"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."
[ Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 17-10-2014 16:45 ]
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Ik klikte dus op afsluiten en TOEN ging hij updaten. Ik update niet op het bureaublad, maar bij het afsluiten. (Bij dat oranje schildje bij het afsluiten knopje)keur0000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:44:
ctrl+alt+del taakbeheer is er nog activiteit? ja> laten gaan, nee > afsluiten en opnieuw opstarten
Zeg maar bij dat scherm van
'Schakel de computer niet uit.
Update 2 van 29 installeren.. .. ..'
[ Voor 12% gewijzigd door Adinias op 17-10-2014 16:47 ]
"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."
Laat je systeem wel tekenen van activiteit zien? Hdd-led aan het knipperen bijv.
edit: Ah wacht: " Het systeem is niet vastgelopen, want het beeld beweegt nog."
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 17-10-2014 16:50 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
In het geval dat je systeem niet meer wil opstarten, kan je altijd nog met een opstartbaar cd'tje een herstelpunt terug zetten.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Precies. Ik kan van het HDD lampje niks zeggen, want die doet het niet. De kast is al meer dan 10 jaar oud, maar er zit een gaming PC in. Als die gaming PC stuk gaat doordat ik hem uit druk ben ik niet blij. Dus dat doe ik niet. Maar moet ik gewoon wachten of kan ik de computer beter uitdrukken en een herstel uitvoeren?Raven schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:49:
De laatste updateronde had nogal wat .NET Framework updates, maar die zouden wel ietsje sneller dan dit moeten installeren.
Laat je systeem wel tekenen van activiteit zien? Hdd-led aan het knipperen bijv.
edit: Ah wacht: " Het systeem is niet vastgelopen, want het beeld beweegt nog."
Ik heb dus geen herstel cd'tje...TommieW schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:53:
Als een PC een uur vast staat bij updates, zou ik hem gewoon met de knop uit zetten.
In het geval dat je systeem niet meer wil opstarten, kan je altijd nog met een opstartbaar cd'tje een herstelpunt terug zetten.
[ Voor 20% gewijzigd door Adinias op 17-10-2014 16:54 ]
Stond de malicious software removal tool (KB890830) er trouwens tussen in de lijst met updates? De laatste paar keer liep MSUpdate daar hier namelijk op vast. Geen foutmelding, gewoon continu aangeven dat ie er mee bezig was. MRT.exe in taakbeheer gekilled, updaten gaat verder: niks aan de hand, geen foutmeldingen.Adinias schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:54:
[...]
Precies. Ik kan van het HDD lampje niks zeggen, want die doet het niet. De kast is al meer dan 10 jaar oud, maar er zit een gaming PC in. Als die gaming PC stuk gaat doordat ik hem uit druk ben ik niet blij. Dus dat doe ik niet. Maar moet ik gewoon wachten of kan ik de computer beter uitdrukken en een herstel uitvoeren?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb de lijst met updates dus niet bekeken. Alles wat ik deed is de computer afsluiten en TOEN ging hij updaten.Raven schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:02:
[...]
Stond de malicious software removal tool (KB890830) er trouwens tussen in de lijst met updates? De laatste paar keer liep MSUpdate daar hier namelijk op vast. Geen foutmelding, gewoon continu aangeven dat ie er mee bezig was. MRT.exe in taakbeheer gekilled, updaten gaat verder: niks aan de hand, geen foutmeldingen.
Oscar Wilde
Ik ben nu niet thuis, dus dat weet ik niet...Raven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:02:
Is ie daar nog steeds mee bezig of heb je inmiddels een reset gedaan?
Meestal zorgt het uitzetten van de computer tijdens updates niet voor problemen, maar voor de zekerheid is een Windows installatie cd of usb wel handig als je het systeem moet herstellen.
Hij zal bij het opstarten waarschijnlijk een rollback doen van de updates... Laat je niet bang maken
Als de Upgrade van windows 7 of 8 naar windows 10 niet lukt probeer dan het volgende:
Schakel in apparaatbeheer bleu tooth uit en eventueel windows 10assitent voor de upgrade naar win 10 updates laten zoeken
Ik vind de mijn late reactie wel een understatement hoor. Je weet dat het nu 2019 iswillie2019 schreef op Saturday 25 May 2019 @ 20:20:
Bij deze mijn late reactie maar het lukte mij niet om win 7 te upgrade , steeds vastlopers en vond deze onderstaande oplossing na veel zoeken . Ik zag op het internet dat er veel een oplossing zoeken voor dit probleem dus misschien dat iemand hier ooit nog iets aan heeft. Dit werkte dus bij mij
Als de Upgrade van windows 7 of 8 naar windows 10 niet lukt probeer dan het volgende:
Schakel in apparaatbeheer bleu tooth uit en eventueel windows 10assitent voor de upgrade naar win 10 updates laten zoeken

Deze gaat mooi op slot, kan hij weer lekker onderstoffen.
Dit topic is gesloten.