Nieuwe gaming moederbord voor bestaande systeem

Pagina: 1
Acties:

• ozkaaan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01-2025
Ik zoek een?
Moederbord. Gebruik: Gaming + het moet ondersteund worden door de andere onderdelen die ik al bezit (Zie laatste vraag).

Wat is je budget?
Geen idee, afhankelijk van kwaliteit moederbord en jullie advies. Niet overdreven met functionaliteiten die ik niet ga gebruiken maar het mag wel high-end zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Future-proof. Ik zou een recente moederbord willen hebben. Want in de toekomst kan het zijn dat ik mijn gpu en cpu ook verander.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
VoedingSeasonic S12 Energy+ 550 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 - 230 Volt wisselstroom V - 550 Watt
RamCorsair Value Select - Geheugen - 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - niet-gebufferd - niet-ECC
CPUIntel Core i5 2500K / 3.3 GHz - LGA1155 Socket - L3 6 MB
GPUSapphire RADEON HD 6950 - Grafische adapter - Radeon HD 6950 - PCI Express 2.0 x16 - 2 GB GDDR5 - DVI, HDMI
Huidige moederbord die niet meer goed werktASRock P67 Pro3 - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - iP67 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio (8-kanaals)

[ Voor 27% gewijzigd door ozkaaan op 16-10-2014 15:59 ]

Verwijderd

En upgrade van je moederbord bied weinig extra performans ten opzichte van je games...Waarom zou je het bord willen upgraden?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Jouw CPU zal niet op een moederbord van de recentste generatie passen.

Maar inderdaad, waarom wil je een nieuwe?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• ozkaaan
Laatste tijd merk ik heel veel instabiliteit. Zaken zoals: onverwachts afsluiten zonder een melding, BSOD of iets dergelijks. En de onboard netwerkkaart is kapot denk ik want als ik de netwerkkaart te veel belast krijg ik een geel driehoekje met een uitroepteken op mijn netwerk icon van Windows rechts onder. Na een disable/enable van de interface is het terug ok.

Wat ik nog niet heb vermeld is dat ik mijn CPU overclocked is van 3.3 GHZ naar 4.0 GHz. Misschien ligt het daaraan dat mijn systeem instabiel is.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Kijk hier eens tussen (tweedehands): http://tweakers.net/categ...VMLC0ug-SYmBkZAyhSitbYWAA

Op nieuwe moederborden gaat je huidige processor zoals al eerder gezegd niet passen. Nu een ouder moederbord kopen en later je cpu upgraden gaat ook maar beperkt (je kunt nog wel een Ivy Bridge i5 3670K ergens kopen, maar die is nauwelijks beter dan je 2500K).

Als je meer future proof wil zijn (maar dat bestaat niet) moet je een H97 of Z97 moederbord kopen, dat gaat in de toekomst nog wel Broadwell ondersteunen, maar dan moet je nu ook een nieuwe processor kopen.

Wat betreft die instabiliteit van je pc, hoe heb je die processor overgeklokt? Heb je ook getest of die overklok stabiel is en is de core spanning voldoende? Programma's zoals IntelBurnInTest kunnen je daarbij helpen, er zijn genoeg gidsen te vinden over hoe je correct een Sandy Bridge processor overklokt (en dat is dus niet door ergens een paar getallen over te nemen en in te stellen). Dat je pc uitvalt en er BSOD's zijn, klinkt als een onstabiele overklok. Dat kan de rest van je systeem ook onstabiel maken, dus wat er nu met je netwerkkaart is weet ik ook niet. Het lijkt wel eerder een probleem met je IP adres, gebruik je een vast IP adres of wordt dat automatisch toegewezen?

Om dus tot een conclusie te komen, controleer eerst eens of je je moederbord niet kan herstellen.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
ozkaaan schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:57:
Laatste tijd merk ik heel veel instabiliteit. Zaken zoals: onverwachts afsluiten zonder een melding, BSOD of iets dergelijks. En de onboard netwerkkaart is kapot denk ik want als ik de netwerkkaart te veel belast krijg ik een geel driehoekje met een uitroepteken op mijn netwerk icon van Windows rechts onder. Na een disable/enable van de interface is het terug ok.

Wat ik nog niet heb vermeld is dat ik mijn CPU overclocked is van 3.3 GHZ naar 4.0 GHz. Misschien ligt het daaraan dat mijn systeem instabiel is.
Ik denk dat er eerder wat mis is met jouw CPU dan het Moederbord (Instabiliteit en random BSOD's. ;) )

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Of je voeding misschien?

Er worden nog 168 moederborden met 1155 verkocht (nieuw).

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• ozkaaan
Hallo beste mensen

Ik heb ondertussen mijn cpu terug op standaard kloksnelheid gezet. Eens zien wat dat nu gaat geven. En verder heb ik ook moederborden opgezocht en ik heb besloten om een moederbord en CPU te kopen maar dat is dan niet voor direct. Ik ga wachten op de volgende generatie.
Pagina: 1