Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week doet m'n computer erg raar, dagelijks blauwe schermen en vastlopers. Systeemherstel geprobeerd en de pc teruggezet naar 2 weken geleden toen er nog niets aan de hand was, helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik dacht eerst aan een virus of spyware, maar NOD, Malwarebytes, Super Antispyware en ADW cleaner vonden niets.

Hierna kwam ik erachter dat Windows maar 4 Gb geheugen zag in plaats van 8 (ik heb Windows 8.1 64 bits en een tijdje terug zag 'ie wel 8 Gb geheugen). Ik vreesde dat het aan m'n geheugen lag, en heb de ingebouwde geheugentester van Windows uitgevoerd, en die gaf inderdaad hardware fouten aan. Ik heb 2 geheugenbankjes van 4 Gb, pc opengemaakt, 1 bankje eruit gehaald en de andere getest met de Windows geheugentester en met Memtest (2 volle rondjes), geen fouten gevonden. Toen de bankjes verwisseld en alles herhaald met bankje 2, ook geen fouten gevonden. Toen het bankje er weer bij geprikt zodat ik m'n 2 bankjes weer had en weer getest met de Windows geheugentester en Mentest. Weer geen fouten. Ik hoopte dat een van de bankjes misschien niet goed had gezeten of dat er een viesje ofzo op zat en dat het euvel nu verholpen was, maar helaas niet. Na de reboot had ik m'n pc nog geen 5 minuten aan of ik had m'n eerste blauwe scherm al weer :-(

Ik heb geen idee wat ik verder kan doen en hoop dat jullie raad weten!

Ik heb een AMD A10 3,80 GHz
2 x 4 Gb Corsair Vengeance geheugen
Windows 8.1 64 bits

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Mobo? Voeding? Etc. Een complete lijst maken. ( Met model- + typenummers)
Anders is het wel moeilijk om de fout op te sporen.

[ Voor 15% gewijzigd door jovadca op 18-10-2014 12:41 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

QVL lijst van de fabrikant van het moederbord bekeken?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
Lite-On IHDS118 Zwart | IHDS118-18
LC-Power Pro-906B | C-PRO906B
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9B
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003. 1TB
ASUS TFT 51 Cm (20") 16:9 ASUS VS208DR 5ms LED (A/bk)
Gelid Solutions Slim Silence A-Plus | CC-SSilence-Aplus
AMD A10-5800K Boxed | AD580KWOHJBOX
Conceptronic CLLSPK20L | C08-175
Asrock FM2A75 PRO4-M
Lite-On IHAS124-04
Kingston SSDNow V Series V300 120GB | SV300S37A/120G
Be Quiet! System Power 7 300W OEM | BN140

Dit is de complete lijst met onderdelen, deze configuratie heb ik ruim een jaar geleden besteld en bij elkaar gezocht met hulp van jullie hier op het forum. Tot een week geleden werkte alles perfect, heb nooit problemen of vage foutmeldingen gehad.

Ik heb op de site van ASRock naar de QVL lijst gekeken maar daar word ik niet wijzer van want ze zijn de web database aan het synchroniseren staat er. Morgen weer ffies kijken.

• jovadca
Zo kunnen we met je meedenken! Een mooie complete lijst.

Heb je al eens een andere voeding geplaatst om uit te proberen? Zorg dat je dit eerst uitprobeert met een degelijke voeding, waarvan je zeker weet dat die zwaar genoeg is en werkt!
Een Be Quiet 300W voeding vertrouw ik niet helemaal. Met Be Quiet heb ik in het verleden slechte ervaringen gehad en dan is die ook nog maar 300W.

Maak je eventueel gebruik van een aparte videokaart of gebruik je de aansluitingen op het mobo?

Verder bij het zoeken naar het probleem, eerst met zo min mogelijk aangesloten apparatuur. Dan 1 voor 1 iets er bij plaatsen.

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je al een herinstallatie geprobeerd?

Ook ik denk dat de voeding wat aan de lage kant is , de proc trekt onder volle belasting 165 watt
http://www.tomshardware.c...onsumption-confusion.html

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 09:50
Ik heb geen aparte videokaart, gebruik de ingebouwde GPU, de ATI/AMD Radeon HD 7660 D volgens Hardware info. Een andere voeding hou ik zeker in gedachten mocht de rest niets opleveren. Is zo'n voeding makkelijk zelf te vervangen? En welke specificaties of merk en type raden jullie me aan?

Een herinstallatie heb ik nog niet geprobeerd omdat ik dacht dat het een hardware probleem was. Ik heb Quicktech Pro van iemand geleend en die blijft constant hangen op de 15 minutes extended memory test, begint niet eens met deze test maar hangt gelijk. Ik vind het vreemd dat na een hoop vastlopers en blauwe schermen Windows aangeeft dat er een probleem met het geheugen is, 2 bankjes samen en los van elkaar getest, nergens fouten gevonden, Windows geeft ook geen fouten meer aan maar nog steeds blauwe schermen en vastlopers.

Vanmorgen was het weer raak, wat een ellende. PC draaide een uurtje prima, heb geen heftige dingen gedaan, alleen een beetje geinternet. Toen kreeg ik m'n eerste blauwe scherm, rdr file system gaf 'ie aan. Pc opnieuw opgestart, nog geen 2 minuten aan, alleen internet geopend en toen weer een blauw scherm, critical process died. Weer opnieuw opgestart, bleef 'ie hangen in het opstartscherm. Omdat ik graag wil weten wat al die blauwe schermen betekenen heb ik Whocrashed gedownload en geinstalleerd, en die zegt over de laatste crash:

On Sun 19-10-2014 05:51:08 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\101914-6125-01.dmp
This was probably caused by the following module: rdbss.sys (rdbss+0x15069)
Bugcheck code: 0x27 (0xBAAD0073, 0xFFFFD000EF956B28, 0xFFFFD000EF956330, 0xFFFFF800E744B653)
Error: RDR_FILE_SYSTEM
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\rdbss.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: Subsysteemstuurprogramma voor buffers op omgeleide stations
Bug check description: This indicates that a problem occurred in the SMB redirector file system.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

En deze is van gisteren:

On Sat 18-10-2014 13:07:14 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\101814-6734-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0xBB6EA)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF800EDB216EA, 0xFFFFD0019F5865E0, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Als ik dat zo lees dus een driver probleem en geen hardware probleem. Is dit ook zonder een format en een herinstallatie op te lossen?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
Recent een soortgelijk probleem gehad met een wat oudere pc. Foutmelding waren soortgelijk en ook het gedrag.

Er zat 4Gb geheugen in de PC icm een x64 bits OS. Paar keer herinstallatie gedaan, draaide soms 1 dag zonder problemen en daarna begon het weer.

Geheugen en wat al niet meer getest. Dagen lezen/zoeken/proberen maar niets wat de oplossing was.
Met Windows Vista draaide dit systeem zonder problemen en nu met Windows 7 dus niet meer.

Uiteindelijk 4Gb veranderd naar 3Gb en draaien als een zonnetje en dit nu al voor weken.

Nu betrof dit een oudere P4 machine maar gedrag was voor mij ook niet verklaarbaar en dacht ook steeds door de foutmeldingen dat het een verkeerde driver was. Niet dus.

Groote kans dat er toch iets is met geheugen icm Moederbord.
Test het eens met 1 bankje in de PC en indien mogelijk ander geheugen.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05

SkyStreaker

Move on up!

MikeOO schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:18:

Groote kans dat er toch iets is met geheugen icm Moederbord.
Test het eens met 1 bankje in de PC en indien mogelijk ander geheugen.
Heeft ze gedaan.

@Truusje

Kijk eens even of er condensators bol staan op je moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://www.lcdparts.net/Images/mis/cap_750.jpg

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• MikeOO
@SkyStreaker

Wat ik lees is er alleen getest met 4Gb met Memtest en niet getest hoe het systeem met 1 bankje werkt.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Truusje26 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:09:
2 bankjes samen en los van elkaar getest, nergens fouten gevonden,
Dat interpreteer ik als 1 reepje getest?

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 19-10-2014 08:58 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Truusje26
Nope, heb beide reepjes getest, samen en los van elkaar, zowel met Memtest als met het ingebouwde Windows geheugen testprogramma. Dus eerst de twee ingeplugde reepjes getest, toen reepje 1 eruit gehaald en alleen reepje 2 getest, daarna reepje 2 eruit gehaald, reepje 1 erin gedaan en alleen die getest. En daarna nog een keer reepje 1 en 2 samen erin gehad en getest.

Heb net m'n kast opengemaakt en alle condensatoren nagelopen, ze zien er allemaal netjes plat uit. Zag tijdens het nalopen net dat ik een hele andere voeding erin heb zitten dan degene die ik destijds besteld heb. Er zit een LC Power LC420H-12 in. Deze voeding is 420 Watt, een stuk meer dus dan de Be Cool die er eigenlijk in zou moeten zitten. Is deze 420 Watt voeding voldoende voor een AMD A10? Ik doe er geen driftige dingen mee zoals gamen of video-bewerking ofzo.

Overigens nog een nieuw blauw scherm:

On Sun 19-10-2014 07:14:10 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\101914-7812-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14F1A0)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFF6FB40000000, 0x0, 0x0, 0x6)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

[ Voor 18% gewijzigd door Truusje26 op 19-10-2014 09:53 ]

• MikeOO
SkyStreaker schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:57:
[...]

Dat interpreteer ik als 1 reepje getest?
Daar ging ik dus de fout mee in. :)

Memtest met 1 bankje (2Gb) per keer geen fouten.
Memtest met 2 bankjes = totaal 4Gb geen fouten maar Windows crashed dus op soort gelijke problemen als Sabje26. Je gaat er dus snel vanuit dat je geheugen goed is en daar ging ik mij blind op starten en bleef zoeken in de hoek van drivers.

Uiteindelijk ga je dan toch maar weer verder zoeken en met 1 bankje, dus 2Gb, totaal geen problemen meer. Ik heb het weten op te lossen door 1x2Gb + 1x1Gb zodat ik onder de 4Gb bleef. Sommige oudere moederborden hebben daar toch problemen mee.

De set van Sabje26 is veel recenter en zal dit probleem dus ook niet hebben maar toch zal er iets met MB en geheugen niet goed gaan.

Ik probeer dus meer aan te geven dat je soms dingen moet proberen die niet direct logische zijn en MemTest alleen gebruiken om te testen is geen 100% garantie helaas. Zeker omdat Quicktech ook stopt bij het testen bevestig dit de hoek waar je het in moet zoeken.

@Sabje26
Controleer ook eens of er mogelijk een update is voor je BIOS. Mogelijk in de changelog van de firmware update staan misschien bugfixen waar je nu tegen aan loopt.
Ook al heeft het altijd goed gewerkt het kan altijd stuk.

Dit zijn lastige problemen om te vinden en soms kun je beter opnieuw beginnen.
Image maken van je huidige schijf en daarna Windows eens opnieuw installeren en dan gaan testen.
Komt het dan ook voor dan kun je uitsluiten dat het aan je huidige installatie gaat. Zo steeds proberen dingen uit te sluiten.
Als je de oorzaak heb kunnen achterhalen dan zet je de image eventueel weer terug.

• jovadca
Ik dacht mij te herinneren dat er bij de LC Power LC420H-12 voedingen nog al eens slechte Molex contacten zaten. Loop alle connectoren na en controleer of er slechte verbindingen bij zijn. Controleer heel goed de processor (8 pins) connector op het mobo.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

-knip- lama :+

[ Voor 84% gewijzigd door SkyStreaker op 19-10-2014 13:09 ]

• hoekies
De LC Power LC420H-12 voeding is van slechte kwaliteit, de slechte contacten is inderdaad een probleem dat je tegenkomt.
Mijn vraag is wel of je gekregen heb wat je besteld hebt bij de aankoop van de PC.
De reden is dat de kast die je opnoemt standaard komt met deze voeding, heb je echter de Be Quiet! System Power 7 300W er specifiek bij besteld, dan ben je bedrogen.

De voeding levert 420 Watt, maar dat is peak vermogen, als ik volgens de specs bereken is het vermogen 312,8Watt, dat is beduidend minder.
Tevens is de Max load belasting op de 12 Volt lijn 180 Watt, (12 Volt x 15 A) met de 165 watt voor alleen de APU op max vermogen is er niet veel over voor de rest.

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page8401.htm

Ter vergelijking de Be Quit van 300 Watt zou 21 A op de 12 Volt lijn leveren en dat is 252 Watt, dat is beduidend meer dan de 420 Watt voeding die je nu hebt.
De Be Quit is dan ook de betere voeding van de twee.

• Truusje26
Er begint me nu vaag wat te dagen over de voeding, Gelukkig had ik m'n mail correspondentie met het bedrijf waar ik m'n computer destijds heb besteld nog bewaard en nu blijkt dat ze hebben gevraagd wat de bedoeling was van de Be Quit voeding omdat er al een LC-Power voeding bij de kast zat. Ik heb toen gezegd (in een vlaag van verstandsverbijstering denk ik) dat de Be Quit dan kon komen te vervallen, en dat is ook netjes gecrediteerd zag ik.

@jovadca: Heb alle aansluitingen nagekeken, maar zie er geen rare dingen aan. Alles ziet er goed uit.

@MikeOO: Bedankt voor de tip van de bios update, ga zo gelijk ffies kijken of dat lukt.

Update: Bios update is niet gelukt :-( Heb op de site van ASRock de recentste bios update gedownload en deze op een stickie gezet zoals er stond dat ik moest doen. Ik kom in de bios wel bij het update gedeelte (via F2), maar ik krijg de melding "Image not found". Heb toen via de 2e optie in de bios geprobeerd om via internet te updaten maar ook dat lukt niet (No internet connection zegt 'ie). Op de site van ASRock stond dat je ook via F6 naar de Instant flash kunt gaan, maar ook daar zegt 'ie "Image not found". M'n USB stick is gewoon Fat32 en in Windows ziet 'ie 'm ook gewoon, dus dat is het probleem niet. Andere USB stick geprobeerd maar ook dit lukt niet :N

[ Voor 34% gewijzigd door Truusje26 op 19-10-2014 16:22 ]

• jovadca
Geen BIOS update doen, want dat help je niet van je probleem af.

Ik denk dat je het probleem alleen maar kan oplossen door van voeding te veranderen en dus een goede nieuwe te kopen.

• Truusje26
Ik heb echt nul verstand van die dingen, wat voor soort(en) en merk(en) voeding raad je me aan?

• hoekies
Hallo,

Ik ben zelf altijd zonder problemen Antec en Corsair gehad.
deze link geeft aan welke er te vertrouwen zijn:
http://nl.technopsisblog....goed-slecht/#.VEVGgO9ZqUk

Bij een snelle berekening heb je ongeveer een max belasting van 300Watt, daar ik altijd overcapaciteit adviseer zou ik voor minimaal 400 Watt kiezen. (met je auto rij je ook niet altijd op volle toeren)

Bij de link hieronder heb ik voedingen geselecteerd vanaf 400 Watt.
http://tweakers.net/categ...257aGUyeOgu_N7s0ke9Gw1voB

Ik zou de coolermaster B500 kiezen , het staat er niet bij, maar op 230V heeft hij een 80+ certificering.
De Corsair 450 is een single line voeding, Multi line geeft meer stabiliteit, dat heeft de B500
De Be Quit heeft alleen een 4 pins CPU kabel en volgens mij heb je een 8 pins nodig, dat heeft de B500

De eerste voeding die ik zelf zou kiezen voor je setup is de Antec HCG-520.

Succes met het uitzoeken.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 21:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Probeer is je drivers van je mobo opnieuw te installeren. Je ken wel blijven testen maar als je niks veranderd kan je blijven testen.

[ Voor 40% gewijzigd door NLKornolio op 20-10-2014 21:13 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ehrm, aangaande je voeding... Allemaal leuk en aardige tips, maar probeer ook eerst eens zo weinig mogelijk aan te sluiten. 1 reepje geheugen, 1 HDD (DVD-drive helemaal loskoppelen), geen USB-drivers/sticks/whatevers anders dan je toetsenbord.

En... probeer je PC ook GEAARD aan te sluiten. Kan zeker geen kwaad.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 20-10-2014 21:47 ]

• jovadca
Kijk eens bij Seasonic voedingen! Daar zijn vele Tweakers heel tevreden over en filmpjes van Seasonic met testresultaten staan op YouTube. Bij jou computer zou ik tussen de 500W en 600W kiezen. Dan heb je de nodige reserve voor de toekomst.

Sluit idd je computer altijd aan op een goed geaarde wandcontactdoos!!!!! (Het liefst zelfs op een eigen groep in de meterkast.) Voorkomt een heleboel problemen.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
ik heb toch echt tientallen pc's gezien die met een mindere voeding perfect draaiden, zeker als ze niet extreem belast werden
het lijkt mij dan ook erg voorbarig om direct een nieuwe voeding te gaan kopen na wat errors (hoewel een degelijke voeding wel z'n meerwaarde heeft)

8GB ram is leuk, maar indien er maar 1 reepje in zit (4GB ram dus): blijft de pc dan wel stabiel werken of komen er dan ook errors?
ik veronderstel dat je recent geen nieuwe drivers of programma's hebt geïnstalleerd?
ook interessant: wanneer krijg je errors? nu kan zo'n goedkopere voeding minder vermogen leveren, het lijkt mij echter sterk dat die geen pc kan draaiende houden die idle staat te draaien

• jovadca
Truusje26 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:56:
Er begint me nu vaag wat te dagen over de voeding, Gelukkig had ik m'n mail correspondentie met het bedrijf waar ik m'n computer destijds heb besteld nog bewaard en nu blijkt dat ze hebben gevraagd wat de bedoeling was van de Be Quit voeding omdat er al een LC-Power voeding bij de kast zat. Ik heb toen gezegd (in een vlaag van verstandsverbijstering denk ik) dat de Be Quit dan kon komen te vervallen, en dat is ook netjes gecrediteerd zag ik.

@jovadca: Heb alle aansluitingen nagekeken, maar zie er geen rare dingen aan. Alles ziet er goed uit.
Heb je alle kabels die van de voeding komen gecontroleerd terwijl de computer aanstond en dan de stekkers + draden heen en weer bewogen? Pas dan weet je pas zeker dat het geen slechte contacten zijn. Nakijken op zicht alleen heeft geen enkele waarde!

• Truusje26
Bedankt voor al jullie reacties en advies. Dat van die voeding hou ik zeker in gedachten maar aangezien het geld hier momenteel een beetje op is moet dat nog even wachten.

Ik heb recentelijk alleen m'n onboard videokaart drivers geupdate, maar dat was nadat de ellende begonnen is. Verder recentelijk geen nieuwe programma's geïnstalleerd en ik heb zelfs systeemherstel gedaan naar een maand terug, toen er nog niets aan de hand was. Who Crashed heeft het ook steeds over een driver probleem als ik de diverse blauw scherm meldingen uitlees, dus ik ga zo eerst proberen m'n mobo drivers te updaten, kijken of dat verbetering geeft

Mocht dat niet helpen dan wordt het een format en nieuwe installatie. Mocht dat nog problemen geven dan probeer ik de pc een tijdje te laten draaien op maar 1 reepje geheugen en zonder extra hdd enzo zoals catfish en SkyStreaker voorstellen, kijken hoe dat gaat.

Jovadca, Heb net terwijl m'n pc aan stond alle stekkers en draden nagelopen en bewogen, hier kom ik geen rare dingen of slechte contacten tegen. M'n pc stekker zit al in een geaard wand stopcontact.

@catfish: Die blauwe schermen krijg ik geheel willekeurig, vaak gewoon tijdens het internetten (dan heb ik alleen IE en een Excel bestandje open staan, verder niets). Ik krijg ze ook af en toe net na het opstarten, zodra ik m'n bureaublad tevoorschijn komt hangt 'ie. Gisteren heb ik alle tests van Burnintest gedaan (een kwartier lang, geen fouten gevonden), en dat doorstaat 'ie prima. Volgens mij zou m'n pc bij zo'n hoge belasting dan juist moeten crashen als het een hardware probleem is, toch?

• jovadca
Heb je iemand in de buurt die bereid is om even zijn / haar voeding in jouw computer te plaatsen en te testen? Op die manier kan je er ook achter komen zonder dat je er geld aan uitgeeft. Zo ben ik ook begonnen.

• Truusje26
Helaas niet jovadca, ze hebben allemaal laptops dus dat gaat niet passen :-)

Maar ik heb goed nieuws: Ik heb eergisteren m'n mobo drivers geupdate, en sindsdien heb ik geen blauwe schermen of andere vastlopers meer gehad! Het lag dus toch aan m'n drivers, wat Who crashed ook al aangaf.

Ben super blij dat het is opgelost, iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp!

• jovadca
Gefeliciteerd!

Mooi dat het is opgelost en ook leuk dat je het hier post. Kunnen wij ook iets van leren.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, ben echt blij dat het dankzij jullie hulp is opgelost! En ik heb zelf ook weer wat bijgeleerd, super!
Pagina: 1