Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een kleine mITX (HT)PC voor in de woonkamer voor:
1. media spelen (HD-1080p, geen 3D) met XBMC/Openelec
2. surfen, emailen en Office (onder Ubuntu, misschien later Win10)
3. afspelen van DVDs en muziek CDS, dus met DVD/CD speler
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, alleen keyboard/muis
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb gekeken naar J1900, AM1 en Pentium (G3420 of 3258) en i3, maar ben voor mijn redelijk eenvoudige wensen gekomen bij de G1820 als CPU met een 128GB SSD.
Ga je overklokken?
Ik heb geen plannen om te OCen of upgraden, behalve misschien nog een reepje geheugen erbij als Windows10 bruikbaar is. En mocht de stock cooler erg lawaaierig zijn, dan kan er later nog een andere koeler in.
Belangrijkste vraag die ik nog heb is over de voeding. Vanwege de afmetingen zou ik het liefste kiezen voor de LC-power case, maar ik twijfel of de 75W PSU voldoende is. Op zoek naar het antwoord zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Sommige builds die ik online gezien heb doen het er mee, in andere BBGs wordt een 300W PSU gebruikt. De rekenhulpen die ik geraadpleegd heb komen op ongeveer 120-150W max. Ik krijg graag advies of het kan met deze PSU, of wat minimaal aan watjes nodig is van een (pico)PSU of dat een laptopadapter met H81T moederbord een betere keus is.
Advies voor verbetering is welkom!
Ik wil een kleine mITX (HT)PC voor in de woonkamer voor:
1. media spelen (HD-1080p, geen 3D) met XBMC/Openelec
2. surfen, emailen en Office (onder Ubuntu, misschien later Win10)
3. afspelen van DVDs en muziek CDS, dus met DVD/CD speler
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, alleen keyboard/muis
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb gekeken naar J1900, AM1 en Pentium (G3420 of 3258) en i3, maar ben voor mijn redelijk eenvoudige wensen gekomen bij de G1820 als CPU met een 128GB SSD.
Ga je overklokken?
Ik heb geen plannen om te OCen of upgraden, behalve misschien nog een reepje geheugen erbij als Windows10 bruikbaar is. En mocht de stock cooler erg lawaaierig zijn, dan kan er later nog een andere koeler in.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | LC-Power LC-1350mi | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 36,51 | € 36,51 |
| 1 | LG GTA0N Zwart | € 15,23 | € 15,23 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,46 | € 59,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 294,06 | |
Belangrijkste vraag die ik nog heb is over de voeding. Vanwege de afmetingen zou ik het liefste kiezen voor de LC-power case, maar ik twijfel of de 75W PSU voldoende is. Op zoek naar het antwoord zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Sommige builds die ik online gezien heb doen het er mee, in andere BBGs wordt een 300W PSU gebruikt. De rekenhulpen die ik geraadpleegd heb komen op ongeveer 120-150W max. Ik krijg graag advies of het kan met deze PSU, of wat minimaal aan watjes nodig is van een (pico)PSU of dat een laptopadapter met H81T moederbord een betere keus is.
Advies voor verbetering is welkom!