Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-Link SG3210 v2 firmware upgrade mislukt

Pagina: 1
Acties:

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Ik heb een 'verse' TP-Link SG3210 V2 aangeschaft.
Maar die draait nog op Firmware Version: 1.9.4 Build 20130813 Rel.56798
terwijl volgens de TP-Link site TL-SG3210v2_en_1.9.8_[20140818-rel66877]_up versie beschikbaar is.

Nu kun je die downloaden en keurig klaarzetten om de firmware te updaten, maar nadat ik het .bin file geselecteerd heb (SystemTools/Firmware Upgrade), krijg ik een vage foutmelding (nadat ik op "are you sure you want to upgrade" heb geklikt).
Het scherm wordt gevuld met dit:

var testName=/\.bin/g; if(!testName.test(fileName)) { alert(js_bad_file = "Please check the type of the file!"); var element = document.getElementById("filename"); { element.focus(); element.select(); } return false; } if(fileName.length > 63) { alert(js_bad_filename = "The filename length should be less than 64 bytes!"); var element = document.getElementById("filename"); { element.focus(); element.select(); } return false; } if( !confirm(js_confirm_update="Are you sure to upgrade firmware?") ) { return false; } return true; } function guestDisableAll() { document.forms[0].filename.disabled = true; document.forms[0].submit.style.display = "none"; }

Ook vreemd is, dat ik WEL zaken als het IP adres, de device omschrijving kan aanpassen en dat 'ie vervolgens ook luistert naar z'n nieuwe IP adres, etc.
Maar de optie 'Save Config" geeft als foutmelding "Save the config failed", zonder enige clou waar dat aan ligt... 8)7
Ook de log meldt hier niks.

En ja, ik ben als admin ingelogd. Heb al 3 verschillende browsers geprobeerd (IE, Chrome, FF), vanaf twee verschillende PC's en verschillende OS-en.

Iemand! :?

[toevoeging]
Het ligt dus puur aan het proberen te upgraden van de firmware. Zodra ik dat één keer geprobeerd hebt, blijft de webconsole fouten geven als je iets anders wilt veranderen, config wilt saven, ja zelfs rebooten lukt niet meer...
Alleen de steker eruit en erin werkt als reset.
De laatste (succesvolle) config save heeft 'ie dan wel bewaard, maar f/w updaten; ho maar... :-(

ps: ik wilde de titel aanpassen, maar nu zie ik dat het niet meer (?) kan.
" TP-Link SG3210 v2 configuratieprobleem?! " moest het eigenlijk zijn... :F

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 18-10-2014 10:36 ]

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Zijn er geen mensen die deze switch gebruiken en het wel gelukt is om nieuwe(re) firmware te flashen? :/

In de nieuwere firmware zit namelijk IPv6 ondersteuning en daar wilde ik nou juist wat mee gaan experimenteren...

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
[update]

Ik bleef eea proberen vanaf diverse PC's/laptops en het ging iedere keer weer fout.
Totdat ik weer een andere machine pakte en die had (door een andere setup foutje GEEN actieve virusscanner draaien).
En wat is het geval? Juist ja, toen was de switch binnen een paar seconden voorzien van de allernieuwste firmware! >:)

M.a.w. de AV software onderschept het te versturen .BIN file, tijdens de upload vanuit een browser richting de switch. En dat scan verkeer vindt de webmanagentconsole van TPLink blijkbaar niet leuk en knalt er uit met een timeouterror en het displayen van de source code van de actieve pagina.

Waarbij overigens de AV software geen enkele melding geeft c.q. iets detecteert dat er iets aan de hand zou zijn.

Maar het is volkomen reproduceerbaar. AV s/w actief --> lukt niet.
AV s/w ff gedisabled --> f/w upgrade lukt wel.

Tot nu toe van TP Link support geen enkel zinnig noch concreet inhoudelijk antwoord. (had ik ook eigenlijk niet verwacht) gehad.

Wat ik wel apart vind is dat, alhier op tweakers, er ook geen reacties kwamen... :?

Mooie Plaatjes