Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vmware Fusion windows error recovery

Pagina: 1
Acties:

• jm2th2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11 10:52
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem... voor netwerkbeheer (school) moeten we een eigen server maken (met windows server 2008) en inrichten en ik ben nu aangekomen bij het maken van een back-up, eerst was het rozengeur en maneschijn, maar nu is het echt drama.
Ik moest de AD om zeep helpen en daarna met een back up weer laten werken, de beste manier om dit te doen is om het bestandje C:\Windows\NTDS\ntds.dit op hidden en read only te zetten, dit heb ik dus ook gedaan.
daarna moest ik de server weer opnieuw opstarten en dan tijdens het opstarten op f8 rammen zodat advanced boot options te voor schijn komt en daar kun je dan directory services restore mode gebruiken.
bij dit laatste gaat het fout, als ik op f8 druk komt hij in windows error recovery en daar staat die optie er niet bij....

dussssssss

iemand tips voor deze zielige student in nood?

alvast bedankt

extra info:
werk met vmware fusion
druk op f8 met de send key option

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Fn-F8?

Tip is de KB van VMWare bezoeken, ik doe het even lui via [google=vmware fusion send f8 key] ==> Accessing the BIOS when the POST screen clears too quickly (1004129) en Troubleshooting a Windows blue screen in a Fusion virtual machine (1024460).
Welkom trouwens! Check dergelijke bronnen ajb voorafgaand aan een topicstart.

offtopic:
Windows 2008? Is er niets recenter dan iets dat 5 jaar geleden verouderd werd? :o
Ik neem ook aan dat je ntds.dir-aanpassing een bewuste slooppoging is, geen deel van je backupstrategie.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 17-10-2014 15:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jm2th2
dat werkt dus ook niet, ik hoor dan in een bepaald menu te komen (advanced Boot Optios) maar daar kom ik dus niet.

op de KB van VMWare kan ik het niet vinden, het lijkt wel of ik de enige ben met het probleem.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Enable de optie eens in de gui..

http://technet.microsoft....ry/cc794729(v=ws.10).aspx
  1. On the Start menu, point to Administrative Tools, and then click System Configuration.
  2. On the Boot tab, in Boot options, select Safe boot, click Active Directory repair, and then click OK.
  3. In the System Configuration dialog box, click Restart. The domain controller restarts in DSRM.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05
Los daarvan, je krijgt in 2014 les over 2008? Niet eens R2? ;(

Inventaris - Koop mijn meuk!

• jm2th2
Question Mark, ik kom helemaal niet meer in de vm dus hoe moet ik dat dan doen?

en Chaoscontrol, ik krijg ook nog les in server 2012 hoor dus wees maar niet bang.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik kan het niet testen, maar het lijkt me een mogelijkheid dat het "dichtzetten" van je ntds.dit database je DSRM ook wat lastiger maakt. Je wilt nu aanpassingen gaan doen aan een file waar geen aanpassingen meer op mogelijk zijn (immers read only). Hoe had je dit voor je gezien? Het kan zijn dat omdat het systeem geen toegang heeft tot de NTDS database, je simpelweg de optie niet meer krijgt...

Dit is een gok overigens...

Was het niet handiger geweest om bv een userobject of een OU te verwijderen, om die vervolgens middels een authoritive restore terug te halen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• jm2th2
de opdracht was om hem dmv directory services restore mode weer goed te maken, dus....

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ja en? Ook een individueel userobject is te restoren via DRSM...

De methode om je ntds.dit nu niet toegankelijk te maken voor het systeem, was dat nu onderdeel van je opdracht of heb je dat zelf verzonnen? Wat gebeurt er overigens als je die file weer toegankelijk maakt? (desnoods mount je de disk even aan een andere VM om dit voor elkaar te krijgen).

Pagina: 1