streamen met bagger netwerk, plus veel storage behoefte

Pagina: 1
Acties:

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:36
Hallo,
Ik hoop dat dit in het goede forum zit voor onderstaande vraag:

Ik zoek een oplossing om mijn media library te kunnen streamen naar mijn tv en beamer.
Op dit moment gebruik ik plex media server vanaf mijn PC en dit gaat redelijk naar mijn TV. Echter indien ik naar mijn beamer (via de PS3 dlna client) wil streamen die een paar kamers verderop staat krijg ik haperingen.
Nu wil het geval dat mijn netwerk echt bagger is, ivm de architectuur van mijn woning kan ik echter geen kabels trekken en ben dus afhankelijk van mijn Wifi. Ik heb er al een range extender tussen gezet, maar dit loopt nog steeds niet echt vlot.

Tevens wil ik veel meer storage (min 8T gemirrored, dus 16T bruto nodig).
Je zou zeggen pak een mooie Synology 415play en gaan. Echter vanwege mijn netwerk lijkt een NAS mij niet de beste oplossing.

Dus nu had ik het volgende idee:
- ik koop een extern disk kabinet, bijv. de Lian-li ex503 en knoop die aan mijn PC voor de storage behoefte. Hiermee kan ik dan via Plex fijn vanaf mijn PC naar mijn tv streamen.
- voor mijn beamer koop ik een losse media speler (bijv. de Mede8er MED400sx2). Ik koop hierbij een externe harde schijf, en die kan ik dan vullen vanaf mijn PC met de films etc. die ik dan wil kijken, en vervolgens op de media speler bij mijn beamer aansluiten.
Bijkomend voordeel dat als ik op de slaapkamer wil kijken ik de media speler zo ff kan verplaatsen (is nog een dumb tv) of eventueel hier nog een losse media speler voor aanschaf en dan de externe disk ff verplaats.

Lijkt jullie dat een goede oplossing, of zijn er wellicht betere oplossingen ?
Indien dit OK lijkt en er aanbevelingen gedaan kunnen worden qua media spelers/externe disk kabinetten houd ik me ook aanbevolen!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:12
Powerline adapters geen optie?

Hallo

• breagor
mijn bekabelde netwerk loopt nu inderdaad via het stroomnet...helaas levert dit niet hele goede prestaties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In plaats van rondlopen met een losse mediaspeler en losse externe harde schijf, zou je ook kunnen kiezen voor een mediaspeler waar je een harde schijf in kan plaatsen. Scheelt in ieder geval één apparaat aansluiten als je de boel verplaatst.

Wat voor een wifi-netwerk heb je? Met een ac netwerk zou je al een stuk hogere snelheden moeten kunnen halen.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Garyu

WW

Ik zou toch eens gaan kijken waarom je netwerk zo slecht is? Is het bereik slecht? De throughput? Waar staan/liggen/hangen je APs? Wat stoort er?

Kan je met een powerline adapter werken, om zo in ieder geval een deel van het netwerk bedraad te krijgen?

Als je maar twee nodes hebt, zou je ook je mirroring fysiek kunnen scheiden, dus een cluster van 8TB in de buurt van je PC, en een cluster van 8TB in de buurt van je TV, en die laten mirroren. Is alleen de vraag of je daar altijd op wilt wachten.

PS: je weet hopelijk dat mirroring (RAID-1) geen backup is..

[ Voor 37% gewijzigd door Garyu op 17-10-2014 07:25 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Garyu schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:23:
Ik zou toch eens gaan kijken waarom je netwerk zo slecht is? Is het bereik slecht? De throughput? Waar staan/liggen/hangen je APs? Wat stoort er?

Kan je met een powerline adapter werken, om zo in ieder geval een deel van het netwerk bedraad te krijgen?

Als je maar twee nodes hebt, zou je ook je mirroring fysiek kunnen scheiden, dus een cluster van 8TB in de buurt van je PC, en een cluster van 8TB in de buurt van je TV, en die laten mirroren. Is alleen de vraag of je daar altijd op wilt wachten.

PS: je weet hopelijk dat mirroring (RAID-1) geen backup is..
1: sommige huizen is wifi gewoon niet goed te krijgen.

2: powerline heeft ie ook al en werkt ook niet goed.

3:Dat ga je dus niet doen als het netwerk bagger is. 8)7

• breagor
ik heb inderdaad al van alles geprobeerd om mijn netwerk wat op te vijzelen. Probleem is dat mijn meterkast en daarmee mijn router buiten het huis is geplaatst (appartement), en het Wifi signaal dus eerst via 2 lagen beton moet, plus een storing signaal krijgt van de naastgelegen lift. Kan ook geen UTP trekken vanaf daar zonder in gezamenlijke muren te moeten boren, wat de VVE niet op prijs stelt.

Dus voor de Wifi eerst een range extender er tussen gezet...dit zorgde ervoor dat in mijn woonkamer de Wifi een stuk beter werd, echter in de kamer waar mijn beamer staat dus niet. Vervolgens dus de boel bekabeld via het stroomnet...dit ging weer iets beter, zo kan ik bijv. netflix nu wel goed streamen op de beamer. Maar via Plex blijft het daar helaas stotteren, terwijl het in mijn woonkamer wel goed gaat.
Dus denk inderdaad dat ik voor de beamer maar een oplossing moet zoeken die niet afhankelijk is van mijn netwerk.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Garyu

WW

KillerAce_NL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:53:
[...]

1: sommige huizen is wifi gewoon niet goed te krijgen.
Zonder tussendoor bekabeling te leggen kan het moeilijk worden inderdaad :)
2: powerline heeft ie ook al en werkt ook niet goed.
Had ik even overheen gelezen.
3:Dat ga je dus niet doen als het netwerk bagger is. 8)7
Ligt er aan op welk punt het bagger is en welke throughput en latencies je kan/wil accepteren. Je kan best over een slechte verbinding een redelijke synchronisering halen, als je met lokale bittorrent-achtige sync-protocollen aan de slag gaat. Je rekent dan niet met de overdracht van grote files, maar breekt ze in stukjes om ervoor te zorgen dat ze vaker heel aankomen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Wifi AC 5GHz en zwaardere antennes monteren? Bijvoorbeeld directionele antennes gebruiken als de meterkast aan de zijkant van je huis zit dan hoef je natuurlijk geen netwerk te hebben aan de andere kant waar jouw woning niet gelegen is. Ik kan alleen zo snel geen 5GHz directionele antennes vinden voor indoor gebruik :/. Ze zijn allemaal 2,4GHz.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
OK niet optimaal maar je router/ modem hoeft niet perse in de meterkast te staan. Waarschijnlijk loopt er gewoon wel een telefoonkabel naar je appartement probeer gewoon eens je modem/ router te verplaatsen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:44
Frogmen schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:42:
OK niet optimaal maar je router/ modem hoeft niet perse in de meterkast te staan. Waarschijnlijk loopt er gewoon wel een telefoonkabel naar je appartement probeer gewoon eens je modem/ router te verplaatsen.
Dit...

Bij meerdere appartementen gezien dat de hoofdaansluiting in de meterkast zat, maar het modem ook prima in de woonkamer werkt
Pagina: 1