voldoet mijn huidige scherm?

Pagina: 1
Acties:

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:26
Goede avond peeps.

Ik ga aankomende maand eindelijk mijn 8 jaar oude pc vervangen voor een nieuw systeem, ik zal hier in de komende weken nog wel om hulp vragen bij het samen stellen, maar voor nu heb ik even een korte vraag over mijn beeldscherm, so...

2 jaar geleden heb ik een pricewatch: Philips 226V3LSB Zwart gekocht omdat ik voorheen een crt monitor had en het werd wel eens tijd voor een wat nieuwer scherm, nou heb ik de afgelopen dagen hier al wat zitten lezen en ik las dat er nogal een groot verschil zit tussen bepaalde typen schermen? ips en tn ofzo, anyway to get to the point, Mijn vraag is.

Is dit scherm goed genoeg om met een nieuwe computer te gamen op ''hoog'' niveau en denk dan met name aan fps games als cs global offensive/blackops etc, Ik speel namelijk ook League of Legends en daar heb ik echt super mooi beeld maar bij mijn oude ut99 is het beeld nou niet wat je noemt soepel soort van screenlag ik weet niet of dat met de reponse tijd heeft te maken of iets dergelijks, ben echt een leek wat dat betreft. Zou het echter wel zonde vinden om een nieuw scherm te moeten kopen.

opinions please, much appreciated :)

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 10:28
Om te gamen op hoog niveau: Het voeldoet goed. Uitgedrukt in een cijfer een 6.5.
Voor de rest: het is een tn scherm, met een (voor mijn mening) erg brede bezel. Dit zou ik zelf niet ideaal vinden, aangezien tn slechte kleuren en kijkhoeken heeft(grappig genoeg typ ik dit op een tn, maar dat is mijn tweede scherm).
Ik weet niet zoveel over goede monitoren om te gamen, maar vaak worden voor het normale werk de ips-monitoren van dell aangeraden, zoals de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart of de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:04
Voldoet mijn huidige scherm? Die vraag kan alleen jijzelf beantwoorden.

- Genoeg pixels? Heb je genoeg aan 1920x1080?
- Uiterlijk? Ben je tevreden met het uiterlijk? Of wil je liever een moderner uiterlijk?
- etc..

Ikzelf ben nu Dell schermen en schermen van de iMacs gewend. Ik zou nooit meer terug willen naar bijvoorbeeld een TN scherm. Het is ook een kwestie van smaak en geld. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door GioStyle op 17-10-2014 23:45 ]

• Ambition88
ja ik vind 21.5 inch meer dan zat hou niet van een al te groot scherm, het uiterlijk is prima en interesseert mij ook vrij weinig, het gaat mij er meer om dat ik fps games gewoon vloeiend zonder screen lag kan spelen, zoals ik al vertelde met ut99 het voelt alsof het spel te snel gaat voor het beeld ofzo does that make sense? :p niet shockerig of iets maar hm moeilijk uit te leggen terwijl ik dat spel voorheen op een oude crt echt zo smooth als een sneltrein speelde, met dezelfde pc specs die trouwens bar slecht zijn, vandaar ook een systeem update.

denk dat mijn vraag misschien beter kan zijn of de response tijd en het aantal herts voldoende zijn?

@hydrargyrum wat is een bezel? 200+ euro voor een scherm is mij trouwens echt te gortig :p

bedankt voor de snelle reacties

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 17-10-2014 23:55 ]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Bezel is de rand van je scherm. Als je maar één scherm gebruikt maakt het (mij) maar erg weinig uit hoe groot die rand is.
Overigens zou je scherm volgens de specs een prima reactietijd hebben. Dus waar die "screenlag" van komt?

[ Voor 30% gewijzigd door Plato112 op 17-10-2014 23:56 ]

Speed limits are like herpes.

• Ambition88
ah zo, ja ik vind het gewoon erg zonde om een nieuwe scherm te kopen als ik deze 2 jaar terug van mn moeder als cadeau heb gekregen, maar inprincipe moet hij dus prima zijn voor fps games? :) los van dat de kleuren dan misschien niet perfect zijn door mijn tn screen so be it..

ja ik vind het ook harstikke vaag misschien dat mijn gpu gewoon aan het eind van zn latijn is zou me niks verbazen, maar gek dat hij met moba/rpg games wel super helder en smooth beeld geeft thanks in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 18-10-2014 00:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
voortaan daadwerkelijk lezen voor je post... :o

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Ambition88
ah okay sorry, ik las trouwens net ergens iets over input lag? misschien dat mijn scherm daar erg last van heeft ?

Verwijderd

BenQ heeft goede monitors om mee te gamen en de prijzen dalen aardig

mijn zoon gebruikt er een op zijn ps4 en ziet er erg mooi uit

http://tweakers.net/merk/...7OL0pV0oEIBhekJnsCRXUNawE

succes met zoeken/kiezen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 12:43 ]

Verwijderd

Ik vind dat je deze scherm moet vervangen voor een 1ms reactie tijd, die van jou is 5ms
Aangezien jij toch een nieuwe systeem gaat samenstellen kan je huidige scherm gebruiken als 2de scherm *O*

Verwijderd

Ambition88 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:09:
Mijn vraag is.

Is dit scherm goed genoeg om met een nieuwe computer te gamen op ''hoog'' niveau en denk dan met name aan fps games als cs global offensive/blackops etc,

opinions please, much appreciated :)
Mijn mening
kijk deze http://www.mediamarkt.nl/...0,1082997.html?langId=-11

BENQ
1ms reactie tijd
24 inch scherm
energie verbruik 30 watt
169 euro
LCD-technologie TN

deze scherm BENQ is veel beter en goedkoper dan

@hydrargyrum
DELL
8ms reactie tijd
24 inch scerm
energie verbruik 70 watt
207 euro

ik zelf heb
SAMSUNG
2ms reactie tijd
24 inch scherm
enegie verbruik 16 watt
164 euro
LCD-technologie TFT-LCD

En als je nog even wacht heeft mediamarkt binnenkort geen BTW betalen, dan word jou scherm nog goedkoper *O*

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:24:
[...]

Mijn mening
kijk deze http://www.mediamarkt.nl/...0,1082997.html?langId=-11

BENQ
1ms reactie tijd
24 inch scherm
energie verbruik 30 watt
169 euro
LCD-technologie TN

deze scherm BENQ is veel beter en goedkoper dan

@hydrargyrum
DELL
8ms reactie tijd
24 inch scerm
energie verbruik 70 watt
207 euro

ik zelf heb
SAMSUNG
2ms reactie tijd
24 inch scherm
enegie verbruik 16 watt
164 euro
LCD-technologie TFT-LCD

En als je nog even wacht heeft mediamarkt binnenkort geen BTW betalen, dan word jou scherm nog goedkoper *O*
Nee, die ultrasharp is beter. Kwaliteit panel is al niet vergelijkbaar.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:51
Als ik jouw was zou ik eerst een nieuw systeem kopen en dan later pas zorgen maken over het beeldscherm.

De monitor die je nu hebt is een leuk dingetje en misschien niet high-end maar voldoet voor jouw volgens mij nog prima. Bij games wen je er wel aan en als je het daarna nog steeds echt belangrijk vindt kan je de monitor altijd nog vervangen ;)

don't mind me

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Plato112 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:55:
Bezel is de rand van je scherm. Als je maar één scherm gebruikt maakt het (mij) maar erg weinig uit hoe groot die rand is.
Overigens zou je scherm volgens de specs een prima reactietijd hebben. Dus waar die "screenlag" van komt?
Dit scherm heb ik ook 2 jaar gehad en toen gekocht omdat ie het goedkoopste was :'(
In ieder geval, scherm is echt serieus waar dikke prima, ik het het niet direct door dat het een ander scherm een IPS paneel was wat er nu naast staat. Totdat het donker werd. Daar zag ik de belachelijke backlightbleed van die Dell.

Dell is retour, Philips heeft mijn zusje gekregen, ik heb alleen nog maar m'n 32" 1080p voor mn neus met bijbehorende reactietijden. Daarom ga ik deze draad volgen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-02 22:42
Voor gamen wordt vaak een TN paneel aangeraden ivm de snellere recatietijden, daar kan gewoon geen IPS of VA paneel tegenop! Echter lever je dan wel veel in qua beeldkwaliteit. Ook al worden de TN panelen steeds beter.

Ik weet niet wat de beeldkwaliteit van je huidige scherm is, maar ik kan me voorstellen dat bij gamen dit wat minder uitmaakt. Echter wil je een goede beeldkwaliteit en betere zwartwaarden, en doe je tevens meer met je scherm dan alleen gamen, kijk dan naar een IPS of VA. Over het verschil van de drie technieken lees ook deze: http://nl.hardware.info/r...oren-koopgids-paneeltypes

Ik zelf ben groot voorstander van VA panelen (vertical allignment), dit geeft voor LCD normen goede contrastwaarden vooral bij checkerboard metingen. Bij TN en IPS houdt het vaak op bij 1:1000, bij VA is 3000 of zelfs 5000 geen uitzonder. Kijkhoeken zijn beter dan TN en natieve 8bit pixel depth wordt ondersteund (dus geen dithering zoals bij vele IPS). Qua reactietijden is VA vrij snel behalve bij grey to grey.
Die Dell ultrasharp is gewoon IPS, met redelijke contrasten (voor een IPS), wanneer je veel films en series kijkt geeft een hoger contrast wel een merkbaarder mooier beeld (vandaar de hype achter OLED).

Leuke VA panelen:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart (met standaard)
pricewatch: BenQ GW2460HM Zwart
pricewatch: BenQ GW2760HE Zwart (27")
pricewatch: BenQ BL2410PT (zonder PWM) Zwart (zonder PWM)

Een leuk scherm kan echt geen kwaad, maar kijk ook wel grootte je wilt, beeldkwaliteit, kijkhoeken, snelheid, kleurweergave, etc. En dan heb je ook nog (zoals ik) schermen die pijn doen aan je ogen door PWM...

[ Voor 8% gewijzigd door Bliksem B op 22-10-2014 16:41 ]

Verwijderd

Bliksem B schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:37:
Voor gamen wordt vaak een TN paneel aangeraden ivm de snellere recatietijden, daar kan gewoon geen IPS of VA paneel tegenop! Echter lever je dan wel veel in qua beeldkwaliteit. Ook al worden de TN panelen steeds beter.
ja hij wil gamen op hoog niveau daarom gaf ik hem die BenQ link maar hij is er niet meer volgens mij xD
en jwz binnekort geen btw in mediamarkt

edit
koop nou maar gewoon deze! beter dan deze gamer monitor vind je niet
pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart
kweenie waarom mediamarkt maar 2 sterren heeft :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 19:38 ]

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-02 22:42
bij mijn oude ut99 is het beeld nou niet wat je noemt soepel soort van screenlag ik weet niet of dat met de reponse tijd heeft te maken of iets dergelijks, ben echt een leek wat dat betreft. Zou het echter wel zonde vinden om een nieuw scherm te moeten kopen.
Klopt dit heb ik ook! Is een Windows 8 issue. Hiervoor moet je de directx of OpenGL files van UT99 updaten met: http://www.cwdohnal.com/utglr/
Succes!
Pagina: 1