Intel Dual Band Wireless adapter compatibel?

Pagina: 1
Acties:

• Baratac
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-02 10:29
Dag iedereen

Tot voor kort had ik een kleine TP-Link USB wifi adapter, maar op mijn nieuwe appartement is die verbinding en snelheid gewoon niet meer voldoende.

Daarom dacht ik om volgende Wireless adapter te kopen. Het ASRock Moederbord heb ik nu in mijn desktop steken.

Zijn deze 2 compatibel? De PCI-e aansluitingen zijn nieuw voor mij.

Alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 57,50€ 57,50
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,70€ 22,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 80,20

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Het gaat niet zomaar passen, die Intel adapter is mini PCIe, een standaard die door laptops gebruikt wordt. Sommige moederborden hebben ook zo'n aansluiting, maar niet het jouwe. Er zijn wel adapters om mini PCIe om te zetten naar PCIe x1 zoals deze http://www.ebay.com/sch/i...mini+pcie+to+pcie+adapter. Hierbij is al vaak een antenne voorzien, want die heb je op die adapter ook nog nodig eigenlijk, bij een laptop zitten die meestal achter het scherm dus levert Intel geen antennes mee.

Ik ben wel niet echt zeker dat dit kaartje je netwerkverbinding sterk gaat verbeteren. Het zal een verbetering zijn tegenover zo'n kleine USB ontvanger, maar verwacht zeker niet de snelheden die bij de specificaties vermeld staan en bovendien is er ook veel afhankelijk van je eigen router. Dus zit het probleem niet bij je router?

Daarnaast is WiFi uit zichzelf al redelijk onstabiel en raad ik zelf meestal aan om het alleen te gebruiken voor mobiele apparaten dus geen desktop zoals in jouw geval. Als je geen netwerkkabel kunt leggen, heb je dan ook al overwogen om je netwerk via je stroomnet te laten lopen via een Powerline adapter? Dat is trager dan ethernet maar stabieler dan WiFi.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zelfde adapter, wel duurder maar met antennes: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth for Desktop