Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
huis tuin en keuken gebruik. Office, internet, email, fotobewerking en de kinderen af en toe een game
Wat mag het systeem gaan kosten?
± € 750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude systeem gaat door naar mijn oudste zoon
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb veel rondgekeken op het forum. en zag veel mensen voor een soortgelijk systeem gaan. Wil perse een SSD, goede videokaart, goed moederbord en redelijk/goede processor, stille kast met goede voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb lang getwijfeld tussen FX-6300 i.c.m. Gigabyte GA-MA790x-UD3P en de i5-4460 i.c.m. Sniper B5. Het AMD systeem had naar alle waarschijnlijkheid ook ruim volstaan voor hetgeen ik er mee doe, maar op basis van de goede ervaringen met de Intel setup hier voor gekozen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde wensen. puur gekozen voor een systeem waarmee ik denk de komende tijd voor uit te kunnen verder wil ik graag een stille kast. daarom gekozen voor de Silencio 452 en de Tranquillo Rev. 3
Ga je overklokken?
Voorlopig niet! wellicht op den duur de videokaart. De videokaart is hierop wel uitgekozen. Deze zou je redelijk eenvoudig kunnen overklokken.
verder denk ik dat ik mijn 'huiswerk' goed heb gedaan met het volgende lijstje. Het is inmiddels allemaal al besteld..... en zal morgen worden geleverd.
OS wordt naar alle waarschijnlijkheid Windows 8.1
huis tuin en keuken gebruik. Office, internet, email, fotobewerking en de kinderen af en toe een game
Wat mag het systeem gaan kosten?
± € 750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude systeem gaat door naar mijn oudste zoon
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb veel rondgekeken op het forum. en zag veel mensen voor een soortgelijk systeem gaan. Wil perse een SSD, goede videokaart, goed moederbord en redelijk/goede processor, stille kast met goede voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb lang getwijfeld tussen FX-6300 i.c.m. Gigabyte GA-MA790x-UD3P en de i5-4460 i.c.m. Sniper B5. Het AMD systeem had naar alle waarschijnlijkheid ook ruim volstaan voor hetgeen ik er mee doe, maar op basis van de goede ervaringen met de Intel setup hier voor gekozen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde wensen. puur gekozen voor een systeem waarmee ik denk de komende tijd voor uit te kunnen verder wil ik graag een stille kast. daarom gekozen voor de Silencio 452 en de Tranquillo Rev. 3
Ga je overklokken?
Voorlopig niet! wellicht op den duur de videokaart. De videokaart is hierop wel uitgekozen. Deze zou je redelijk eenvoudig kunnen overklokken.
verder denk ik dat ik mijn 'huiswerk' goed heb gedaan met het volgende lijstje. Het is inmiddels allemaal al besteld..... en zal morgen worden geleverd.
OS wordt naar alle waarschijnlijkheid Windows 8.1
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 161,75 | € 161,75 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,40 | € 47,40 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,10 | € 12,10 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,70 | € 52,70 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |