Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:39
Beste mensen,

Sinds 2 maanden geleden is het eens voorgekomen dat m'n Nexus 5 plots afsloot. Dit gebeurde als ik aan het typen was of gwn door m'n instellingen aan het bladeren was of niets aan het doen was. Compleet willekeurig dus. Dit duurde een dag en is daarna niet meer voorgevallen tot gisteren.

Omdat ik het beu was heb ik vandaag dan maar eens een factory-reset gedaan al blijkt dit niets te hebben veranderd aan het gedrag van de telefoon.

Een heikel punt is misschien ook de garantie, ik heb namelijk een half jaar geleden met succes zelf mijn scherm vervangen waardoor ik waarschijnlijk niet meer vatbaar ben voor garantie?

Iemand met een idee? Custom rom etc?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt maar twee keer voorgekomen is zoals je in je post beschrijft, dan zou ik me er verder niet druk om maken.

Want ook smartphones kunnen vast blijven hangen, en zichzelf dan uitschakelen en een van oorzaken soms is dat smartphones erg warm worden vaak.

Dus het kan best zijn dat een smartphone soms overbelast word, en dat kan zelfs de beste smartphone overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
Blijkbaar niet duidelijk genoeg, 2 maanden geleden kwam het zo'n keer of 10 voor op een paar uur terwijl het vandaag en gisteren toch al een goeie 20x keer is gebeurd en de telefoon niet bepaald warm aanvoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval gewoon weer garantie claimen, en vooral niet met custom roms gaan klooien want je smartphone hoort op de stock ROM gewoon prima te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
Maar over die garantie gaan ze toch moeilijk doen als ik er al een nieuw scherm in heb geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je inderdaad kans op, want ik lees dat je het scherm zelf vervangen heb? Normaal vervalt dan inderdaad je garantie, maar ik weet niet hoe het zit met de wet in iedere geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Op het moment dat er door een ongetraind / niet geauthoriseerd persoon of instantie wordt geknutseld aan een toestel van welke fabrikant dan ook, zal , als de fabrikant het kan bewijzen dat het niet volgens hun instructies is gebeurd, een garantieclaim afgewezen worden.

Schermen zelf vervangen hoeft geen probleem te zijn mits je ESD veilig werkt en de originele onderdelen gebruikt. Als je moet vragen wat ESD is heb je eigenlijk al het grootste pijnpunt aamgehaald waar het meestal fout gaat,

Aangaande custom roms. zolang het toestel opnieuw te programmeren is en je de stockrom terug kunt zetten , het is altijd het proberen waard. Vaak is een reboot een foutje in de software van de telefoon. Met name custom kernels kunnen een hoop verbetering maar ook verslechtering bieden. Verbetering als in langere accuduur , vaak ten koste van stabiliteit of een snellere telefoon ten koste van accuduur...

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1