Webshop kan product niet vervangen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb zojuist bericht gekregen van een webshop waar ik 2 jaar en 10 maand geleden een geheugen setje had gekocht van 42,14 euro + 7 euro verzendkosten

Ik heb 2 jaar en 10 maand terug een geheugen setje (2x4GB dd3) van 42,14 euro + 6,99 verzendkosten aangeschaft. Ik had het defecte reepje enkele weken geleden opgestuurd, maar om het te vervangen wilde ze het andere reepje ook ontvangen. Deze heb ik van de week opgestuurd. Zojuist heb ik bericht gekregen dat hetzelfde setje niet meer leverbaar is en dat zij mij het aankoopbedrag van 42,14 willen terugboeken of dat ik een ander artikel wil aanschaffen.

Dit is op zich vrij redelijk want het was oud geheugen, maar het probleem is dat de prijzen van geheugen fors is gestegen, waardoor ik nu dus 60,73 euro (2x4GB + verzendkosten) kwijt ben voor een vrij kaal HP 2x4gb setje. Terwijl het andere setje (dat ze niet meer kunnen vervangen) "Die-Hard Burn-In Technology, aluminium warmteverspreider , niet-gebufferd" heeft.

Nu is mijn vraag, moet de webshop rekening houden met de verhoging prijs hetzelfde product? Moet de webshop mij niet met een vervangend model voorzien? Hoe zit het met verzendkosten wanneer de webshop mij een product moet leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 16-10-2014 16:33 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik denk dat je al in je handjes mag knijpen dat ze het aankoopbedrag volledig willen vergoeden na bijna 3 jaar. Neem het geld (en je "verlies") en bestel een nieuw setje bij ze.

Verzendkosten zullen ze wel voor hun rekening nemen als je het lief vraagt denk ik

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Volgensmij (je kan het nazoeken bij consuwijzer oid) moet de shop het
1) repareren
2) vervangen
3) aankoopbedrag terug geven

Het lijkt mij onredelijk dat ze meer geld teruggeven, eventueel kan je wel voorstellen om een duurder setje met korting (van minimaal het aankoopbedrag) te kopen.

Al met al vind ik het vrij netjes dat je 2 jaar en 10 maanden "gratis" (zoals ik begrijp krijg je 100% terug) van het geheugen gebruik hebt kunnen maken.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik vind dat ook netjes dat ze dat doen, alhoewel ik heb natuurlijk wel levenslange garantie op het geheugen zolang het tijdens normaal gebruik defect raakt.

Ik heb zojuist een soortgelijk geheugensetje gevonden dat alleen in naam anders is. Het defecte setje dat ik heb opgestuurd heet "GeIL Black Dragon Dual Channel Kit" en het setje dat ze verkopen heet "GeIL Dragon RAM Dual Channel Kit - DDR3"

Verder heeft het de exact zelfde specificaties qua snelheid, voltage, toevoegingen en latentie. Dus ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd of het niet mogelijk is om dat setje retour te sturen.

http://azerty.nl/0-749-51...n-ram-dual-channel-k.html

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Alleen jammer dat de winkel daar de keuze in heeft dan. Want als het geheugen goedkoper geworden was waren ze vast voor optie 2 gegaan, vervangen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
En de fabrikant zelf eens aanschrijven? Blijft een winkel bijna 3 jaar na dato verantwoordelijk voor de garantie?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:43
MrVegeta schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:12:
Ik vind dat ook netjes dat ze dat doen, alhoewel ik heb natuurlijk wel levenslange garantie op het geheugen zolang het tijdens normaal gebruik defect raakt.

Ik heb zojuist een soortgelijk geheugensetje gevonden dat alleen in naam anders is. Het defecte setje dat ik heb opgestuurd heet "GeIL Black Dragon Dual Channel Kit" en het setje dat ze verkopen heet "GeIL Dragon RAM Dual Channel Kit - DDR3"

Verder heeft het de exact zelfde specificaties qua snelheid, voltage, toevoegingen en latentie. Dus ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd of het niet mogelijk is om dat setje retour te sturen.

http://azerty.nl/0-749-51...n-ram-dual-channel-k.html
Ik denk dat je weinig kans maakt. Er is volgens mij geen winkel die jou een vervaging gaat geven die dubbel zo duur is als jij in eerste instantie voor je geheugen betaalt heb.

Heb je trouwens maar 1 reepje van 4GB opgestuurd of moest je ze alle 2 terugsturen? in je OP staat namelijk maar 1 module.

[ Voor 6% gewijzigd door kimiferrari op 16-10-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Tja, het lijkt er wel op dat ze het hebben gedaan. Ik heb zojuist een credit factuur gekregen met het vervangende product en een kostprijs van 0,00 euro.

De prijs van de vervanging zou geen verschil moeten maken. Zij moeten het kunnen repareren of mij de keuze geven om het aankoopbedrag terug te betalen of een vervangend model aanbieden.

Dat laatste hadden zij niet gedaan, maar na wat speurwerk heb ik hetzelfde product gevonden, dan wel met een iets andere naam.

Openingspost beetje aangepast, ik had ze het defecte reepje aantal weken geleden opgestuurd, en begin deze week de werkende opgestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 16-10-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
MrVegeta schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:53:
Nu is mijn vraag, moet de webshop rekening houden met de verhoging prijs hetzelfde product? Moet de webshop mij niet met een vervangend model voorzien? Hoe zit het met verzendkosten wanneer de webshop mij een product moet leveren?
ALS het product ondeugdelijk is, dan moet de verkoper hier inderdaad rekening mee houden. En de verzendkosten heen en retour zijn dan voor kosten van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
MrVegeta schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:12:
Fabrieksgarantie, dus niet via de winkel.

Zeker als je al over de expliciete garantietermijn van de winkel zit zou ik het bij voorkeur via de fabrikant spelen, zeker in geval van geheugen en harddisks - beide hebben (blijkbaar) een redelijk voorspelbare failure rate waardoor het RMA-traject meestal vrij soepel verloopt.

Met HDD's kun je soms advance replacements regelen en al die geheugenfabrikanten bieden niet voor niets 'limited life time warranty'. Verzendkosten zijn wel potentieel vervelend als het naar het buitenland moet.
Pagina: 1