Tijd voor een nieuwe computer. Mijn laptop begint wat kuren te vertonen, en ik wil eigenlijk overstappen naar een desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eerst en vooral het standaard gebruik (internet, excel word,...), maar ook wat fotografisch werk (lightroom en photoshop), en af en toe gamen (heel beperkt, enkel singleplayer)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou liefst rond de €500 zitten, maar het geeft niet als het er wat over zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur en windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb qua onderdelen gekeken naar dingen die stil zouden moeten zijn. Pc moet in de woonkamer terecht komen.
Ga je overklokken?
Neen
Qua samenstelling had ik in gedachten:
Case: Cooler Master Silencio 352 €59,6
Voeding:Corsair CS450M €64,9 €69,9
MoBo: Gigabyte Z97P-D3 €79,9
Processor: Intel Core i3-4150 €119
RAM: Kingston 8GB DDR3 €84,9
Videokaart: Asus GT640-1-GD3-L €84,9
HD: Seagate 1TB, €54,9
In totaal kom ik dan aan €550. Kan ik ergens schrappen? Kan ik ergens verbeteren? Ik hoor het graag!
Ik twijfel zelf nogal over de harde schijf. SSD is wel leuk, maar nogal duur. Ik denk eraan om nu een grote hd te kopen en die te partitioneren naar een OS- en Data partitie. Later kan ik er dan een SSD bij steken, en kan ik alles herinstalleren zonder aan de data te moeten prutsen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eerst en vooral het standaard gebruik (internet, excel word,...), maar ook wat fotografisch werk (lightroom en photoshop), en af en toe gamen (heel beperkt, enkel singleplayer)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou liefst rond de €500 zitten, maar het geeft niet als het er wat over zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur en windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb qua onderdelen gekeken naar dingen die stil zouden moeten zijn. Pc moet in de woonkamer terecht komen.
Ga je overklokken?
Neen
Qua samenstelling had ik in gedachten:
Case: Cooler Master Silencio 352 €59,6
Voeding:Corsair CS450M €64,9 €69,9
MoBo: Gigabyte Z97P-D3 €79,9
Processor: Intel Core i3-4150 €119
RAM: Kingston 8GB DDR3 €84,9
Videokaart: Asus GT640-1-GD3-L €84,9
HD: Seagate 1TB, €54,9
In totaal kom ik dan aan €550. Kan ik ergens schrappen? Kan ik ergens verbeteren? Ik hoor het graag!
Ik twijfel zelf nogal over de harde schijf. SSD is wel leuk, maar nogal duur. Ik denk eraan om nu een grote hd te kopen en die te partitioneren naar een OS- en Data partitie. Later kan ik er dan een SSD bij steken, en kan ik alles herinstalleren zonder aan de data te moeten prutsen.