Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan iedereen die zichzelf journalist noemt (geen beschermde titel) toegang krijgen tot (de ruimtes rond) de tweede kamer?

Zoals de verslaggevers van pownieuws, wie bepaalt of zij toegangspassen krijgen? Op basis van welke overweging?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Kon je http://tweedekamer.nl/ove...atie/index.jsp#TitleLink2 niet vinden?

//edit
Wat is dan het discussiepunt?
Ik vermoed dat jij het niveau of de methodes van Powned niet waardeert. Maar in Nederland is dat gelukkig geen reden waarom zij geen nieuwsgaring zouden mogen plegen. Wil je opperen dat te censureren? Alleen die media toelaten die 'sociaal gewenste' vragen stellen?

[ Voor 67% gewijzigd door frickY op 17-10-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Die had ik idd gevonden maar daar wordt je niets wijzer van.
Vast toegangsbewijs
Parlementaire journalisten kunnen via de stafdienst Voorlichting in het bezit komen van een vast toegangsbewijs voor de gebouwen van de Tweede Kamer (met een geldigheidsduur van maximaal 2 jaar). Als parlementair journalist worden die journalisten aangemerkt, die voor hun werk vrijwel dagelijks in de Tweede Kamer zijn. Een brief van de hoofdredactie kan hierover uitsluitsel geven.
Tijdelijk toegangsbewijs
Journalisten die voor hun werk incidenteel in de Tweede Kamer dienen te zijn, krijgen bij Voorlichting (Kamer H215) een tijdelijk toegangsbewijs op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en een geldige perskaart. Het tijdelijke toegangsbewijs is voor maximaal één dag geldig en dient na afloop bij de ingang van Lange Poten 4 (bij de beveiligingsloge) weer ingeleverd te worden. In bijzondere gevallen kan een tijdelijk toegangsbewijs worden verstrekt dat langer geldig is.
Indien men geen perskaart kan overleggen, dient de journalist per bezoek een door de hoofdredactie ondertekende opdrachtbrief, op officieel briefpapier, te tonen.
Edit:
Ik vraag me inderdaad af of pownews geweerd zou kunnen worden, mocht "men" dat willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juup op 17-10-2014 23:10 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:21
Ik geloof dat ze in Noord-Korea ook van dat soort regeltjes hebben, welke journalisten goed zijn en mogen publiceren en welke niet. En dat is aan de staat te bepalen.

Maar serieus, elke journalist heeft toch recht op vrije nieuwsvergaring? (met de eisen in achtneming die de gesteld kunnen worden aan bijvoorbeeld professionaliteit, alles in alle redelijkheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Vandaar mijn vraag. Aan welke eisen moet je voldoen om toegang te krijgen.
Als ik mezelf journalist noem en een ander mijn hoofdredacteur noem kan ik dan 2 jaar lang rond de tweede kamer hangen en brutale vragen stellen en de wijsneus uithangen?

[ Voor 7% gewijzigd door Juup op 17-10-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Hier is bijzonder weinig discussiewaarde te ontdekken en je hebt in ieder geval het antwoord al gevonden, ongeacht of je het er mee eens bent. Ik zie verder weinig redenen om dit topic open te houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.