Toon posts:

pc133 op een moederbord voor pc100 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wou ff melden heb net 512 mb gekocht maar had net geinstalleerd maar het geeft 128mb aan dus ik snap het niet. Iedereen zegt dat het kan maar lukt niet moet ik misschien wat in me bios veranderen.

alvast bedankt

Antillian

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11

Wallie

Herr

Wat voor moederbord heb je?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P3B-F moederbord vorige keer had ik zelde probleem met 256mb en had ik het gesplitst in 2x 128mb en het lukte wel. Maar in mijn handleiding staat dat ie tot 1024 mb kan gaan. snap het niet

Please help

antillian

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
misschien helpt een bios flash

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat als ik het ff mag vragen =)

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Van een ASUS supportsite

met een linkje
BX chip set work fine only with chip 64Mbit technologies.
So, chips with 128Mbit or 256Mbit normaly are not supported.
You can buy only Dimm that have chips with 64Mbit technologie
Heeft dus te maken met het aantal chippies op het reepje wat je hebt.

? weet jij wat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Duh |:( Honderduizend van deze 'BX, en wat kan er op aan ram?' topics geweest en meneer propt er doodleuk een 512MB DIMM in. Nee, te uwer informatie: dat werkt niet. Een BX kan maar 128MB per bank aan, dat zijn dus 8 banken totaal en 4 double sided DIMM's met 16Mx8 SDRAM's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
Op dinsdag 12 juni 2001 21:00 schreef PokkeNoise het volgende:
Van een ASUS supportsite

met een linkje
[..]

Heeft dus te maken met het aantal chippies op het reepje wat je hebt.
Asus is ook niet helemaal up to date, 128Mbit is ne pas de problem. Heb hier ook 128Mbit chips op zitten. Hoe moet je anders aan 256MB Double-sided komen? 64Mbit chips eisen een 32-chip module en dus een zgn. stacked DIMM (dubbele hoogte) wil je op 256MB uitkomen. Wellicht dat dit komt omdat er destijds nog geen 128Mbit 256MB DIMM's waren, én dat de BX van origine alleen 1GB registered ondersteund. Een beetje BX ondersteund tegenwoordig ook 1GB unbuffered (P3B-F in ieder geval wel)

Verwijderd

Flashen van een P3b-F heb ik net gedaan. Was best simpel.
Ik ben naar de English-Worldwide site gegaan van Asus (www.asus.com)en heb daar de 1006 versie van de P3b-F bios gedownload. Daarbij down je ook een proggie die onder Windows kan draaien. (dos kan ook, maar is een ander proggie)
Je installeert dan dat Windowsprogramma en dubbelklikt. De rest wijst voorzich.

Mocht het onverhoopt toch fout gaan start hem dan niet op, maar doe het nog ff opnieuw, anders laadt de comp met de nieuwe ( in dit geval foute) op en kan dan vastlopen. Is nog geen probleem , alleen dat is weer een ander onderwerp.

ff nog een vraagje aan abbadon. Ik heb er nu op mijn p3b-F 2x64 en 1x een 128 (deze is 133) opzitten. Was van plan om hier nog een 256 bij te zetten. Als ik het goed begrijp kan de Bx-chipset dit niet aan??????Of wel omdat deze over twee kanten zijn verdeeld (double sided- dus 2x128 in één dimm)??? Of zie ik het nou verkeerd!!

Thnx

• Abbadon
Op dinsdag 12 juni 2001 21:57 schreef Ro11 het volgende:

ff nog een vraagje aan abbadon. Ik heb er nu op mijn p3b-F 2x64 en 1x een 128 (deze is 133) opzitten. Was van plan om hier nog een 256 bij te zetten. Als ik het goed begrijp kan de Bx-chipset dit niet aan??????Of wel omdat deze over twee kanten zijn verdeeld (double sided- dus 2x128 in één dimm)??? Of zie ik het nou verkeerd!!

Thnx
Dat laatste zie je goed :) Gewoon een double-sided 256MB DIMM werkt prima.

Verwijderd

Je kan trouwens voortaan ff je mobo boekie checken voordat je tot nieuwe aanschaffen overgaat.

Verwijderd

Heel gunstig ;) , gaan we die maar aanschaffen dan.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Zet je mobo anders op 133! Kan die P3b-F makkelijk aan >:) ;)
Pagina: 1