Boxen zoemen als computer uit staat...

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
Enige optie is om de stekker van de boxen uit het stopcontact te halen. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

:z :z :?

Verwijderd

Zoemen komt waarschijnlijk van storing op de kabel. Misschien dat de geluidskaart een beetje stroom op de kabel zet of zo. Probeer eens de kabel zoveel mogelijk vrij te leggen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Lijkt me een aardigsprobleem. Hoe heb je het precies aangesloten?

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk je computer niet geaard. Zorg ervoor dat je een geaard stopcontact gebruikt of (als dat niet mogelijk is) dat je via een losse geleider de behuizing van de PC aan aarde legt (bv. aan de CV)

Verwijderd

er is een grote kans dat de cv niet geaard is, omdat als er een leiding kapot gaat ,hij word vervangen door een of andere plastikke leiding.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik heb dat ook op mijn sblive, wat bij helpt is het geluid dicht draaien. Geen fantastische oplossing geef ik toe, maar het werkt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• JapJap
De computer is geaard...
Geluid dichtdraaien helpt niet...

:? :? :? :? :? :?

Verwijderd

Zoemen ze ook als ze niet in de pc zitten? Welke boxen heb je?

Verwijderd

Waarom laat je je boxen überhaupt aanstaan als je PC toch uitstaat?

/me trekt er zelfs de stekker altijd uit.

• JapJap
Ze doen het niet als ze niet in de computer zitten...

En HelpDesk: als uitzetten zou helpen zou ik dit hier echt niet vragen... Toch bedankt ;)

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Dat heb ik ook al ik hem dicht bij me lamp zet...ik denk dat het gewoon de frequentie van die tl buis is ofzo....als ik hem verder van de lamp vandaan zet stop ie met 'ruisen'

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 09:42 schreef JapJap het volgende:
Ze doen het niet als ze niet in de computer zitten...

En HelpDesk: als uitzetten zou helpen zou ik dit hier echt niet vragen... Toch bedankt ;)
Wat is dan het probleem van de stekekr er uit halen?

Of een stoppendoos met schakelaar. Heb ik er ook al tussen zitten. En toch de stekker van de stoppendoos zelf er ook uit :)

• JapJap
En er staat geen lamp in de buurt..
Ook geen koelkast, magnetron, wasmachine, broodrooster of koffiezetapparaat.

• JapJap
Wat is dan het probleem van de stekekr er uit halen?
Ik kan er niet echt makkelijk bij... Moet ik eerst onder m'n buro door kruipen

Verwijderd

Is er eigenlijk een mogelijkheid om ze te ontkoppelen? Electronisch gezien dan..

• JapJap
Er zit een aan en uit knop op om 'm electronisch van het lichtnet te koppelen ;)

• JVaags
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Is het niet gewoon de trafo die bromt :? Dat hadden mijn computerboxjes namelijk...

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 09:39 schreef HlpDsK het volgende:
/me trekt er zelfs de stekker altijd uit.
Gaat die computer van jou dan wel es uit? :D
Maarre, ik heb etzelfde probleem... het zachter zetten van het geluid helpt inderdaad wel wat, maar het is nog steeds niet 100% stil. En helaas zorgt het aarden bij mij alleen maar voor meer ruis :?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb hetzelfde probleem met m'n ouwe speakers, van die 80 watt *kuch* ;) trust dingen

die zoemen als ik de stekker in het stopcontact heb zitten, ongeacht of ze aan of uit staan met de aan/uit knop :?

enige remedie is de stekker eruit te trekken

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• JVaags

JVaags

Op woensdag 13 juni 2001 17:47 schreef Ener-G het volgende:
ik heb hetzelfde probleem met m'n ouwe speakers, van die 80 watt *kuch* ;) trust dingen

die zoemen als ik de stekker in het stopcontact heb zitten, ongeacht of ze aan of uit staan met de aan/uit knop :?

enige remedie is de stekker eruit te trekken
En die heb ik ook gehad. Je hoort een zachte constante zoem. Maar dit is gewoon de trafo die bromt. Niks aan te doen :'(

Vooral blijven trusten zeg ik altijd ;)

• JapJap
Idee: Ik weet niet hoe de boxen nu in elkaar zitten maar als de trafo's blijven zoemen betekent dit toch dat ze onder spanning blijven staan als de boxen uit staan.

Zou het helpen als ik de aan/uit knop vóór de trafo zet? :?

• Chiron

Chiron

Op woensdag 13 juni 2001 23:27 schreef JVaags het volgende:

[..]

En die heb ik ook gehad. Je hoort een zachte constante zoem. Maar dit is gewoon de trafo die bromt. Niks aan te doen :'(

Vooral blijven trusten zeg ik altijd ;)
mwah die trustjes zijn nu monitorspeakertjes geworden voor m'n draaitafels + mengpaneel, heb nu een creative surround setje, ook wel geinig
en die zoem hoor ik minder omdat de sub onder mijn bureau ingebouwd staat onder een hele hoop troep ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 16:29 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Gaat die computer van jou dan wel es uit? :D
Maarre, ik heb etzelfde probleem... het zachter zetten van het geluid helpt inderdaad wel wat, maar het is nog steeds niet 100% stil. En helaas zorgt het aarden bij mij alleen maar voor meer ruis :?
Als ie uit gaat, gaat ie ook echt uit.

• JVaags

JVaags

Op donderdag 14 juni 2001 11:13 schreef JapJap het volgende:
Idee: Ik weet niet hoe de boxen nu in elkaar zitten maar als de trafo's blijven zoemen betekent dit toch dat ze onder spanning blijven staan als de boxen uit staan.

Zou het helpen als ik de aan/uit knop vóór de trafo zet? :?
Ja inderdaad, dat zou helpen. Maar dan moet je ze wel losslopen... Het is overigens vrij normaal dat er spanning op de trafo blijft staan bijna alle apuratuur heeft het.

• wij
  • Laatst online: 19-08 12:43

wij

Sorrie dat ik gisteren niets meer liet horen maar ik was van internet af. Ik heb mijn computer geaard via de verwarming en mijn versterker heeft geen geaarde stekker. het is een dynaco eidversterker (welke weet ik niet) en een dynaco pat-5 voorversterker.

Verwijderd

keertje aarden werkt altijd :)

• Chiron

Chiron

en wat als er geen aarde op de stekker zit :?

Verwijderd

Aarde hoeft er niks mee temaken te hebben.
Als je pc atx is staat er altijd stroom op.
Ik had eens met een paar boxjes dat ze ook bromden als ze uitstonden en die waren goed geaard. eenige optie was overal de stroom van af tehalen. :(

• JapJap
Jaahaaa, 't is gelukt. Boxjes omgebouwd zodat er nu ook geen spanning meer op de trafo staat, en geen irritant gezoem meer.

Nog een laatste vraag: ik heb gewoon de standaard aan/uitschakelaar van die boxjes gebruikt, daar loopt nu dus 230 door. Is dit wel veilig???

Verwijderd

Ik heb het probleem als ik m'n Miro tv-card doorlus naar de Line-in op m'n SB.
Bij elke muisbeweging kraken en zoemen. Haal ik de kabel eruit nergens geen last van, todat ik m'n pc uitschakel en dan heb ik hetzelfde probleem als de topicstarter. Zeer wazig en vervelend.
Pagina: 1