Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webtv xs4all via vpn op raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 13:41
Hallo allen,

Ik heb van xs4all webtv. Werkt redelijk tot goed. Ik heb tevens een simpele pptpd vpn server draaien op me raspberry pi. Lijkt goed te werken daar ik via vpn op mijn nas kan, router, internet, webcam enz... met zowel linux-laptop, windows laptop en mijn mobieltje. (volgende stap is een veiliger vpn. ben er nog niet uit wat voor een maar hoort even niet thuis in mijn vraag)

Wat niet werkt via VPN is de webtv. Ik weet niet zo goed waar het hem nou in zit. Heeft iemand hier dit al succesvol opgezet?

• Dylanvo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 10:42
Het probleem zit hem in dat Xs4all kijkt naar het ip waarmee jij verbindt, Je zult dus via jouw WAN ip naar buiten moeten. Je kunt je raspberry als transparent proxy laten dienen en dan via de proxy naar internet.

• Cageman1984
Ik dacht dat ik dat had afgevangen met me VPN. Even simpel gezien: als ik mijn vpnverbinding maak en dan mijn eigen ip controleer, dan zie ik mijn 'thuis ip'.

Transparent proxy ken ik nog niet, ik ga het uitzoeken.

• Dylanvo
Even voor de duidelijkheid, als je verbindt met VPN vanaf een ander netwerk dan thuis, en je bezoekt whatismyip oid, dan zie je je thuis ip?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:30

allure

Titaan fase 2/3

Als dat zo is, zou dat gewoon moeten werken.
Zo werkt het bij mij met de Ziggo tv-app iig wel...

edit:
De app van Ziggo verwacht wel dat verbinding wordt gemaakt via/met wifi

[ Voor 30% gewijzigd door allure op 17-10-2014 16:14 ]

• Cageman1984
Ja, mijn thuisip. En inderdaad via een site inclusief banners/reclame e.d. En dan bedoel ik dus het ip dat je ziet vanaf internet. dus bijvoorbeel 83.xxx enz en dus niet een 192.xxx of 10.xxx

mogelijkheid 1: ik verbind met mijn mobiel via 3g > ik zie mijn 'thuisip'.
mogelijkheid 2: ik verbind op mijn werk op mijn windows pc > ik zie mijn 'thuisip'.

Hierbij moet ik nog even opmerken dat mijn vpn het niet overal doet. Blijkbaar zijn er providers die dit blokkeren?

• Dylanvo
Het zou dan inderdaad moeten werken.. Krijg je een foutmelding of iets ?

• Cageman1984
Ik heb me ook afgevraagd of het een bandbreedte probleem is. Mijn internetverbinding is redelijk (50 mbit glasvezel) en de rPI is 100 mbit.

Dit lijkt echter niet het geval. Als ik verbind via VPN en dan een simpele speedtest.net test draai, kom ik toch nog op een mooie 10 mbit (en dan was de bottleneck de internetverbinding van de locatie waar ik was)

• Cageman1984
Geen foutmelding, lijkt meer op een time-out.

Ik bedenk me net dat ik misschien ook maar eens moet gaan kijken naar de DNS settings op mijn pi. Misschien ligt het daar aan...

korte update: hij doet het!

Ik heb bij de DNS opties als primary DNS mijn router opgegeven inplaats die van google. Ik heb ook nog wat geklooid met iptables. blijkbaar werd niet alles als internetverkeer doorgesluisd.

en nu... works like a charm!

(bedankt voor de reacties trouwens. post kan dicht wat mij betreft

[ Voor 108% gewijzigd door Cageman1984 op 17-10-2014 16:52 ]

Pagina: 1