Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

zelf samengestelde desktop valt uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik heb een kleine maand geleden voor het eerst een desktop zelf in elkaar gestoken. Ik heb via advies van jullie en filmpjes via YouTube alles zelf in elkaar proberen te zetten. Nu alles in elkaar zit heb ik Windows 8 erop gezet en alles draaide (heel even prima). Toch zijn er vervelende mankementen naar boven gekomen en ik heb geen idee waaraan het ligt. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

De problemen:
* Wanneer ik in Windows 8 met vlcmediaplayer een film wil afspelen dan heb je geluid in schokken. Het lijkt alsof het geluid telkens een halve seconde wegvalt maar dan terug herstelt. Hetzelfde probleem heb ik met een youtubefilmpje. Frappant is wel dat als ik fifa15 speel dat het geluid wel normaal afspeelt. Daar ondervind ik geen problemen.

* het gebeurt regelmatig dat mijn PC plots uitvalt. Bvb te midden van een spel fifa15. Geen idee waarom. Heb ik dan mogelijk iets van de componenten slecht aangesloten? Wat kan de reden zijn dat hij telkens uitvalt? Met regelmatig uitvallen bedoel ik 2 keer per dag. Eens hij een tijdje draait lijkt er mij geen probleem meer te zijn. (Dit is maar een hypothese natuurlijk).

Hopelijk kunnen jullie mij van dit probleem verlossen.

Dit zijn de componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 162,80€ 162,80
1MSI H97M-E35€ 69,80€ 69,80
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 164,-€ 164,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Cooler Master Silencio 352€ 47,90€ 47,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,50€ 66,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,90€ 52,90
1Crucial MX100 256GB€ 92,50€ 92,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,39

Hier zijn foto's van de componenten in de case:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zdmaly.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/e6bp89.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lizapy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/112becw.jpg

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Dominuss

• Ferguson755
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11 14:33
Staat je pc op een goed geventileerde plek? Wat zijn je temperaturen?

Voor je geluidsprobleem: kijk of je de laatste drivers van de fabrikant hebt gedownload.

[ Voor 40% gewijzigd door Ferguson755 op 17-10-2014 15:11 ]

wopwopwop

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Onderdelen vervangen voor anderen, test uitgevoerd etc etc.

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 16:03
Je hebt bij je componentenlijst een Seasonic voeding steken maar in je build steekt een xfx (niet echt een A-merk voeding)? Ook ben ik zelf geen fan om een videokaart op een molex aansluiting aan te sluiten, maar dat zal niet de bron zijn van je problemen volgens mij. Check inderdaad je temperaturen m.b.v Coretemp en Prime95. Heb je ook alle afstandbusjes in je case goed gestoken? Zie dat je moederbord geen contact maakt met je case of je krijgt kortsluiting waardoor je voeding afslaat.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Vincent_Mertens schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:14:
Je hebt bij je componentenlijst een Seasonic voeding steken maar in je build steekt een xfx (niet echt een A-merk voeding)? Ook ben ik zelf geen fan om een videokaart op een molex aansluiting aan te sluiten, maar dat zal niet de bron zijn van je problemen volgens mij. Check inderdaad je temperaturen m.b.v Coretemp en Prime95. Heb je ook alle afstandbusjes in je case goed gestoken? Zie dat je moederbord geen contact maakt met je case of je krijgt kortsluiting waardoor je voeding afslaat.
XFX heeft gewoon prima voedingen. Hangt er natuurlijk ook altijd af welke je net hebt gekocht. ;)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vincent_Mertens schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:14:
Je hebt bij je componentenlijst een Seasonic voeding steken maar in je build steekt een xfx (niet echt een A-merk voeding)?
De XFX is een Seasonic, elke XFX is zelfs door Seasonic gemaakt. 8)7
Ook ben ik zelf geen fan om een videokaart op een molex aansluiting aan te sluiten, maar dat zal niet de bron zijn van je problemen volgens mij.
Dit is idd totaal niet slim om te doen, als het allemaal ook nog op één 12V draadje zit kan de kabel ook nog wel eens gaan smelten (of zelfs in brand vliegen), maar sowieso krijg je dan een erg grote spanningsval door veel te veel stroom door één draadje die prima ook zulke problemen kan veroorzaken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1