Google natural search raadsel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel met een flink vraagteken. Een concurrent van ons scoort in de natural search iedere keer beter (nr 1 positie tov nummer 2 van ons), maar als ik de sites naast elkaar zou leggen dan zou de site van ons toch beter moeten scoren (voldoet beter aan de seo richtlijnen van Google, al is er ruimte voor verbetering). Ik dacht altijd dat ‘content is key’ belangrijk was voor Google.. de concurrent heeft amper content op z’n site en onze site heeft juist mooie unieke teksten.. concurrent doet eerder nog aan keyword spamming/stuffing (75x het keyword op de splashpage).

Om een lang verhaal kort te maken, weet iemand nog tips of tools om een en ander aan het licht te brengen?

Groeten,

Marijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Neem een online marketing bureau in de arm die je kan adviseren. Dit is inmiddels een vak apart en 'content' is al lang niet meer de enige 'king'.

Gebruik je Google Webmastertools al om het een en ander inzichtelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
frickY schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:49:
Neem een online marketing bureau in de arm die je kan adviseren. Dit is inmiddels een vak apart en 'content' is al lang niet meer de enige 'king'.

Gebruik je Google Webmastertools al om het een en ander inzichtelijk te maken?
Google Webmastertools staat aan en is gekoppeld met Google analytics. Webmastertools ziet er goed uit, geen fouten te ontdekken.

Om een marketing bureau in de arm te nemen is er helaas geen budget. Ik weet zelf redelijk wat van Seo. Zoals gezegd er is ruimte voor verbetering. Kan het alleen niet hebben dat mijns inziens de concurrent minder aan de voorschriften voldoet. Kunnen er blackhat technieken toegepast zijn? cloacking of hidden content iig niet, voor zover ik zie. Betere linkbuilding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er spelen zoveel factoren mee in ranking; content (is king) is er daar 1 van, evenals keywords, descriptions, "seo-friendly URL's" etc. etc. Maar als 't dat allemaal niet is (dat lijk je zelf al af te schieten onder "voldoet beter aan de seo richtlijnen van Google") dan zullen het wel de backlinks zijn. Of je site is net een paar dagen oud en die van je concurrent al jaren oud. Of... <verzin iets>. Héél veel zinnigs kunnen we met de gegeven informatie natuurlijk niet zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 17-10-2014 10:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
RobIII schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:28:
Er spelen zoveel factoren mee in ranking; content (is king) is er daar 1 van, evenals keywords, descriptions, "seo-friendly URL's" etc. etc. Maar als 't dat allemaal niet is (dat lijk je zelf al af te schieten onder "voldoet beter aan de seo richtlijnen van Google") dan zullen het wel de backlinks zijn. Of je site is net een paar dagen oud en die van je concurrent al jaren oud. Of... <verzin iets>. Héél veel zinnigs kunnen we met de gegeven informatie natuurlijk niet zeggen.
Hoi Roblll, bedankt voor je reply. Site is nu anderhalf jaar in de lucht. De concurrent is vrij onverwacht in een keer op 1 gekomen. Ik vermoed ook backlinks. Valt dit nog te meten, het aantal backlinks van de concurrent? Had wel een paar (vage) gratis tools gevonden, maar die gaven wat vreemde resultaten. Ik ga gewoon verder met optimaliseren van onze site en hopen dat links om of rechts om de concurrent straks de deksel op de neus krijgt (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 16:02
googlen:
link:concurrent.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Google laat lang niet alles zien dan. Beter gebruik je MajesticSEO of de OpenSiteExplorer.

Maar om op de vraag van TS terug te komen, zonder de sites te kennen is het moeilijk om hier een antwoord op te geven. Content is wel erg belangrijk, maar als niemand de content vindt, wordt er ook niet naar gelinkt en zal het ook niet populair worden. Je moet er dus wel aandacht voor genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backlinks is helaas het enige wat de doorslag geeft in ranking.
Content is king is na veelvoudig research niet zo belangrijk als Google wil doen geloven.

SEO services:
Zoek een goede linkbuilding service op blackhatforum, je zal zelf al lezen welke services goede reviews hebben. Neem niet één of ander nederlands service bureau want die kosten alleen maar onzinnig geld.
Dit heb ik helaas te vaak moeten ondervinden. En uiteraard goede anchor teksten opgeven voor de links:D
Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Raad je nou serieus aan om blackhat SEO te doen? 8)7
Pagina: 1