Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 14:39
Ik heb onderstaande afbeelding, daar wil ik graag alle zwarte weg halen (de achtergrond). Nou dacht ik dat even makkelijk te doen door in Photoshop de Magic Wand Tool te gebruiken. Echte krijg ik hier niet alles mooi mee weg. Om nou met de magnetic lasso te gaan klooien word ook een intensief klusje. Zijn er nog andere opties? Voor mijn idee mis ik namelijk wat :-)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1zgytk8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:21
Zoek is op select color. Je kan een kleur of kleurenrange selecteren en daar wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Thanks :-). Daar kom ik inderdaad verder mee. Helaas is de kwaliteit van de afbeelding niet zo geweldig. Maar goed, dat is weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxpuck
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 09:48
Je kan ook in Photoshop naar Channels gaan en vervolgens ctrl + klik op RGB, dan maakt ie vervolgens automatisch een selectie. Vervolgens kun je die selectie kopiëren (ctrl + c) en plakken (ctrl + v) in een nieuwe laag / nieuwe compositie. Je hebt dan wel dat het heel doorzichtig is, hier moet je zelf maar mee kijken. Meestal plak ik het een paar keer en Merge ik de image + tweak ik nog een beetje, zodat het er weer netjes uitziet. Vaak als je dan een andere achtergrond doet, dat de dichtzichtigheid al minder opvalt.

Je moet er maar even mee kijken of het voor jou werkt. ( ik weet ook verder niet wat je ermee wilt gaan doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 15:22

BaRF

bijna kerst

Wat wil je er mee doen verder inderdaad? Dat is ook een beetje beslissend hoe je het beste kunt selecteren :) Er zijn namelijk wellicht ook overvloeimodi die zouden werken.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Magic wand is een goed startpunt. Vervolgens kan je gebruik maken van "Refine Edge" om je selectie aan te passen. Edge detection is hier vooral interessant. Vanaf de verbeterde selectie zal je nog wat zaken manueel moeten gaan bijwerken met bijv. de polygonal lasso tool.

Een perfect resultaat ga je hier nooit behalen aangezien je afbeelding best beroerd is qua kwaliteit.

[ Voor 18% gewijzigd door Mavamaarten op 28-10-2014 16:51 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Laatst een goede videogezien van een vrouw die dit heel goed kon met gimp.
Ze deed iets in de richting van contrast tussen voorgrond en achtergrond heel groot maken (dus alle kleurtjes wit maken) en dan kon je met een soort van chromakeyer de achtergrond verwijderen. Ik zou zeggen, zoek eens op youtube. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Excuses voor de late reactie. Het plan is om deze te gaan gebruiken als een muursticker boven ons bed :-).
Het is een afbeelding gebruikt in de show van Snow Patrol (100 million suns). Beide fan van Snow Patrol, vandaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je waarschijnlijk het beste kunt doen is namaken. De resolutie is niet goed genoeg voor een grote muursticker. Er is ook een 1080p versie beschikbaar, maar ook dat is te laag.

Zelf eerst vouwen en dan inscannen/goede foto zie: http://www.origami-kids.c...rigami-s-An4v4GMGxERI.htm Tenminste voor de belangrijke specifieke sterren. Voor de rest ga je zoeken op http://images.google.nl voor gevouwen origami sterren. Die moet je dan wel even uitknippen in PS natuurlijk, maar je hebt dan goeie resoluties. Vervolgens moet je het een beetje leuk positioneren en transformen.

Ik denk dat je op die manier kunt komen tot een veel beter resultaat :) en het is ook minder gepiel.
Pagina: 1