DAW pc voor audio bewerking (Cubase)

Pagina: 1
Acties:

• Benjoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-03 11:29
Hallo,

Ik ben van plan om een computer in elkaar te zetten voor het bewerken van audio (midifiles, wav, mp3).
Hiervoor gebruik ik voornamelijk Cubase en Audacity.
Het wordt mijn eerste zelfbouw pc.

Nu maak/bewerk ik midifiles rechtstreeks in mijn synthesizer. Deze vul ik aan met samples die ik met computer bewerk. Mijn synthesizer is toe aan vervanging en nu wil ik alles overzetten naar audio met de pricewatch: Focusrite Scarlett 2i2.
In de toekomst wil ik alles op de computer doen.
Het is niet de bedoeling om 32 sporen tegelijk op te nemen. 2 is genoeg.
Ook zal de pc niet gebruikt worden voor games of videobewerking dus een grafische kaart lijkt me niet nodig.

Het budget is 500 euro maar minder is mooi meegenomen.

Na verschillende topics bekeken te hebben en kom ik tot onderstaand lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 161,75€ 161,75
1ASRock B85M Pro4€ 55,-€ 55,-
1Cooler Master Silencio 352€ 47,90€ 47,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,50€ 66,50
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 37,-€ 37,-
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 459,85

Wat vinden jullie hiervan?

Is een pentium al genoeg en een i5 overkill of moet er echt een i7 in?
Dit moederbord heeft goede reviews, ik kan er later nog geheugen bij zetten. Of voldoet een H81-bordje ook?
Een stille, niet te grote kast is prettig. Dan kom je bijna automatisch bij Silenzio 352. Maar misschien zijn er betere.
4, 8 of 16Gb? Ik ga er maar tussenin zitten.
De L8 300W schijnt wat stiller te zijn dan de Power 7 300W. Maar merk je dat met de stock koeler van de i5?
SSD spreekt voor zich.
Heb ik nog een aparte processorkoeler nodig?

Jullie commentaar stel ik zeer op prijs.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Benjoo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:23:
Is een pentium al genoeg en een i5 overkill of moet er echt een i7 in?
Een i7 lijkt me onnodig. Heb eens even zitten kijken, maar kan niet echt iets vinden dat de programma's maar 2 cores o.i.d gebruiken, of hypertreading.
Dit moederbord heeft goede reviews, ik kan er later nog geheugen bij zetten. Of voldoet een H81-bordje ook?
H81 kan, maar dan heb je geen ruimte voor uitbreiding. En een héél basic chipset. Ik zou fijn bij B85 blijven, prima bordje trouwens.
Een stille, niet te grote kast is prettig. Dan kom je bijna automatisch bij Silenzio 352. Maar misschien zijn er betere.
Goedkoper/beter zal het niet worden.
4, 8 of 16Gb? Ik ga er maar tussenin zitten.
Goede keuze :)
De L8 300W schijnt wat stiller te zijn dan de Power 7 300W. Maar merk je dat met de stock koeler van de i5?
Euh, nee :)
SSD spreekt voor zich.
Heb ik nog een aparte processorkoeler nodig?

Jullie commentaar stel ik zeer op prijs.
Niet vereist, kan natuurlijk wel. Je kan het ook proberen met stockkoeler en als het niet bevalt, kan je altijd eentje toevoegen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Benjoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-03 11:29
Bedankt MK1998NL voor je antwoorden.
MK1998NL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:50:
[...]
Een i7 lijkt me onnodig. Heb eens even zitten kijken, maar kan niet echt iets vinden dat de programma's maar 2 cores o.i.d gebruiken, of hypertreading.
Voor ik tot mijn lijstje kwam heb ik o.a. op de site van Steinberg gekeken.
Dit zijn de minimale systeemeisen en hier staat meer over de afzonderlijke componenten.
Hypertreading schijnt wel een positieve invloed te hebben. Maar ik denk dat in mijn geval een i5 inderdaad een goede keuze is. Maakt en i5-4460 of een i5-4590 nog wat uit?

De voeding wordt dan de pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Hmm, hypertreading blijkt dus voordeel te hebben, maar prijs/kwaliteit is een i5 een slimmere keuze. Sowieso gaat een i7 niet passen in je budget, een i5 is allround de beste keuze. En dan wel de i5 4590, aangezien het programma gebruikt maakt van hogere clocksnelheid (i5 4690 is prijs/kwaliteit niet interessant).

Ik had zelf ook gezocht, kwam ook op die site uit maar vond niet de pagina's die jij vond :(

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

persoonlijk zou ik toch wel een aparte CPU-koeler aanraden. Zelfs eentje van 20 euro is een wereld van verschil met de stock koeler, en hoewel ik niet weet of je met monitoren, open of gesloten headsets werkt, is in de eerste gevallen meer stilte altijd wel fijn.

let er wel op dat de CPU-koeler qua hoogte in je case past.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire