• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik ben tegen het volgende aan gelopen.
Mijn moederbord geeft alleen een video signaal als ik mijn gpu uit mijn moederbord haal. Als ik de gpu in het moederbord laat, geeft hij of helemaal geen signaal of sporadisch. En als het sporadisch is, gaat hij niet verder dan de bios. Tot aan het Windows opstart scherm gaat hij niet.

Het moederbord heeft het een weekje goed gedaan en toen begon dit euvel. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verder componenten:
4790K
2133 Corsair 8Gb
512Gb ssd
750watt voeding
gtx980

[ Voor 11% gewijzigd door Arniebomba op 16-10-2014 19:46 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:19

Nemesizz

Untouchable

750watt voeding
Merk+leeftijd , heel belangrijk ;)

Want:
- goed merk + PC doet niks = (meestal) DOA voeding (half werken valt ook gewoon onder DOA)
- prut merk = voeding kan waarschijnlijk nog niet eens de helft aan vermogen leveren dan wat op het label staat.
- goed A-merk maar erg oud = voeding kan 'versleten' zijn en kan niet het vermogen meer leveren wat op het label staat.
- beetje B-merk en erg oud = zelfde verhaal, maar krijg je vaak paar jaar eerder last van, voeding kan het vermogen niet meer leveren wat op label staat.
- prut merk en erg oud = een wonder, meestal halen ze dat niet eens :+

De dingen die je aangeeft doet mij toch vermoeden dat er mogelijk iets mis is met de voeding.

• Arniebomba
Dat was ook het eerste dat ik dacht, vandaar dat ik alle kabels even controleerde. De voeding is namelijk 2 maanden jong. (RM750).
Ik heb net de kabel op de pcie aansluiting van de voeding op een andere plaats gezet en het lijkt nu of alles werkt.. Dat zou betekenen dat er één pcie aansluiting niet 100% is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:19

Nemesizz

Untouchable

Arniebomba schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:55:
Dat was ook het eerste dat ik dacht, vandaar dat ik alle kabels even controleerde. De voeding is namelijk 2 maanden jong. (RM750).
Ik heb net de kabel op de pcie aansluiting van de voeding op een andere plaats gezet en het lijkt nu of alles werkt.. Dat zou betekenen dat er één pcie aansluiting niet 100% is.
Als een van de connectors op de voeding (het is een modulaire voeding) niet goed is zou ik de voeding denk ik toch RMA sturen. Het ding functioneert immers niet naar behoren (als je besluit om dat ding RMA te doen, duidelijk aangeven dat die ene connector niet goed doet icm die videokaart).

• Arniebomba
Absoluut.
Ik kijk het nu even en als dit blijft werken, controleer ik de andere aansluiting weer. Bedankt in ieder geval voor het mee denken!