Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nog iemand met een probleem met de UPC router...

Pagina: 1
Acties:

• boyyt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
Beste tweakers,

De afgelopen tijd heb ik vaker problemen met mijn upc router (TC7200U). Om de maand was ik gedwongen om van kanaal te wijzigen (op 2.4Ghz band) voor mijn draadloze internet het weer deed. Dit werkte tot voor kort.

De afgelopen paar dagen lijkt dit niet meer te werken en wanneer dit werkt is het maar voor kort. Het opmerkelijke is dat deze problemen alleen lijken voor te komen bij mij mijn macbook pro (13 inch, medio 2012). Op de andere toestellen in huis zoals mijn blackberry telefoon en oude dell windows XP doet de wifi en internetverbinding van deze router het wel goed. Daarnaast doet de macbook het wel naar behoren op andere wifi netwerken (in de bibliotheek bijvoorbeeld). Zelfs wanneer ik de internetkabel in mijn macbook doe werkt het internet nog steeds niet.

Nu ben ik alle kanalen van 1 tot 12 op de 2.4Ghz band afgegaan en nog steeds geen internet op mijn macbook, ik krijg wel gewoon verbinding met de router maar als ik naar een website wil gaan gebeurt er niets. Ook als ik een andere bandbreedte probeer (van 20 Mhz naar 40 Mhz).

Vervolgens heb ik geprobeerd om mijn router dan maar op een andere band te proberen (5Ghz). Helaas heeft dit niet mogen werken, ook op deze band heb ik verschillende kanalen geprobeerd.

Weet iemand misschien wat het probleem is?

Bvd

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51
Heeft je macbook een vast IP-adres?

• boyyt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
Nee, staat op standaard via DHCP (automatisch/dynamisch).

Heb het nooit een ingesteld op een vast IP-adres. Moet ik dat misschien proberen?