Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een aantal vragen omtrent mijn inkomen uit een VOF en hoop dat wellicht een van jullie hier meer van weet en mij hierbij kan helpen door mijn vragen te beantwoorden.

Ik ben een student en vennoot van een VOF. Verder heb ik geen werk of ander inkomen. Wel ontvang ik studiefinanciering. Bij deze VOF ontvang ik een variabel inkomen, dit inkomen hangt af van verschillende factoren zoals afgesproken in het regelement. Over dit inkomen is in principe al belasting betaalt, namelijk omzetbelasting. Nu vraag ik mij af:

Moet ik vervolgens nog inkomstenbelasting betalen? Hoeveel is dit en hoe zit het met alle uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld startersaftrek of zelfstandigen aftrek?

Ik heb een hoop op het internet gezocht, maar ik wordt niet bepaald wijzer van de informatie.

Zou iemand voor mij een voorbeeld som kunnen maken afgeleid van de volgende informatie (fictief):

Ik ben 20 jaar uit en ik ben sinds juni 2013 actief als vennoot (dus ruim 1 jaar).
In 2013 heb ik 5.500,- euro verdiend (hierover is dus omzetbelasting betaald).
In 2014 ga ik 15.000,- euro verdienen.

Hoe kan ik nu de belasting berekenen over 2013 en 2014 wat ik moet betalen of misschien nog terug krijgen?
Gaat er iets veranderen in de komende jaren wat betreft startersaftrek etc.?

Verder heb ik nog een vraag. Vaak wordt er gevraagd wat de hoogte van mijn loon is, bijvoorbeeld om in aanmerking te komen voor een huurhuis.
Hoe bepaal ik wat mijn loon was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omzetbelasting heeft niets, maar dan ook niets te maken met inkomstenbelasting, gewoon lezen en dan snap je het al, de woorden zeggen het zelf al. De omzet wordt belast, en de inkomsten worden belast.

Het feit dat je dit nog niet weet, maakt dat ik echt mijn hart vast hou over je bedrijfsvoering.