Systeem
- asrock extreme 4 970
- fx-6100
- 2 x 7970
- 8 gig corsair geheugen
- 1 tbite harde schijf
- 124 samsung 840 evo ssd systeem schijf
- windows 7 64bit
- seasonic m12 850w
Dit systeem draaide 3 maanden goed en zonder problemen, nu kreeg ik 4 weken geleden de kolder in mijn kop en wilde weer terug naar waterkoeling
dus alles uitelkaar en bouwen maar.
Vanochtend eindelijk alles klaar afgevuld en 6 uur laten draaien voor lekkage.
Zowel de cpu als beide kaarten worden watergekoeld door ek blokken (full cover)
Vanavond grote moment en aanzetten, alles ging goed, windows start netjes op alles lijkt in orde maar helaas wordt de tweede videokaart niet gezien.
Zowel niet in amd catalyst control center als in bijv. speedfan.
Wat heb ik geprobeerd.
- Nieuwe drivers
- Andere crossfire bridge
- Kaart er verder in proberen te duwen (lijkt goed te zitten)
- Voedingskabels van de ene kaart in de andere (zelfde resultaat)
- monitor kabel verwisselen
Dit is het zoveelste watergekoelde systeem dat ik bouw en heb dus aardig wat ervaring met koelblokken etc monteren en kan me dus ook niet voorstellen dat ik daarbij wat fout gedaan heb (alles kan natuurlijk maar lijkt me onlogisch)
Zomaar even de kaart eruit en testen in een ander systeem is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Dus ik hoop eigelijk dat iemand nog een goed idee heeft om te testen.
Zou bijv windows opnieuw installeren nog wat kunnen uitmaken ( lijkt me niet, maar alles is beter als alles weer uitelkaar
- asrock extreme 4 970
- fx-6100
- 2 x 7970
- 8 gig corsair geheugen
- 1 tbite harde schijf
- 124 samsung 840 evo ssd systeem schijf
- windows 7 64bit
- seasonic m12 850w
Dit systeem draaide 3 maanden goed en zonder problemen, nu kreeg ik 4 weken geleden de kolder in mijn kop en wilde weer terug naar waterkoeling
Vanochtend eindelijk alles klaar afgevuld en 6 uur laten draaien voor lekkage.
Zowel de cpu als beide kaarten worden watergekoeld door ek blokken (full cover)
Vanavond grote moment en aanzetten, alles ging goed, windows start netjes op alles lijkt in orde maar helaas wordt de tweede videokaart niet gezien.
Zowel niet in amd catalyst control center als in bijv. speedfan.
Wat heb ik geprobeerd.
- Nieuwe drivers
- Andere crossfire bridge
- Kaart er verder in proberen te duwen (lijkt goed te zitten)
- Voedingskabels van de ene kaart in de andere (zelfde resultaat)
- monitor kabel verwisselen
Dit is het zoveelste watergekoelde systeem dat ik bouw en heb dus aardig wat ervaring met koelblokken etc monteren en kan me dus ook niet voorstellen dat ik daarbij wat fout gedaan heb (alles kan natuurlijk maar lijkt me onlogisch)
Zomaar even de kaart eruit en testen in een ander systeem is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Dus ik hoop eigelijk dat iemand nog een goed idee heeft om te testen.
Zou bijv windows opnieuw installeren nog wat kunnen uitmaken ( lijkt me niet, maar alles is beter als alles weer uitelkaar