Windows 7 update al meer dan 1 uur vast

Pagina: 1
Acties:
  • 5.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-08 11:53
Hallo iedereen,

Adinias hier.

Ik zit met een probleem, want ik sloot mijn Windows 7 af en toen had hij 29 updates om te installeren. Ik heb er normaal 7 en 29 updates is ook geen probleem.

Het probleem is echter dat mijn Windows 7 op update 2 van de 29 vast zit, sinds ongeveer 3 uur vanmiddag. Is dit normaal en moet ik gewoon wachten, of moet ik de computer uitzetten en het risico lopen dat ik het opstartsysteem uitzet?

Het systeem is niet vastgelopen, want het beeld beweegt nog.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

ctrl+alt+del taakbeheer is er nog activiteit? ja> laten gaan, nee > afsluiten en opnieuw opstarten

[ Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 17-10-2014 16:45 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
keur0000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:44:
ctrl+alt+del taakbeheer is er nog activiteit? ja> laten gaan, nee > afsluiten en opnieuw opstarten
Ik klikte dus op afsluiten en TOEN ging hij updaten. Ik update niet op het bureaublad, maar bij het afsluiten. (Bij dat oranje schildje bij het afsluiten knopje)

Zeg maar bij dat scherm van

'Schakel de computer niet uit.
Update 2 van 29 installeren.. .. ..'

[ Voor 12% gewijzigd door Adinias op 17-10-2014 16:47 ]

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De laatste updateronde had nogal wat .NET Framework updates, maar die zouden wel ietsje sneller dan dit moeten installeren.

Laat je systeem wel tekenen van activiteit zien? Hdd-led aan het knipperen bijv.
edit: Ah wacht: " Het systeem is niet vastgelopen, want het beeld beweegt nog."

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 17-10-2014 16:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

Als een PC een uur vast staat bij updates, zou ik hem gewoon met de knop uit zetten.
In het geval dat je systeem niet meer wil opstarten, kan je altijd nog met een opstartbaar cd'tje een herstelpunt terug zetten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Raven schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:49:
De laatste updateronde had nogal wat .NET Framework updates, maar die zouden wel ietsje sneller dan dit moeten installeren.

Laat je systeem wel tekenen van activiteit zien? Hdd-led aan het knipperen bijv.
edit: Ah wacht: " Het systeem is niet vastgelopen, want het beeld beweegt nog."
Precies. Ik kan van het HDD lampje niks zeggen, want die doet het niet. De kast is al meer dan 10 jaar oud, maar er zit een gaming PC in. Als die gaming PC stuk gaat doordat ik hem uit druk ben ik niet blij. Dus dat doe ik niet. Maar moet ik gewoon wachten of kan ik de computer beter uitdrukken en een herstel uitvoeren?
TommieW schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:53:
Als een PC een uur vast staat bij updates, zou ik hem gewoon met de knop uit zetten.
In het geval dat je systeem niet meer wil opstarten, kan je altijd nog met een opstartbaar cd'tje een herstelpunt terug zetten.
Ik heb dus geen herstel cd'tje...

[ Voor 20% gewijzigd door Adinias op 17-10-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DVD'tje dan of usb stick. Die kan je ook gewoon maken vanaf een windows-dvd. Die wordt overigens ook bedoeld met herstelcd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Adinias schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:54:
[...]

Precies. Ik kan van het HDD lampje niks zeggen, want die doet het niet. De kast is al meer dan 10 jaar oud, maar er zit een gaming PC in. Als die gaming PC stuk gaat doordat ik hem uit druk ben ik niet blij. Dus dat doe ik niet. Maar moet ik gewoon wachten of kan ik de computer beter uitdrukken en een herstel uitvoeren?
Stond de malicious software removal tool (KB890830) er trouwens tussen in de lijst met updates? De laatste paar keer liep MSUpdate daar hier namelijk op vast. Geen foutmelding, gewoon continu aangeven dat ie er mee bezig was. MRT.exe in taakbeheer gekilled, updaten gaat verder: niks aan de hand, geen foutmeldingen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Raven schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:02:
[...]

Stond de malicious software removal tool (KB890830) er trouwens tussen in de lijst met updates? De laatste paar keer liep MSUpdate daar hier namelijk op vast. Geen foutmelding, gewoon continu aangeven dat ie er mee bezig was. MRT.exe in taakbeheer gekilled, updaten gaat verder: niks aan de hand, geen foutmeldingen.
Ik heb de lijst met updates dus niet bekeken. Alles wat ik deed is de computer afsluiten en TOEN ging hij updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is ie daar nog steeds mee bezig of heb je inmiddels een reset gedaan?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Raven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:02:
Is ie daar nog steeds mee bezig of heb je inmiddels een reset gedaan?
Ik ben nu niet thuis, dus dat weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
Er is 1 win7 update waar de machine heeeeel lang over kan doen, ik weet zo snel niet welke, is vast te Google-en (zoek bijvoorbeeld op: which win7 update takes for ever). Je vindt dan vele voorbeelden, de jouwe zit er vast tussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:03
Ik heb een paar keer gehad dat het updaten vast liep doordat ik een firewall aan had staan op het systeem, die op de achtergrond nog actief was. Daardoor bleef het update-installatie venster de hele nacht staan.

Meestal zorgt het uitzetten van de computer tijdens updates niet voor problemen, maar voor de zekerheid is een Windows installatie cd of usb wel handig als je het systeem moet herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:40
Je hebt waarschijnlijk geen herstel cd nodig. Als Windows probeert op te starten en het lukt niet zal hij automatisch de opstartherstel starten. Als je een hdd hebt kan je misschien nog even luisteren of hij bezig is, sinds de led kapot is, probeer ook even wat willekeurige toetsen in te drukken, kan hij ook van 'wakker schrikken'.

Hij zal bij het opstarten waarschijnlijk een rollback doen van de updates... Laat je niet bang maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willie2019
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-05-2019
Bij deze mijn late reactie maar het lukte mij niet om win 7 te upgrade , steeds vastlopers en vond deze onderstaande oplossing na veel zoeken . Ik zag op het internet dat er veel een oplossing zoeken voor dit probleem dus misschien dat iemand hier ooit nog iets aan heeft. Dit werkte dus bij mij

Als de Upgrade van windows 7 of 8 naar windows 10 niet lukt probeer dan het volgende:

Schakel in apparaatbeheer bleu tooth uit en eventueel windows 10assitent voor de upgrade naar win 10 updates laten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:05

TheVMaster

Moderator WOS
willie2019 schreef op Saturday 25 May 2019 @ 20:20:
Bij deze mijn late reactie maar het lukte mij niet om win 7 te upgrade , steeds vastlopers en vond deze onderstaande oplossing na veel zoeken . Ik zag op het internet dat er veel een oplossing zoeken voor dit probleem dus misschien dat iemand hier ooit nog iets aan heeft. Dit werkte dus bij mij

Als de Upgrade van windows 7 of 8 naar windows 10 niet lukt probeer dan het volgende:

Schakel in apparaatbeheer bleu tooth uit en eventueel windows 10assitent voor de upgrade naar win 10 updates laten zoeken
Ik vind de mijn late reactie wel een understatement hoor. Je weet dat het nu 2019 is O-) Ik denk dat de TS niet eens meer Windows 7 heeft draaien....

Deze gaat mooi op slot, kan hij weer lekker onderstoffen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.