Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung tv verbinden met Samsung laptop

Pagina: 1
Acties:

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
Goedenavond allemaal,

Ik heb hier een nieuwe '55 Samsung tv en een Samsung laptop met Windows 8. Indien ik via apparaten toevoegen probeer om mijn tv en laptop te koppelen krijg vraagt mijn laptop om de wps pin van de tv. Ik heb geen flauw idee waar ik die kan vinden en of de tv die heeft. Tv en laptop zijn via zelfde router verbonden. Had ergens gelezen dat Samsung voorheen eigen programma ter beschikking stelde om te share (allshare) dit bestaat echter niet meer.

Hartelijk dank

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 21:48
Wat probeer je met de koppeling te bereiken?

Normaal gesproken zijn TV en laptop gekoppeld via je (wifi)router. Dan bevinden ze zich in hetzelfde netwerk en kunnen ze elkaar zien. W8 ziet TV sowieso. Je krijgt de optie krijgt om mediabestanden op je TV af te spelen. (Rechtsklik op een mediabestand: Play To, TV-naam.)
Als er op je laptop een programma met DLNA funktie aktief is ziet TV de laptop ook.

Mocht je de hoop hebben de TV via de laptop te bedienen, dan is de kans klein dat je daarvoor een geschikt programma of app vind. Ze zijn er wel maar werken slecht.

Bediening van de TV via tablet of smartphone gaat wel. Samsung heeft een zijn eigen "Samsung remote"-app voor tablets en phones. Mogelijk zijn er in de Samsung app-store via Smarthub op je TV nog apps te krijgen.