Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laatst een nieuwe systeem samengesteld en in elkaar gestoken.
2 weken later kwamen de problemen.
Tijdens Youtube video's of andere games valt de PC stil.
Teamspeak geluiden werden robotachtig maar het systeem werkte want ik kon de chat nog lezen (steam-chat), ik kon muis en toetsenbord niet gebruiken. (Heb tijdens de crash toetsenbord en muis opnieuw aangesloten werkte niet)

Nog één probleem is dat mijn computer uit het niks uitvalt maar dat gebeurd maar 1 keer per week.

Ik denk dat mijn videokaart kapot is.

De moederbord overclockt uit zichzelf, ik heb alles op default settings gezet.
Een voorbeeld van overclocking: Ram van 1333mhz werd overclockt op 2600mhz of 2300mhz.
(Ik heb de 2 ramlatjes in andere slots gebruikt weer hetzelfde)

Ik weet niet wat er aan de hand is, alle stuurprogramma's zijn correct geïnstalleerd. Ik ben blij dat er niks in brand gevlogen is want ik gebruik luchtkoeling. Zonder iets zwaars te doen valt de pc stil en worden alle geluiden die op dat moment afspelen robotachtig. Ook zowel bij games en andere dingen zoals video editing.

Hier zijn mijn specs:

Asus Rog Crosshair V Formula-Z Mobo
AMD FX-8320 3.5Ghz CPU
Gigabyte Radeon R9 270x 2GDDR5 GPU
XILENCE 700W PSU
Kingston 8GB (4x4) DDR3 RAM 1333Mhz
1TB Western Digital HDD
Monitor AOC 22"
Headset: Kingston Hyperx Cloud

Kan iemand mij tips geven ?
Formatteren zou helpen ?

Afbeeldingen & video's volgen

MVG.

Verwijderd

Temperaturen van CPU en Grafische kaart?
Andere voeding proberen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:19

Nemesizz

Untouchable

Een voorbeeld van overclocking: Ram van 1333mhz werd overclockt op 2600mhz of 2300mhz.
Ik zou kijken of je die autmatische overklok feature uit kan zetten (of had je dat gedaan? kan ik niet helemaal opmaken uit dit stukje tekst).
Want van 1333 naar 2600 is echt een heel groot verschil, en kan me voorstellen dat er dan het een of ander instabiel kan worden en dat de boel crashed.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Nemesizz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:51:
[...]

Ik zou kijken of je die autmatische overklok feature uit kan zetten (of had je dat gedaan? kan ik niet helemaal opmaken uit dit stukje tekst).
Want van 1333 naar 2600 is echt een heel groot verschil, en kan me voorstellen dat er dan het een of ander instabiel kan worden en dat de boel crashed.
Wat Nemesizz zegt .
Zet je ram maar op stock settings en kijk of je dan weer problemen krijgt.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:07:
Ik heb dus laatst een nieuwe systeem samengesteld en in elkaar gestoken.
2 weken later kwamen de problemen.
Tijdens Youtube video's of andere games valt de PC stil.
Teamspeak geluiden werden robotachtig maar het systeem werkte want ik kon de chat nog lezen (steam-chat), ik kon muis en toetsenbord niet gebruiken. (Heb tijdens de crash toetsenbord en muis opnieuw aangesloten werkte niet)

Nog één probleem is dat mijn computer uit het niks uitvalt maar dat gebeurd maar 1 keer per week.

Ik denk dat mijn videokaart kapot is.

Welke webbrowser gebruik jij? Ik zit met het feit dat YouTube stil valt bij video's.
Ik heb in de afgelopen week me rot gezocht naar dat probleem en alle instellingen in mijn computer aangepast. Niets hielp! Op een gegeven moment viel mij in dat ik mijn Garmin GPS niet meer kon updaten met Firefox, maar wel met Google Chrome. Ik heb toen een filmpje via Google Chrome gedraaid en dat ging prima. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat ik niet de enige was met dat probleem. Dus Chrome i.p.v. Firefox geinstalleerd en alles werkt weer prima. Het lag dus niet aan mijn computer.
Ik hoop dat het bij jou ook zo iets is!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:40:
Temperaturen van CPU en Grafische kaart?
Andere voeding proberen?
Temperaturen zijn oke, heel normaal niks extreems.
Ik denk niet dat het aan de voeding ligt want de voeding is nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
jovadca schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Welke webbrowser gebruik jij? Ik zit met het feit dat YouTube stil valt bij video's.
Ik heb in de afgelopen week me rot gezocht naar dat probleem en alle instellingen in mijn computer aangepast. Niets hielp! Op een gegeven moment viel mij in dat ik mijn Garmin GPS niet meer kon updaten met Firefox, maar wel met Google Chrome. Ik heb toen een filmpje via Google Chrome gedraaid en dat ging prima. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat ik niet de enige was met dat probleem. Dus Chrome i.p.v. Firefox geinstalleerd en alles werkt weer prima. Het lag dus niet aan mijn computer.
Ik hoop dat het bij jou ook zo iets is!
ik gebruik google chrome, maar dat maakt niet uit. Denk ik ...

Verwijderd

Topicstarter
Japiegsxr schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

Wat Nemesizz zegt .
Zet je ram maar op stock settings en kijk of je dan weer problemen krijgt.
Heb alles op stock gezet en overclocking uitgezet, tot nu toe maar 1 keer gecrashed ...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:19

Nemesizz

Untouchable

Laat Memtest86+ even een tijdje (nachtje) lopen. Want wie weet is je RAM wel beschadigd na een toch wel vrij forse overklok (van 1333 naar 2600Mhz is erg veel, dat het automatisch ging of niet doet er niet toe).

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:20:
Laat Memtest86+ even een tijdje (nachtje) lopen. Want wie weet is je RAM wel beschadigd na een toch wel vrij forse overklok (van 1333 naar 2600Mhz is erg veel, dat het automatisch ging of niet doet er niet toe).
ik zal eens proberen bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie. Moederbord is kapot.
Pagina: 1