950/7970.
Had net bij een tweaker een 8350 overgenomen + de waterkoeling blocks etc was een aanslag op het budget dus het pc-potje is een beetje leeg :9 :9
Iemand nog interesse in een dode 7970 ?? :P :P :P

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 12:09
@prutser001
Ik heb een klein jaartje geleden ook mijn gpu's onder water gezet.
Daarbij heb ik nog de schroeven van een EK 7970 DCII blok aan moeten passen, omdat ze die gestandaardiseerd hadden zonder na te denken :/

Was mijn eerste keer en dat ging gelukkig gewoon goed.

In principe zou een kleine statische schok al genoeg kunnen zijn om de GPU te frieturen en dat kan al gebeuren met het oppakken van de kaart als deze nog niet aangepast is :/

@Elmo_b
Je kunt hem altijd aan de muur hangen :)
Maar misschien heeft Astennu er nog interesse in? hij lijkt een collectie aan het bouwen te zijn.
Pagina: 1