complete ideale set voor Oculus Rift DK2

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 20:24
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem willen we binnen ons bedrijf het realiseren van ontwerpen.
Onze architecten (ontwerpers/tekenaars) kunnen aan de hand met de VR, de tekeningen inladen in de VR applicatie waardoor zij de binnenkant van het gebouw in kunnen en zo alles van binnen kunnen zien en inbeelden hoe groot het nou echt wordt in werkelijkheid. Met deze toepassingen proberen we dus opdrachtgevers beeld te geven over het project en proberen op deze manier ook nieuwe projecten te stimuleren. Omdat het nog wel vrij nieuw is in de architectenwereld (bouw etc) proberen we zelf daarom er zo vroeg mogelijk bij te zijn met de ontwikkelingen van VR.

We willen daarom als het werkt een Oculus Rift DK2 aanschaffen om dit niet alleen bij de tekenaars/ontwerpers aan het licht te brengen, maar ook onze opdrachtgevers moeten met de VR-bril inkunnen zien wat hun architect heeft gemaakt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geld zou niet echt een rol moeten spelen bij dit project. Maar als er een prijs genoemd moet worden€2.500,- zou wel richting de max prijs gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaat niks mee, aangezien we de DK2 moeten aanschaffen willen we daarbij ook meteen een nieuw en compact systeem bij hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De videokaart/CPU zijn de belangrijkste onderdelen voor het genereren van stabiele FPS maar ook kwaliteit van het beeld. Daarnaast moet er een scherm komen waarbij de mensen om de persoon met de VR-bril op moeten zien wat de persoon met de bril opheeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA en iNTEL zijn de gewenste en vereiste merken die gebruikt moeten worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat het niet alleen binnen ons bedrijf gaat lopen de Oculus Rift DK2 maar ook buiten de deur. Moet het systeem zo compact mogelijk zijn. Aangezien deze gedragen moet worden plek van plek en een beelscherm ook, moet het dus wel compact zijn.

Buiten de compactheid moet het systeem ook stil zijn. Wanneer we bij onze opdrachtgevers op bezoek komen met onze systeem en we willen het uittesten, moet het niet veel geluid produceren (gewoon stil)

Ga je overklokken?
Er wordt niet overgeclocked, dit moet al in het systeem zo zijn ingesteld dat het en snelle pc is.

Zelf hebben we ook nog wat informatie zitten zoeken over wat nouw de perfecte systeem is voor de Oculus Rift.

Toen kwamen we al gauw uit op de
i7 4770k of de i5 4550k
GTX780 of de GTX970
16GB RAM
128SSD

natuurlijk kan je meteen een aanschaf doen maar eerst nog verder vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 17-10-2014 15:57 ]

Verwijderd

Klein kan opzich wel, maar wat hoe denk je over een laptop?Er zijn nu laptops met een 970M in SLI, of een 980m.

Ik ben bang dat het wel boven budget zit, maar al wellicht iets om aan te denken.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 20:24
Hebben we ook naar zitten kijken, echter valt zo'n videokaart laag in de segment als je dan weer het vergelijkt met een GTX desktop variant. Waardoor dus een compacte desktop denk ik beter is.
We hebben hier een laptop van het merk dell wat een gtx780m volgens mij heeft, maar je ziet geen stabiele FPS en het beeld is wat aan de matige kant.

Verwijderd

theduke1989 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:56:
Hebben we ook naar zitten kijken, echter valt zo'n videokaart laag in de segment als je dan weer het vergelijkt met een GTX desktop variant. Waardoor dus een compacte desktop denk ik beter is.
We hebben hier een laptop van het merk dell wat een gtx780m volgens mij heeft, maar je ziet geen stabiele FPS en het beeld is wat aan de matige kant.
De 980m doet het op zon 75/80% van de desktop variant, dus valt wel mee denk ik.

Maar bijv een kleine ITX kast is wel een boel meer sjouwen. Het is te doen, dat wel.
-kast
-scherm
-tobo
-muis
-kabels