Geen transactie, onterecht negatieve beoordeling

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:56

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Zoals hier te zien is: gallery: Ultimo

Heb ik een beoordeling gekregen na aanleiding van het annuleren van mijn kant, na het winnen van een veiling.

Dit omdat de verkopende partij niet akkoord ging hem door mij achteraf te laten betalen, en mijn vriendin zich niet comfortabel voelt hem vooraf te betalen ivm het gebrek aan beoordelingen.

Zou deze verwijderd kunnen worden?
Zo niet, zou een linkje naar dit forum eronder gezet kunnen worden?

EDIT Mercedes60 is op de hoogte gesteld van dit forum.

[ Voor 5% gewijzigd door John Doos op 17-10-2014 10:59 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:15
offtopic:
Omdat je in je vorige topic ook wel openstond voor onze meningen ben ik zo vrij om 'm dan hier ook te geven:

Ergens heeft de verkoper natuurlijk wel een punt. De betaalmethode die jij wilde staat er inderdaad niet bij, dan zou ik dat éérst even overleggen voor je biedt. In die zin laat je wel een steekje vallen qua communicatie en dat is ook de enige beoordeling die je gekregen hebt.

Aan de andere kant zijn biedingen indicatief en niet bindend op Tweakers dus kun je niet verplicht worden om het nu onder zijn voorwaarden af te nemen. Ik snap je overweging overigens prima om niet vooraf te willen betalen maar neem dat mee bij je besluit om wel of niet te bieden, dat is prettiger voor allebei uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Carpento schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:13:
offtopic:
Omdat je in je vorige topic ook wel openstond voor onze meningen ben ik zo vrij om 'm dan hier ook te geven:

Ergens heeft de verkoper natuurlijk wel een punt. De betaalmethode die jij wilde staat er inderdaad niet bij, dan zou ik dat éérst even overleggen voor je biedt. In die zin laat je wel een steekje vallen qua communicatie en dat is ook de enige beoordeling die je gekregen hebt.

Aan de andere kant zijn biedingen indicatief en niet bindend op Tweakers dus kun je niet verplicht worden om het nu onder zijn voorwaarden af te nemen. Ik snap je overweging overigens prima om niet vooraf te willen betalen maar neem dat mee bij je besluit om wel of niet te bieden, dat is prettiger voor allebei uiteindelijk ;)
offtopic:
Dat was dus ook mijn gedachte, de negatieve feedback is in mijn ogen dan ook gewoon terecht. Het staat er ook duidelijk waarom de negatieve feedback is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik vind het geen probleem om hem te laten staan, maar ik dacht dat er voor een feedback een transactie of overeenkomst nodig was.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik quote Ultimo's eerste antwoord terug:

"Hallo Mercedes60,

Ik wil hem graag verzonden hebben.
Dit mag naar: <adres tweaker>

Echter heb ik dinsdag pas weer centjes :+
Mijn vraag is dan ook of je hem vooruit kan zenden, en ik dus 21-10 betaal.

Of als je je daar ondanks mijn beoordelingen niet goed bij voelt, je hem vast wilt houden tot die datum en ik hem dan wel vooruit betaal.

Ik hoor het wel!

Met vriendelijke groet,

<Naam tweaker>"

Naar mijn mening geeft Ultimo hier al direct het akkoord dat hij de pc inderdaad wil hebben, de eerste gegevens worden al uitgewisseld.
Vervolgens geef ik hem een negatief antwoord op de vraag of het achteraf betaald kan worden en vraag ik hem of hij het via PayPal of per bankoverschrijving over wil maken en dan krijg ik het volgende bericht:

"Hallo Mercedes60,

Als je mij je rekening nummer geeft, laat ik mijn vriendin het geld overmaken.

Ik heb vanmiddag vakantie tot en met volgende week, dus dan kan ik er dan mee spelen ;)

Mvg,

<naam tweaker>"

Nog voordat ik kon reageren gaf hij aan dat zijn vriendin er geen goed gevoel bij heeft en dat het daarom toch maar niet doorgaat.

Ik heb hem een slechte beoordeling gegeven om de volgende redenen:
- Er was aangegeven dat achteraf betalen niet mogelijk is en er was aangegeven wat wel mogelijk was.
- Hij had bij het bieden al kunnen zien dat ik nog geen beoordeling heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik heb zon vermoeden dat mercedes60 geen vriendin heeft, of een hele makkelijke :+

Zoals aangegeven voelde mijn vriendin zich er niet gemakkelijk onder om geld over te maken naar een tweaker zonder beoordelingen, ik daarintegen wel.

Echter heeft mijn vriendin meer overtuigingskracht richting mij, dan ik richting haar als het gaat om elektronica :+

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:24
John Doos schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:35:
Ik heb zon vermoeden dat mercedes60 geen vriendin heeft, of een hele makkelijke :+
offtopic:
Of dat hij het eerst vraagt voordat hij dingen toezegt die die niet waar kan maken

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 17-10-2014 11:41 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
In een veiling gaan de biedingen vrij snel, en ik spreek mn vriendin niet de hele dag, aangezien we beide naar een andere school gaan.

Maar laten we de discussie stoppen voor hij verder escaleert en laat die beoordeling maar staan.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

John Doos schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:23:
Ik vind het geen probleem om hem te laten staan, maar ik dacht dat er voor een feedback een transactie of overeenkomst nodig was.
Een concrete poging tot transactie mag ook beoordeeld worden (met name het communicatie deel is in dergelijke gevallen relevant).

En als je na het winnen van de veiling verschillende mails uitwisselt waaruit in eerste instantie geen enkel voorbehoud blijkt, dan lijkt me dat zeker een concrete poging tot transactie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.