Toon posts:

Gpu blijft haken op 850MHz core clock?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een klein probleem met mijn R9 280X, en dat is dat hij niet verder dan 850MHz core clock wil gaan, ondanks het feit dat er geen cpu bottleneck is, en ik de powerlimit op +20% heb gezet voor de gpu.
Het gaat hier om de R9 280X royalQueen van Club3D, welke een stock snelheid van 850MHz met een boost van 1GHz op de core moet hebben. Het geheugen blijft ook altijd op 1500MHz staan ondanks aanpassingen in MSI afterburner, AMD catalyst, etc.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Dat betekent dus dat de kaart vind dat er geen punt is om te boosten, wat voor spel speel je?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:48

Nemesizz

Untouchable

Boost werkt alleen in bepaalde situaties:
- het moet nodig zijn (zware load), als de kaart denkt dat het niet nodig is gaat ie ook niet boosten
- de temperatuur moet ook goed zijn, de kaart zal ook niet boosten als de GPU te warm is.
Het geheugen blijft ook altijd op 1500MHz staan ondanks aanpassingen in MSI afterburner, AMD catalyst, etc.
Let wel op dat die 1500Mhz de échte snelheid van het geheugen is, fabrikanten pronken maar al te graag met de effectieve snelheid (1500 x 4*, wat op 6000Mhz effectief uit zal komen).
* = GDDR5 moet je echte snelheid x4 doen voor de effectieve snelheid
Als je die dus handmatig op 6000Mhz probeert te zetten, dan denk ik dat de kaart gaat protesteren omdat dat niet haalbaar is (6000 x 4 = een beetje veel :P zou 24000Mhz effectief zijn).

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Ik had ook zoiets met mijn GTX 760, toen heb ik de drivers vanaf gehaald, en opnieuw geinstaleerd, en toen deed 'ie het weer, Misschien helpt dit voor jou ook....

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft onder vrijwel full load op 850mhz, o.a in watch doge en far cry 3
was dit het geval.
Er is vgm ook geen sprake van throttling, hij blijft namelijk onder 70 graden onder full load,
Kan het zijn dat club3d er een temperatuur limiet in heeft gezet? (De fan draait echter altijd onder de 40%.)
En dat gddr5 x4 was was ik me al bewust van hoor :p
Ik zal even mijn drivers opnieuw installeren, kijken of dat werkt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:32

Esumontere

Floep, banaan.

Zou je eens een printscreen van je Catalyst Control Center kunnen posten op de pagina 'AMD Overdrive'?

Verwijderd

Als je vsync aan hebt staan kan de kaart ook wat terug klokken, misschien eens kijken zonder vsync aan?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

je gpu usage en temps eventueel maar niet je clocks, waar haal je dat nu weer vandaan?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

SAiN ONeZ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:09:
je gpu usage en temps eventueel maar niet je clocks, waar haal je dat nu weer vandaan?
Deed mijn gtx680/780's ook maar mijn gtx980 weer niet, vandaar ook een vraagteken er bij en je kunt het altijd even testen want het is maar een kleine moeite, even aan en uit zetten en monitoren met MSI afterburner op het scherm tijdens het gamen en je kunt al het een en ander uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2iw11k.png
850MHz core, 1500 MHz memory, cpu is niet full load aka geen bottleneck en gpu wel. 71% load ivm Alt+Tab, maar aan de grafiek van Afterburner kun je zien dat hij wel ~full load haalt in Watch Dogs.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2hq5ds9.png
99% load, 68 graden, powerlimit staat op 0% maar hij zou als nog naar 1GHz moeten clocken, wat 'ie dus niet deed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Driver reinstallen heeft niets gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die iets weet?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Nouja, je hebt de optie om de core clock te verhogen naar 1 Ghz en zo praktisch de boost uit te schakelen.

Probeer eerst eens te benchen.

Ook al geprobeerd de kaart te overklokken?

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 19-10-2014 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:02:
Nouja, je hebt de optie om de core clock te verhogen naar 1 Ghz en zo praktisch de boost uit te schakelen.

Probeer eerst eens te benchen.

Ook al geprobeerd de kaart te overklokken?
Dat gaat dus niet, op software als catalyst en afterburner reageert de kaart totaal niet en blijft 'ie koppig op 850MHz zitten.
Zal wel even proberen te benchen maar ik denk niet dat dit veel gaat doen.
Btw, hij ging eerst wel netjes naar 1GHz bij load dus er is geen sprake van defecten aan de kaart.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 10:56

D33F

Tweelingtemmer

Ik heb dit ook wel eens gehad wanneer ik Chrome/YouTube open liet staan op de achtergrond, hierdoor bleef hij ook haken op 850Mhz in plaats van de 1000Mhz die hij eigenlijk zou moeten draaien ;). Na het sluiten van Chrome schoot hij weer netjes naar de 1000Mhz.

[ Voor 18% gewijzigd door D33F op 20-10-2014 20:33 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:48
Heb je een bios switch knopje op je kaart?
Pagina: 1