Monitor voor Web development / Gamen

Pagina: 1
Acties:

• Yea.rupie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04-2021
Ik zoek een?
Monitor

Wat is je budget?
Bij voorkeur rond de €200, Maximaal €400,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur heb ik een resolutie van 2560 x 1600

Wat kan mijn grafische kaart aan?
Display Support:
Up to 2560x1600 LCD – eDP 1.2 support
Up to 1920x1200 LCD – LVDS support
Up to 2048x1536 VGA analog display Support
Up to 2560x1600 DisplayPort Multimode Support

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met het maken van websites.(Vooral client-side en server-side-programmeren dus niet grafisch) Hierbij heb ik nu een beeldscherm die nog niet eens full hd is en dat werkt niet altijd even fijn. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Zoals ik al eerder aangaf heb ik het liefste een zo groot mogelijke resolutie die mijn grafische kaart support. Verder game ik ook wel vaker, dus daar moet de monitor ook geschikt voor zijn.

Kunnen jullie mij adviseren over wat jullie het fijnste formaat beeldscherm vinden voor mijn situatie(qua resolutie en formaat)?

Verder zou ik het ook fijn vinden als jullie mij bepaalde monitoren adviseren.

Alvast bedankt! :)

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ik zelf doe ongeveer het zelfde als jij, en ik heb een fantastisch Dell U2711 scherm hiervoor. Deze is echter wat verouderd, dus ik adviseer je dit geval de BenQ GW2765HT Zwart. Het is misschien een beetje de bovenkant van je budget, maar daarvoor heb je 2560x1440, 27" en IPS :) d:)b

¯\_(ツ)_/¯

• Yea.rupie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04-2021
Bedankt voor je advies!

Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit van BenQ gehoord, maar het lijkt mij wel een goede prijs voor een monitor met deze specificaties. Ik zal eens wat meer over dit bedrijf opzoeken en daarna misschien er voor kiezen om hem te kopen. Het is jammer dat je hem alleen via internet kan bestellen, want grote winkels hebben hem niet.

• _Drum_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Weet niet of je al een beslissing hebt genomen, maar misschien kan mijn ervaring helpen.
Ik gebruik een (eigenlijk 3 :-) Dell U2713hm scherm voor voornamelijk ontwikkeling. Af en toe een spelletje (carmageddon reincarnated of call of duty: modern warfare) om de gedachten te verzetten.. Voor mij primeert wel het werken, niet het spelen, zodat deze monitor voor mij voldoet. Denk dat je tegenwoordig wel zo'n scherm voor rond de 400€ moet kunnen vinden.
Just my 2 cents...