Toon posts:

Game pc Budget max € 2500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Gamen. Ik speel heel veel League of Legends en af en toe wat FPS shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max is toch wel € 2500, al verwacht ik niet dat ik daar aan ga komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis + toetsenboord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle videokaart, vandaar de GTX 970 en een goeie SSD vandaar de 850 serie van Samsung.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is altijd een voordeel. Gebruik maakt mij niet zoveel uit.

Ga je overklokken?
Nee. Heb dit nog nooit gedaan, dus dat lijkt mij niet verstandig.

Heb zelf al een lijstje gemaakt en hoop dat jullie mij kunnen helpen met misschien wat upgrades of opmerkingen bij producten die ik gekozen heb, Vooral de monitor vond ik een heel lasting punt om te kiezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 175,89€ 175,89
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 122,95€ 122,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,-€ 359,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Corsair Obsidian 450D€ 100,22€ 100,22
1Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart€ 467,99€ 467,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,99€ 89,99
1Cooler Master Hyper 412S€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,50€ 66,50
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 84,90€ 84,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,69€ 13,69
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Samsung 850 series Pro 256GB€ 153,67€ 153,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.807,70

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Wat was er mis met dit topic?

High end gaming desktop (max € 2500)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Goeie Op, Ts!

Lijstje ziet er goed uit, alleen een vraag, waarom het z-mobo met een niet overclockbare processor? Zitten er functies op die je mist bij een 'normaal' moederbord?
En met zo'n budget, waarom niet een 980? Met 2560x1440 misschien geen luxe om toch een stapje hoger te gaan. Al kom je met een 970 niks te kort

Verwijderd

Topicstarter
Niets, maar heb een paar dingen eraan aangepast en dacht dat het te onoverzichtelijk werd als ik dat topic er weer bij zou pakken, aangezien er al best wat reacties in staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:44:
Goeie Op, Ts!

Lijstje ziet er goed uit, alleen een vraag, waarom het z-mobo met een niet overclockbare processor? Zitten er functies op die je mist bij een 'normaal' moederbord?
En met zo'n budget, waarom niet een 980? Met 2560x1440 misschien geen luxe om toch een stapje hoger te gaan. Al kom je met een 970 niks te kort
Win ik er zoveel mee dan wanneer ik over stap naar de GTX 980? Wel iets wat ik overwogen heb, maar ik ben er niet helemaal zeker van of het de upgrade waard is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het verschil is inderdaad hoger dan ik verwacht had en over dat moederboord. Ik heb daar weinig verstand van, dus heb ik voornamelijk naar de reviews gekeken. Ik ben niet van plan om over te gaan klokken, dus heb je misschien een suggestie welke ik dan zou kunnen nemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:55:
[...]

Bedankt, het verschil is inderdaad hoger dan ik verwacht had en over dat moederboord. Ik heb daar weinig verstand van, dus heb ik voornamelijk naar de reviews gekeken. Ik ben niet van plan om over te gaan klokken, dus heb je misschien een suggestie welke ik dan zou kunnen nemen?
Een guardje is leuk, of goedkoper maar voor de working joe ook leuk, een sniepert.

edit (@superprutserd) Denk zelf dat je beter voor de guard-pro kan gaan, itt de sniper.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 17:00 ]

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:51:
[...]

Win ik er zoveel mee dan wanneer ik over stap naar de GTX 980? Wel iets wat ik overwogen heb, maar ik ben er niet helemaal zeker van of het de upgrade waard is.
Je pc zal er een stuk langer door meegaan, aangezien een krachtigere GPU zwaardere (nieuwere) games aankan. Je zult hierdoor langer kunnen wachten tot je weer een nieuwe pc koopt, wat weer geld bespaart.

Over het mobo: er zijn moederborden die zichzelf kunnen overklokken, dus daar hoef je geen ervaring voor te hebben. De Gigabyte die je zelf voorstelde kan dat ook. Als je er dan een overklokbare CPU bij neemt kan je dat toch weer wat winst opleveren. Je kan ook gewoon gaan voor de Gigabyte G1.Sniper en de processor die je zelf voorstelde gaan, en het geld dat je overhoudt steken in een betere GPU; betere ingame-performance, maar bij grote berekeningen wat langzamer.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:59:
[...]

Je pc zal er een stuk langer door meegaan, aangezien een krachtigere GPU zwaardere (nieuwere) games aankan. Je zult hierdoor langer kunnen wachten tot je weer een nieuwe pc koopt, wat weer geld bespaart.

Over het mobo: er zijn moederborden die zichzelf kunnen overklokken, dus daar hoef je geen ervaring voor te hebben. De Gigabyte die je zelf voorstelde kan dat ook. Als je er dan een overklokbare CPU bij neemt kan je dat toch weer wat winst opleveren. Je kan ook gewoon gaan voor de Gigabyte G1.Sniper en de processor die je zelf voorstelde gaan, en het geld dat je overhoudt steken in een betere GPU; betere ingame-performance, maar bij grote berekeningen wat langzamer.
Dus, als ik het goed begrijp, hoef ik me niet bezig te houden met overklokken als ik een andere processor kies? De K versie neem ik aan en met het moederbord wat ik gekozen heb klokt die dan vanzelf over? Misschien een domme vraag, maar ik heb echt 0 verstand van overklokken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:01:
[...]

Dus, als ik het goed begrijp, hoef ik me niet bezig te houden met overklokken als ik een andere processor kies? De K versie neem ik aan en met het moederbord wat ik gekozen heb klokt die dan vanzelf over? Misschien een domme vraag, maar ik heb echt 0 verstand van overklokken.
Nou niet vanzelf, maar relatief makkelijk. Ik zou het niet doen, want je wint er niks mee. Zonde geld. Betere GPU heb je meer profijt van!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Is een GTX970 in SLI niet beter als je op hogere resolutie zoals 1440p gaat? Het budget is er, en als ik deze review lees bied die extra 350 van een GTX970 meer dan de €200 meer van een GTX980...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Pwuts

Pwuts

GIGABYTE EasyTune ™ App
GIGABYTE's EasyTune™ is a simple and easy-to-use interface that allows users to fine-tune their system settings or adjust system and memory clocks and voltages in a Windows environment.
With Smart Quick Boost, one click is all it takes to automatically overclock your system, giving an added performance boost when you need it the most.
Dit dus.
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:02:
[...]

Nou niet vanzelf, maar relatief makkelijk. Ik zou het niet doen, want je wint er niks mee. Zonde geld. Betere GPU heb je meer profijt van!
Correctie, je wint er weinig mee in-game. Voor grote berekeningen, renderen en dat soort CPU-intensieve applicaties zal het je wel degelijk iets opleveren.

¯\_(ツ)_/¯

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:35
Ik zou die samsung SSD verwisselen voor een crucial MX100. Die Samsung is veel te duur, voor dat geld heb je waarschijnlijk een 512GB crucial.

Verder, vind ik de 980 absoluut zijn geld niet waard. 10% extra performance voor 40-50% extra kosten. Ik zou dan lekker voor SLI 970 gaan, of bij een enkele 970 en als je denkt dat je niet genoeg performance hebt een 2e erbij kopen. Moet je wel voor een Z97 moederbordje gaan vanwege de lanes.

En ik zou toch windows 8.1 halen.

Verwijderd

Topicstarter
Zeara schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:09:
Ik zou die samsung SSD verwisselen voor een crucial MX100. Die Samsung is veel te duur, voor dat geld heb je waarschijnlijk een 512GB crucial.

Verder, vind ik de 980 absoluut zijn geld niet waard. 10% extra performance voor 40-50% extra kosten. Ik zou dan lekker voor SLI 970 gaan, of bij een enkele 970 en als je denkt dat je niet genoeg performance hebt een 2e erbij kopen. Moet je wel voor een Z97 moederbordje gaan vanwege de lanes.

En ik zou toch windows 8.1 halen.
Voor de SSD heb ik een benchmark opgezocht en die van Samsung kwam er veel beter uit. Zou ik dat verschil heel erg merken dan? Tussen een 512gb Crucial en een 256 gb SSD 850 series van Samsung?

Is windows 8.1 veel sneller dan? Want ik ben niet zo'n fan van de layout van windows 8.1, vandaar de windows 7.

Is één 970 wel genoeg dan bij een 2560x1440 resolutie?

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:13:
[...]

Voor de SSD heb ik een benchmark opgezocht en die van Samsung kwam er veel beter uit. Zou ik dat verschil heel erg merken dan? Tussen een 512gb Crucial en een 256 gb SSD 850 series van Samsung?

Is windows 8.1 veel sneller dan? Want ik ben niet zo'n fan van de layout van windows 8.1, vandaar de windows 7.

De SSD van Samsung is misschien sneller, maar als je stroom uitvalt heb je een groot risico dat je al je data kwijt bent. De Crucial echter heeft caps die je data beschermen bij spanningsverlies.

Windows 8.1 is veel sneller ja. Met een goeie SSD + goeie configuratie start die van mij in 2 seconden op. :*)
Windows 8.1 is ten opzichte van Windows 8 ook sneller en beter, aangezien Win8.1 een nieuwe kernel heeft en een gewoon bureaublad+taakbalk, terwijl Windows 8 dit niet (meer) had. Het is misschien even wennen, maar daarna wel bakken sneller. ;)

En ja, 1 GTX970 zal genoeg zijn voor 2560x1440. Het is echter maar de vraag hoe lang dat zo zal blijven. De games worden steeds zwaarder, en je zult de instellingen steeds lager moeten gaan zetten. Als je aan de andere kant 2xGTX970 in SLi zet zul je eerst gewoon veel betere performance krijgen, en dat zal ook langer zo blijven. Het is dus een keuze: nu dokken of later dokken :/

[ Voor 15% gewijzigd door Pwuts op 16-10-2014 17:19 ]

¯\_(ツ)_/¯

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:13:
[...]

Neem anders 2 MX100's en zet ze in RAID :)
Veel lichter besturingssysteem, en die MetroUI kan je omzeilen bij Windows 8.1, je komt automatisch bij je Bureaublad. Als Startmenu zijn er genoeg dingen te downloaden, zoals Start Menu 8
:Y

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:17:
[...]

De SSD van Samsung is misschien sneller, maar als je stroom uitvalt heb je een groot risico dat je al je data kwijt bent. De Crucial echter heeft caps die je data beschermen bij spanningsverlies.

Windows 8.1 is veel sneller ja. Met een goeie SSD + goeie configuratie start die van mij in 2 seconden op. :*)
Windows 8.1 is ten opzichte van Windows 8 ook sneller en beter, aangezien Win8.1 een nieuwe kernel heeft en een gewoon bureaublad+taakbalk, terwijl Windows 8 dit niet (meer) had. Het is misschien even wennen, maar daarna wel bakken sneller. ;)

En ja, 1 GTX970 zal genoeg zijn voor 2560x1440. Het is echter maar de vraag hoe lang dat zo zal blijven. De games worden steeds zwaarder, en je zult de instellingen steeds lager moeten gaan zetten. Als je aan de andere kant 2xGTX970 in SLi zet zul je eerst gewoon veel betere performance krijgen, en dat zal ook langer zo blijven. Het is dus een keuze: nu dokken of later dokken :/
Maar is het dan verstandig om voor 2x gtx 970 in SLI te gaan of kan je dan beter voor een GTX 980 gaan?

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:23:
[...]

Maar is het dan verstandig om voor 2x gtx 970 in SLI te gaan of kan je dan beter voor een GTX 980 gaan?
Het is verstandiger om nu voor 2xGTX970 te gaan. Het levert je meer prestatiewinst per extra euro, en het levert in totaal ook een stuk meer prestaties dan een enkele GTX980.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:30:
[...]

Het is verstandiger om nu voor 2xGTX970 te gaan. Het levert je meer prestatiewinst per extra euro, en het levert in totaal ook een stuk meer prestaties dan een enkele GTX980.
Okee thanks! Moet ik dan in mijn verdere set-up nog dingen veranderen om SLI mogelijk te maken? Heb nu een paar wijzigingen toegepast. Heb een crucial 512 gb SSD genomen en windows 8.1. Verder heb ik het stealth moederbord nu geselecteerd staan.

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:31:
[...]

Okee thanks! Moet ik dan in mijn verdere set-up nog dingen veranderen om SLI mogelijk te maken? Heb nu een paar wijzigingen toegepast. Heb een crucial 512 gb SSD genomen en windows 8.1. Verder heb ik het stealth moederbord nu geselecteerd staan.
Je hoeft verder niets te veranderen. Je voeding zal voldoende zijn om 2 GTX970's te poweren.

Die MSI kaart die je nu hebt gekozen zou ik niet doen. De Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD is standaard hoger geklokt, bij belasting stiller, heeft minder problemen en koelt beter.

Wat je performance nog extra zou boosten is als je 2x256GB SSD's zou nemen ipv 1x512GB en die in Raid 0 zet. Dan worden bestanden gelijkmatig verspreid over de twee SSD's en wordt de snelheid 2x zo groot.

[ Voor 12% gewijzigd door Pwuts op 16-10-2014 17:39 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:38:
[...]

Je hoeft verder niets te veranderen. Je voeding zal voldoende zijn om 2 GTX970's te poweren.

Die MSI kaart die je nu hebt gekozen zou ik niet doen. De Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD is standaard hoger geklokt, bij belasting stiller, heeft minder problemen en koelt beter.

Wat je performance nog extra zou boosten is als je 2x256GB SSD's zou nemen ipv 1x512GB en die in Raid 0 zet. Dan worden bestanden gelijkmatig verspreid over de twee SSD's en wordt de snelheid 2x zo groot.
Okee, heel erg bedankt voor je hulp! Hier kan ik wat mee.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 16:25

aap

MK1998NL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:19:
[...]

Neem anders 2 MX100's en zet ze in RAID :)
Met dit budget is een M.2 SSD ook nog te overwegen. Volgens reviews: Flash-vergelijking: wat is de snelste opslag? zijn die een factor 2 zo snel als SATA SSDs.

Ze zijn ook twee keer zo duur, dus dat is mooi in balans :)

• Pwuts

Pwuts

aap schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:39:
[...]

Met dit budget is een M.2 SSD ook nog te overwegen. Volgens reviews: Flash-vergelijking: wat is de snelste opslag? zijn die een factor 2 zo snel als SATA SSDs.

Ze zijn ook twee keer zo duur, dus dat is mooi in balans :)
Zo'n M.2 SSD staat nog wel een beetje in de kinderschoenen en wordt bijna nooit geadviseerd hier.. Dat zal vast wel een reden hebben.

2 SSD's in Raid 0 zijn ook 2x zo snel als 1, dus ik heb geen idee wat jouw post nou eigenlijk toevoegt aan het topic.
Minicredits naar MK1998NL

[ Voor 2% gewijzigd door Pwuts op 16-10-2014 17:51 . Reden: en nou niet meer zeuren ]

¯\_(ツ)_/¯

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:39:
[...]
Okee, heel erg bedankt voor je hulp! Hier kan ik wat mee.
Ik wil niks zeggen, maar dat zei ik al hier.
MasterPrutser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:43:
[...]
Zo'n M.2 SSD staat nog wel een beetje in de kinderschoenen en wordt bijna nooit geadviseerd hier.. Dat zal vast wel een reden hebben.

2 SSD's in Raid 0 zijn ook 2x zo snel als 1, dus ik heb geen idee wat jouw post nou eigenlijk toevoegt aan het topic.
En dat is exact wat ik zei hier

Zo kan ik ook concluderen dat jouw reacties niets toevoegen :)

• Pwuts

Pwuts

MK1998NL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

Ik wil niks zeggen, maar dat zei ik al hier.

[...]

En dat is exact wat ik zei hier

Zo kan ik ook concluderen dat jouw reacties niets toevoegen :)
Zie laatste post. Nou niet meer zeuren >:)

Blijkbaar had de TS het van jou nog niet begrepen, dus het voegt wel wat toe aangezien hij het nu wel snapt. En ik heb niet het hele topic teruggelezen dus ik kan het niet gekopieerd hebben. O-)

¯\_(ツ)_/¯

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:31:

Ik weet niet precies welk moederbord dat is, maar zolang het een Z97 is zouden er geen problemen moeten zijn.

Ik heb net snel gekeken en de H97 en B85 moederbordjes die eerder genoemd waren ondersteunen geen SLI (het tweede slot is vaak maar 4x en voor SLI heb je 8x/8x nodig)

En voor de SSD, ik noemde het als voorbeeld. Als je denkt dat je aan 256GB genoeg hebt, dan kun je die ook gewoon nemen. Bespaar je nog wat geld ook ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Zeara op 16-10-2014 18:13 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 16:25

aap

MasterPrutser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:43:
[...]
Is dat pedante toontje nou echt nodig? :|

Het is overigens mijn ervaring dat 2 disks in RAID nooit 2 x zo snel zijn als één losse disk, maar ik moet bekennen dat ik daar met SSDs geen ervaring mee heb.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Jongens 2 970 zijn misschien wel sneller in een game dan een 980maar het sli dient wel goed te zin uitgewerkt.

Of is dat inmiddels al bij elke game top geregeld?

• Pwuts

Pwuts

aap schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:13:
[...]

Is dat pedante toontje nou echt nodig? :|
Sorryy, *banaan*, is het nou weer goed? :p
Het is overigens mijn ervaring dat 2 disks in RAID nooit 2 x zo snel zijn als één losse disk, maar ik moet bekennen dat ik daar met SSDs geen ervaring mee heb.
SSD's zijn zelf eigenlijk ook opgebouwd met verschillende disks die aangesloten zijn op een raid controller en zo in Raid 0 staan. 2 SSD's zullen dus wel degelijk sneller zijn dan 1 van het zelfde type, en als je 1 SSD wil met 1GB/s overdracht dan zul je heel wat eurootjes moeten gaan uitgeven. (tenzij je een M.2 neemt, maar die is nog een beetje kinderschoentjesachtig :p)

¯\_(ツ)_/¯

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
RAID over SSD is een slecht idee. De winst is alleen in benchmarks relevant, de seektimes zullen amper beter worden, en de kans op ellende is oneindig veel groter: in plaats van één losse SSD heb je er twee die stuk kunnen, plus een raidcontroller die stuk kan, plus een softwarelaag die stuk kan. Mijn ervaringen met consumentenraid zijn louter slecht.
Pagina: 1