Videokaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• TRBakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo,

Ik heb vandaag een een nieuwe videokaart en processor met moederbord aangesloten, maar de videokaart wordt niet herkend. Ik heb mijn harde schrijf, waar al windows op stond geïnstalleerd, aangesloten op een ander mobo met een andere processor dan normaal. Dat werkte prima. Ik heb toen ook een nieuwe videokaart aangesloten, die wordt echter niet herkend. Het gaat om een r9 290. De fan draait wel gewoon, en ik heb ook in de bios de pci express op primary gpu gezet. Ik heb de drivers gedownload en geïnstalleerd maar dit maakte geen verschil. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of een oplossing voor?

Groetjes Tammo

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:27
Geeft 'ie wel beeld, of dat ook niet.

Misschien moet je hem in een ander PCi slot doen, misschien is die gewoon kapot....

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Windows verhuizen naar nieuwe hardware gaat meestal niet 100% werken. Heb je in ieder geval al je moederbord drivers geïnstalleerd ? Welk moederbord heb je eigenlijk ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT TRBakker :)

Op GoT vragen we allerminst dat iedereen gelijk expert is, maar wel dat je zelf doet wat je kunt (dat lijkt hier redelijk in orde) en dat je vervolgens ook een duidelijke topicstart maakt waarin je de situatie helder maakt (incl alle relevante specs).

Dat is hier niet bepaald het geval, om te beginnen met exact wat je bedoelt met "niet herkend" - het is niet eens duidelijk of je beeld krijgt of niet. Mag helder zijn dat het zo erg moeilijk is om te weten wat er exact aan de hand is, waar het fout gaat en wat dus de oplossing moet zijn.

Voor meer tips over hoe een topic goed te openen:
Het algemeen beleid #quickstart

Ik zou je met klem willen aanraden om de ontbrekende informatie hier toe te voegen.

Dingen om aan te denken:
- Exact welk moederbord, CPU en videokaart betreft het (R9 290 is een chip, geen kaart)
- Wat voor voeding heb je? (merk en type)
- Hoe je de boel aangesloten? Dus in welk PCIe slot? En met welke kabel vanuit de voeding?
- Wat gebeurt er exact als je met de nieuwe videokaart opstart? (beeld of niet?)
- Op wat voor moederbord stond de HDD eerst aangesloten? En vooral: welk chipset zat daarop (je oude Windows install gaat het alleen doen als er exact dezelfde type chipset op zit en de HDDs in BIOS identiek ingesteld zijn (dus IDE/AHCI/RAID).

Zoals je topic er nu uit ziet zou ik het eigenlijk moeten sluiten. Bij dezen laatste kans om dat te voorkomen :o

Oslik blyat! Oslik!