Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klein studie/onderweglaptopje

Pagina: 1
Acties:

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Ik heb de gelinkte Chromebook geprobeerd, maar ben niet tevreden over (voornamelijk) Chrome OS. Toch zoek ik nog steeds een lekker compact studielaptopje.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld als allesbehalve-gaming-laptop. Dus voornamelijk documentjes tikken en browsen, maar ook voor het syncen van mijn Forerunner wil ik geen andere machine tevoorschijn moeten trekken. Qua OS ben ik dan gebonden aan Windows (of OS X, maar binnen budget gaat dat nooit lukken).

Hij moet klein en draagbaar zijn om makkelijk mee te nemen naar mijn studie, maar niet zó klein dat ik voorovergebogen moet zitten typen (dat had ik met 11 inch).
Qua formaat is 13 inch de ideale maat. De C300 is 1,41KG met een lxbxh van 329mmx230mmx22mm, en dat vond ik prima te handelen.
De HP Stream 14 (gelinkt) komt qua afmetingen aardig bij in de buurt, maar is wel een tik zwaarder. Daarnaast denk ik dat de 2GB aan werkgeheugen die daarin zit krap is voor Windows.

SSD is gewenst, SSHD is ook een optie. Veel opslag is hierbij niet nodig.

Wat is je budget?
€400, misschien €450 in het geval van een compleet ideale laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Vandaar de grootte. Accuduur is minder belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
GEEN Acer
Ik heb te slechte ervaringen met Acer om ooit nog een product van ze te kopen. Sorry, geen optie.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Als je je eisen invult in de pricewatch, blijven er maar 3 over. Daarvan wordt van de Asus gezegd dat het niet al te stevige bouwkwaliteit heeft en van de HP dat het mousepad niet helemaal aansluit. Bij beide merken krijg ik geen jeuk op intieme plekken, dus dit lijken me drie opties. Van de HP's kan ik niet vinden of je er een SSD in kan bouwen; de opslag van 32GB is niet heel ruim. Aan de andere kant, voor alleen wat documenten icm OneDrive / DropBox meer dan genoeg. Overigens zie ik ook geen verschillen in de HP's. De Asus lijkt geschikt om een SSD in te bouwen als vervanger voor de HDD en zou daarmee veel en snelle opslag geven. De processor van de Asus is dan wel weer wat trager (N2815 vs A4) dus dat zou meer in de richting van de HP wijzen.

Mijn conclusie: de HP, tenzij je echt meer opslag nodig hebt. Aangezien je hem voor documentjes tikken gaat gebruiken lijkt me de HP de beste keuze.
.
Pathogen schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:44:
GEEN Acer
Ik heb te slechte ervaringen met Acer om ooit nog een product van ze te kopen. Sorry, geen optie.
_/-\o_

... en gaat over tot de orde van de dag

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Op dit moment is er een HP Stream 14 onderweg naar me. Ben benieuwd :)

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Ik snap niet wat iedereen tegen Acer heeft.
Volgens mij is Acer met de nieuwe Aspire serie (v3,v5,v7,en de nieuwe VN7) juist bezig om producten te leveren van hoge kwaliteit.

Die kijk op Acer is verouderd en inderdaad de laptops van 5 jaar terug waren niet top.
Nu hebben de meeste Acer laptops een IPS scherm, wat toch een premium iets is onder de laptop beeldschermen.

Als je kijkt naar de Acer Aspire V5-573G, die heeft gewoon een aluminium behuizing en een IPS scherm.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Tegenwoordig zit in bijna elke laptop een intel processor, een grafische kaart van Geforce/AMD.
Waarin zou een Acer dan tekort schieten.? Behuizing is tiptop in orde, hardwarematig (merken/types) zijn niet anders dan in laptops van Asus/HP/MSI/Lenovo.

Ik hoor nu juist meer verhalen over Asus laptops waarvan de kwaliteit (behuizing) hard achteruit gaat.
Wanneer dit vaker voorbij komt zal Asus de status krijgen die Acer voor een paar jaar terug had.

Ik heb zelf een PackerdBell Easynote voor € 500 mee kunnen pikken bij de Makro 5 jaar geleden.
pricewatch: Packard Bell Easynote TJ76-JN-522
Had net een dure desktop voor het gamen samengesteld en geen zin om dan ook nog een dure laptop aan te schaffen, al was i3 nog redelijk snel 5 jaar geleden. :P

Heeft het altijd prima gedaan, 4 jaar lang elke dag mee naar school geweest, trein/bus etc. Laten vallen, stoten en nooit echt heel voorzichtig mee omgegaan. Nu na ruim 4 jaar begint hij uit elkaar aan het vallen, toetsen die loskomen.

En dan zegt men dat PackerdBell ook een flut merk is. Wie heeft dit ooit de wereld in gebracht.? 10 personen die een slechte ervaring met PackerdBell hebben tegenover 500 mensen die wel tevreden zijn.?

Mijn tip: Neem een dagje vrij, en ga langs bij verschillende elektronica zaken waar ze verschillende merken en types in de showroom hebben staan (mediamarkt bijv.). Bekijk de laptop goed, hoe voelt het materiaal aan. Maak de keuze welk merk dan ook waar je je goed bij voelt en ga niet uit van andermans horror verhalen over merken. :)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Liber8 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:57:
Ik snap niet wat iedereen tegen Acer heeft.
Volgens mij is Acer met de nieuwe Aspire serie (v3,v5,v7,en de nieuwe VN7) juist bezig om producten te leveren van hoge kwaliteit.

Die kijk op Acer is verouderd en inderdaad de laptops van 5 jaar terug waren niet top.
Nu hebben de meeste Acer laptops een IPS scherm, wat toch een premium iets is onder de laptop beeldschermen.

Als je kijkt naar de Acer Aspire V5-573G, die heeft gewoon een aluminium behuizing en een IPS scherm.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Tegenwoordig zit in bijna elke laptop een intel processor, een grafische kaart van Geforce/AMD.
Waarin zou een Acer dan tekort schieten.? Behuizing is tiptop in orde, hardwarematig (merken/types) zijn niet anders dan in laptops van Asus/HP/MSI/Lenovo.

Ik hoor nu juist meer verhalen over Asus laptops waarvan de kwaliteit (behuizing) hard achteruit gaat.
Wanneer dit vaker voorbij komt zal Asus de status krijgen die Acer voor een paar jaar terug had.

Ik heb zelf een PackerdBell Easynote voor € 500 mee kunnen pikken bij de Makro 5 jaar geleden.
pricewatch: Packard Bell Easynote TJ76-JN-522
Had net een dure desktop voor het gamen samengesteld en geen zin om dan ook nog een dure laptop aan te schaffen, al was i3 nog redelijk snel 5 jaar geleden. :P

Heeft het altijd prima gedaan, 4 jaar lang elke dag mee naar school geweest, trein/bus etc. Laten vallen, stoten en nooit echt heel voorzichtig mee omgegaan. Nu na ruim 4 jaar begint hij uit elkaar aan het vallen, toetsen die loskomen.

En dan zegt men dat PackerdBell ook een flut merk is. Wie heeft dit ooit de wereld in gebracht.? 10 personen die een slechte ervaring met PackerdBell hebben tegenover 500 mensen die wel tevreden zijn.?

Mijn tip: Neem een dagje vrij, en ga langs bij verschillende elektronica zaken waar ze verschillende merken en types in de showroom hebben staan (mediamarkt bijv.). Bekijk de laptop goed, hoe voelt het materiaal aan. Maak de keuze welk merk dan ook waar je je goed bij voelt en ga niet uit van andermans horror verhalen over merken. :)
Ik heb een Acer V7 en ben daardoor niet van mening veranderd.
De kwaliteit is meh, maar nog wel te doen. De service daarentegen is belabberd in het kwadraat.

Verder is dit topic niet bedoeld voor een Acer discussie.

Overigens, een dag vrij? Dan kan ik net zo goed €100 meer uitgeven.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Pathogen schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:15:
[...]

Ik heb een Acer V7 en ben daardoor niet van mening veranderd.
De kwaliteit is meh, maar nog wel te doen. De service daarentegen is belabberd in het kwadraat.

Verder is dit topic niet bedoeld voor een Acer discussie.

Overigens, een dag vrij? Dan kan ik net zo goed €100 meer uitgeven.
Een dagje vrijmaken heeft niets met een dag vrijmaken van je werk te maken oid (zaterdagen/koopzondagen). Veel mensen komen de deur niet meer uit en lezen alleen de reviews en ervaringen van andere gebruikers. Dit is wat ik hiermee wilde zeggen.

Als ik een Asus heb die 3 keer per jaar kapot gaat, is voor mij Asus een no-go. Als bij jou Acer 3 keer per jaar kapot gaat is Acer voor jou een no-go. Er is geen merk die nog nooit een laptop retour heeft gehad ter reparatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 20-10-2014 11:35 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Pagina: 1