Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Asus T100 tablet is helaas onbruikbaar geworden. Er is een barst in het scherm gekomen en daardoor flipt het touchscreen soms. De barst valt wel mee, het is meer dat het touchscreen zo vaag soms doet dat het onbruikbaar wordt.

Mijn verhaal: De tablet vervoerde ik in een schooltas met een schriftje en het dock los, de tablet zelf zat in een hoesje. Los van elkaar omdat het dock de tablet soms wakker maakt in de tas en dan batterij gaat zitten snoepen. Thuis aangekomen, zit er een barstje in het scherm. O shit. Gelijk foto's gemaakt. Wil de tablet daarna even wegleggen, krak scheurt de barst uit. Ik hield hem natuurlijk niet bij de barst vast. Afijn, Alternate gemaild met de vraag wat te doen en of ik alleen de tablet kon opsturen sinds mijn dock er niet uit ziet (en dat schetst imo echt het verkeerde beeld). Mocht niet, geheel moest op de post naar ze voor retour regeling en garantie afhandeling. Oké.

Tablet ligt nu bij Alternate en mij wordt vriendelijk indirect gevraagd 80 euro onderzoekskosten te betalen want ze willen hem naar Asus sturen voor onderzoek. Wat? Moet ik gaan bijdragen aan een onderzoek tegen mij? Ik heb al mijn verhaal gedaan, de foto's gestuurd. Daarnaast is 80 euro ongeveer de helft van de dagwaarde van het ding, plus dat de reparatie hoogst waarschijnlijk ook weer geld gaat kosten. Dit zeg ik nu allemaal want als ik op het internet kijk zijn dat eigenlijk altijd de uitkomsten, waardoor het merendeel hem ook maar weg gooit. Hij was pas 11 maanden oud!

Volgens de consumentenbond is het niet de bedoeling dat de klant uberhaupt al opdraait voor de onderzoekskosten:
http://www.consumentenbon...e/binnen-garantietermijn/

Maar er zijn ook genoeg lui die zeggen dat het om de een of andere reden wel moet.

Ben ik nou serieus na 11 maanden m'n geld al kwijt? Is dit normaal? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik onderzoekskosten hoefde te betalen of dat een winkel moeilijk hierover deed, wellicht dat ik gewoon geluk heb met mijn andere hardware...

Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee en wellicht wat de uitkomst voor jullie was :)

Edit: Wat is dat trouwens, dat het via de fabriek wordt geprobeerd te regelen? Daar heb ik toch niks mee te maken? Alleen de verkopende partij kan toch terug vallen naar zijn leverancier? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Tijmen007 op 16-10-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Waarom claim je eigenlijk garantie? Die barst in het scherm is er niet vanzelf gekomen. Klinkt als userabuse (In een hoes met ander meuk los in de tas). Lijkt me niet mee dan redelijk dat ze kosten in rekening brengen voor onterecht geclaimde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lumics schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:42:
Waarom claim je eigenlijk garantie? Die barst in het scherm is er niet vanzelf gekomen.
Klinkt als userabuse (In een hoest met ander meuk los in de tas). Lijkt me niet mee dan redelijk dat ze kosten in rekening brengen voor onterecht geclaimde garantie.
Omdat ik hem niet gesloopt heb? Zo'n tablet is toch gemaakt om met vingers te worden bestuurd? Waarom is een barst in het scherm gelijk userabuse? Waarom zou ik mijn tablet slopen en dan voor garantie opsturen?

Ik stuur hem op omdat ik hem altijd netjes behandelt hebt en deze zonder reden stuk ging ;) Getuige dat ik nog al het originele verpakkingsmateriaal (inclusief wrappings) netjes bewaard had geeft je dat misschien een iets beter beeld: ik ben gewoon voorzichtig met m'n spullen. Sloop periode heb ik al zo'n 16 jaar erop zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fCjfe9P.jpg

Dat is de uiteindelijke barst. Er zitten geen butsen, schrammen of wat dan ook dat mij liet zien van 'oh je bent er lomp mee geweest'. Als me CPU was doorgebrand was het wel oke geweest? Want dat kan niet userabuse zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Tijmen007 op 16-10-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Tja.. aan jou om aan te tonen dat je daadwerkelijk voorzichtig bent omgesprongen met je tablet.

http://www.consumentenbon...e/buiten-garantietermijn/ (Bullet 4)

En laten we eerlijk zijn, het is logischer dat een barst onstaat door bv druk in tas, of ongemerkt ergens tegen aanstoten, dat dat deze spontaan ontstaat. onvoorzichtigheid (ook ongemerkt) is categorie userabuse,

En nee, als jij je CPU aan het overclocken bent, en dat ding brandt door, dan is dat ook userabuse. Als jouw cpu er mee ophoudt omdat jij je tablet van 3 hoog naar beneden laat vallen dan is dat userabuse. Als jouw cpu zomaar mee ophoudt zonder abnormaal gedrag dan is dat garantie,

De reden dat ze jou 80 euro in rekening brengen is dat zij het vermoeden hebben dat jij je tablet (niet opzettelijk) hebt gesloopt en terecht niet voor de onderzoekskosten willen opdraaien.

let op, dit zijn allemaal aannames. Het is nu simpelweg lastig voor jou om aan te tonen dat je de tablet normaal hebt gebruikt, er geen gekke dingen mee zijn gebeurd, en dat deze barst spontaan is ontstaan. helaas is dat blijkbaar wettelijk gezien wel je plicht.

[ Voor 76% gewijzigd door Lumics op 16-10-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Tijmen007 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:38:
De tablet vervoerde ik in een schooltas met een schriftje en het dock los, de tablet zelf zat in een hoesje. Thuis aangekomen, zit er een barstje in het scherm.
Dit klinkt toch alsof er in je tas teveel druk op het scherm gestaan heeft.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
De schade komt door het vervoeren van de tablet in een tas. Als je je tablet laat vallen en er komt een barst in heb je ook geen recht op garantie. Dit is een beetje hetzelfde. Scherm kun je laten vervangen, maar dat moet je zelf betalen en hoort niet tot de garantie.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij zat serieus in de tas met een schrift. Een schrift. De tablet zelf is trouwens 11 inch diagonaal. Mijn tas is 40 (h) x 30 (b) x 18 cm (d), +-24 liter inhoud. De tablet is 263 x 171 x 10,5 mm (B, H, D). Als er iets niet krap zit is dat het wel :p.

Maarre, veel meer dan mijn woord heb ik hier toch ook niet voor?

Goed, vanwaar de aanname dat ik met mijn tablet gerost heb trouwens? Impact kan je trouwens eigenlijk altijd terug vinden, maar hij is verder gewoon nog gaaf...

Voor de geïnteresseerde: http://imgur.com/a/jxCl9

[ Voor 5% gewijzigd door Tijmen007 op 16-10-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tijmen007 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:44:
[...]

Omdat ik hem niet gesloopt heb? Zo'n tablet is toch gemaakt om met vingers te worden bestuurd? Waarom is een barst in het scherm gelijk userabuse? Waarom zou ik mijn tablet slopen en dan voor garantie opsturen?

Ik stuur hem op omdat ik hem altijd netjes behandelt hebt en deze zonder reden stuk ging ;) Getuige dat ik nog al het originele verpakkingsmateriaal (inclusief wrappings) netjes bewaard had geeft je dat misschien een iets beter beeld: ik ben gewoon voorzichtig met m'n spullen. Sloop periode heb ik al zo'n 16 jaar erop zitten.

[afbeelding]

Dat is de uiteindelijke barst. Er zitten geen butsen, schrammen of wat dan ook dat mij liet zien van 'oh je bent er lomp mee geweest'. Als me CPU was doorgebrand was het wel oke geweest? Want dat kan niet userabuse zijn?
Een barst in het scherm komt over het algemeen niet spontaan. Zoals je zelf zij is hij er in gekomen bij het vervoer in je tas. Je moet bewijzen dat het een fabrieks fout is, maar hoe wil je dat doen?
Zo te zien heeft er teveel druk op het scherm gestaan dat wil niet meteen betekenen dat er een buts etc. in zit. Het klinkt lullig maar dit is duidelijk geen geval van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 13:13

Comgenie

Soms heb je dat

Overigs kan het ook zo zijn dat de tablet al een kleine beschadiging had (eerder gevallen of iets scherps op gevallen). Waardoor je op een later moment met veel minder druk op het scherm alsnog een barst krijgt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Ik zou hem laten terugsturen en zelf het scherm vervangen. http://www.ebay.com/sch/i...ouch+screen+for+asus+t100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima, het is mij wel helder dat je na 6 maanden geen poot meer hebt om op te staan. Jammer, maar 't is niet anders.

Vind het oprecht jammer als mensen denken dat ik hier de boel probeer te belazeren, want ik ben er gewoon voorzichtig mee omgegaan en heb er veel lol van gehad van dat halfjaar dat ie mee ging naar de Uithof.

Dan hou ik het voorlopig lekker bij mijn Thinkpad (tegenovergestelde, dit ding heeft een bijzonder verleden achter de rug bij de vorige eigenaar en tuft nu al 8 jaar vrolijk door :o). Bedankt allemaal voor jullie input! :)

EDIT: @alternatieven Ja had ik ook al naar zitten kijken, maar dan ben ik wss zo'n 50 euro verder met een apparaat wat naar mijn mening zo weer kan knappen. Ik ga er waarschijnlijk een klein mediacentertje van maken of iets dergelijks! Of een leuke kleine server, we zullen zien ;)

EDIT2: Kan natuurlijk ook gewoon het touch-paneel loskoppelen... dan is het gewoon een bruikbare laptop / netbook!

[ Voor 26% gewijzigd door Tijmen007 op 16-10-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Tijmen007 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:06:
Prima, het is mij wel helder dat je na 6 maanden geen poot meer hebt om op te staan. Jammer, maar 't is niet anders.

Vind het oprecht jammer als mensen denken dat ik hier de boel probeer te belazeren, want ik ben er gewoon voorzichtig mee omgegaan en heb er veel lol van gehad van dat halfjaar dat ie mee ging naar de Uithof.

Dan hou ik het voorlopig lekker bij mijn Thinkpad (tegenovergestelde, dit ding heeft een bijzonder verleden achter de rug bij de vorige eigenaar en tuft nu al 8 jaar vrolijk door :o). Bedankt allemaal voor jullie input! :)

EDIT: @alternatieven Ja had ik ook al naar zitten kijken, maar dan ben ik wss zo'n 50 euro verder met een apparaat wat naar mijn mening zo weer kan knappen. Ik ga er waarschijnlijk een klein mediacentertje van maken of iets dergelijks! Of een leuke kleine server, we zullen zien ;)
je hebt zeker nog wel een poot om op te staan. Alleen bij dit soort gevallen is het zeer lastig te verklaren dat het spontaan er in is gekomen.

Je tas hoeft maar even ergens tegen aangekomen te zijn, hoeft niet hart te zijn, en bats een barst. Altijd lullig dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Het is niet zozeer dat men denkt dat je de boel belazert, de kans is echter klein dat na 11 maanden actief gebruik het scherm opeens barst en de oorzaak hiervan een fabrieksfout is. De kans is groter dat door de wijze van vervoer de barst is ontstaan. Het lastige is om hierover te oordelen voor ons omdat de context ontbreekt. Als jij de tablet in je tas hebt gedaan, 100 meter hebt gelopen, bewust geweest van eventuele druk die op de tablet wordt uitgevoerd door ander objecten in de tas. Dan is de kans kleiner dat jij onbewust zelf debet bent aan deze schade dan wanneer je de tablet in je 'te kleine tas' hebt gedaan waarbij de houder van het toetsenboard tegen het scherm heeft gedrukt, jij de tas om het stuur van je fiets hebt gehangen om vervolgens een drukke trein in te stappen en in de college zaal te constateren dat het scherm gebarsten is. Context.. dit maakt het ook lastig om garantie te claimen..

Zelf vervangen.. ubereasy: YouTube: Asus Transformer Book T100 Touch Screen LCD Replacement Disassembly Instructions

[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 16-10-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel raar dat je zegt dat je zo zuinig op je spullen bent, en je zegt dat je dock er niet uit ziet.
Hoe kan dat dan? En ik vind niet dat het een verkeerd beeld schetst als je die meestuurt, als dat ding zo gaar is, zegt dat wel hoe je er mee omgaat.
Als je hem dan niet meestuurt, geeft het een vertekent beeld.
Voor de rest een lastig verhaal, je kan nooit bewijzen dat het jou schuld niet is.
Dat kan, er springen wel eens vaker zomaar schermen kapot, is zeldzaam, maar het gebeurt wel eens.
Je had het dock los in je tas samen met de tablet? Zal de dock wel tegen het scherm aan gestoten zijn.
Anders iets in je voorvakjes?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Ook al zat je binnen de 6 maanden dan had je nog steeds geen recht op garantie. Er is namelijk redelijkerwijs sprake van userabuse omdat de barst in je scherm niet 'zomaar' verschijnt. We zeggen ook niet dat je de boel probeert te belazeren, echter probeer jij elke eigen verantwoordelijkheid mbt te schade weg te wuiven. Hoewel je in je eigen ogen misschien erg voorzichtig bent geweest is dit blijkbaar toch niet voldoende geweest, ik snap dat dit soms lastig in te zien is. Het feit dat de barst dus redelijk snel is ontstaan zegt dan misschien ook wat over de duurzaamheid van het product wat je hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
juist dat je een ruime tas hebt gebruikt maakt de kans op schade groter, in een precies passende tas kan je toetsenborddock niet klapperen (of 1 tikje geven want dat kan genoeg zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19
Garantie ga je niet krijgen, maar neem eens contact op met je inboedelverzekering. Misschien ben je hier wel gewoon voor verzekerd en vergoeden zij de schade.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een barst in het scherm kan ook komen door spanningen in het apparaat. Ik heb het ook wel eens gehad met een telefoon die zonder barst een locker in ging en daar met barst uit kwam. De locker zat op slot dus hoe die barst daar in gekomen is? In theorie kan natuurlijk iemand al die lockers omgegooid hebben en weer rechtgezet (als ze niet vast zitten aan de muur wat me eigenlijk ook nog aannemelijk lijkt), maar dat lijkt me heel sterk. Die lockers staan in de zaal van de sportschool en ik heb toen ik daar bezig was ook niks horen vallen.

Ik ben verder geen garantie gaan claimen omdat het inderdaad een lastig verhaal is tenzij het model toevallig bekend staat om barstende schermen door een productiefout.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:39
Met een enkele barst zou het enigszins nog wel mogelijk zijn. Je ziet geen putjes of deukjes in de zijkant van het apparaat.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 09:03
Marzman schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:10:
Een barst in het scherm kan ook komen door spanningen in het apparaat. ...
Klopt, mijn broer heeft het gehad met een surface RT. Hij pakte hem op van tafel en - krak - een barst in het scherm. Maar bij zulke zaken heb je bijna geen poot om op te staan.. Hij heeft uiteindelijk een teamleider van het serviceteam weten te bereiken, maar ook daar geen gehoor. Heel erg jammer dat de 'eerlijke' consument de dupe is van zoiets.

Succes met je laptop, maar ik heb weinig hoop dat je iets kunt claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
Consuwijzer.nl, heeft mij destijds enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Tijmen007 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:38:

Tablet ligt nu bij Alternate en mij wordt vriendelijk indirect gevraagd 80 euro onderzoekskosten te betalen want ze willen hem naar Asus sturen voor onderzoek. Wat? Moet ik gaan bijdragen aan een onderzoek tegen mij? Ik heb al mijn verhaal gedaan, de foto's gestuurd. Daarnaast is 80 euro ongeveer de helft van de dagwaarde van het ding, plus dat de reparatie hoogst waarschijnlijk ook weer geld gaat kosten. Dit zeg ik nu allemaal want als ik op het internet kijk zijn dat eigenlijk altijd de uitkomsten, waardoor het merendeel hem ook maar weg gooit. Hij was pas 11 maanden oud!
De gebaste glas zal jij moeten bewijzen dat het een fout was die al reeds in het product zat, aangezien het na 6 maanden is gebeurd.

Alternate wilt het opsturen naar Asus en vraagt daar 80 euro voor wel ga daar niet mee akkoord ze vragen netjes vooraf dit te betalen aan onderzoekskosten. Laat de tablet maar terug sturen naar jouw dat kost minder dan de 80 euro. Hierna kan je contact opnemen met Asus zelf en kijken wat die kunnen doen, anders op Ebay kijken en gewoon zelf maken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
altijd slechte ervaringen met garantiekwesties bij de winkel waar het product is gekocht. Ik ga meestal direct naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dock ziet er niet uit omdat het apparaat niet normaal kan omgaan met een dichtgeklapt scherm. Voor informatie daarover moet je maar de gigantische changelog van drivers zien, zoveel dingen werken maar half. Dat is verder prima voor een apparaat van deze prijsklasse. Hierdoor zat het dock altijd los in de tas. Het boeide me ook niet zo daarom hoe die sleet. Hij is niet lelijk ofzo, maar het schetst een verkeerd beeld (al zou de slimmere meteen zien dat de tablet geen krasjes heeft, niks, gewoon nog gaaf).

Garantie is inderdaad schijnbaar bagger tegenwoordig op hardware. Nouja, mij best, verwacht ik de volgende keer er ook niks van en zal ik voorzichtiger dit soort aankopen doen. Misschien verwacht ik er ook wel gewoon te veel van, maar gemiddeld gaan mijn spullen zo lang mee dat ze niet stuk gaan voordat ik ze vervang. Het was in ieder geval een enorme teleurstelling, deze tablet.

Wat ik er nu mee ga doen is de touch controller loskoppelen zodat ik hem als gewoon laptopje kan gebruiken. Knalt het halve scherm eruit / worden de barsten gevaarlijk met splinters enzo dan zal ik eens proberen om de laag eraf te halen. Anders wordt het gewoon een leuk servertje, verbruik ligt tussen de 1 à 5 watt, erg leuk ding! (ik weet dat ie met scherm zo rond de 10 watt max verbruikt, maar weet niet precies wat het scherm verbruikt vs de SoC).

EDIT:

Tablet retour gekregen, zonder opvulmateriaal.*knip* Resultaat: barst over het scherm (ipv in een hoekje). Ding zat gewoon met enorme speling in de doos.

Modbreak:Ranten en schreeuwen mag je elders doen.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 18-10-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:38
schade claimen wegens nalatigheid.

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 18-10-2014 14:53 . Reden: onnodig ellenlange quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijmen007 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:11:
EDIT:

Tablet retour gekregen, zonder opvulmateriaal.[mbr]*knip*[/] Resultaat: barst over het scherm (ipv in een hoekje). Ding zat gewoon met enorme speling in de doos.

[Modbreak]Ranten en schreeuwen mag je elders doen.[/]
Maak er dan nog iets relevants van. Alternate heeft er pakkingsmateriaal uitgehaald waardoor hij met enorme speling verpakt zat: resultaat extra barst over het scherm i.p.v. alleen in de hoek. "Onvakkundig" om hun mailtje maar even te citeren bedoel ik daarmee.

EDIT:

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/88qqik9.jpg
En nog 2 andere afbeeldingen voor de geïnteresseerde: http://imgur.com/a/t82lx

Scherm leest trouwens een stuk prettiger zonder de extra reflectielaag van het touchscreen. Afijn, nu eens glas ertussenuit frutten en dan heb ik een laptopje :9

[ Voor 20% gewijzigd door Tijmen007 op 18-10-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13

EDIT2: Kan natuurlijk ook gewoon het touch-paneel loskoppelen... dan is het gewoon een bruikbare laptop / netbook!
Je kan natuurlijk hem voortaan wel met dock vervoeren. Dat is juist het mooie van die transformer reeks.

Je kan je tas overigens gewoon te hard op de grond hebben gezet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Je kan natuurlijk hem voortaan wel met dock vervoeren. Dat is juist het mooie van die transformer reeks.

Je kan je tas overigens gewoon te hard op de grond hebben gezet.
Reken maar dat hij nu met dock meegaat, zonder is hij vanaf nu namelijk officieel compleet nutteloos!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZwW9MWg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1mcPstt.jpg

Scherm is zeker mooier geworden, maar qua uiterlijk is het nu wel een erg lelijk eendje :+ Was al niet mooi met zijn dikke bezels, afijn de boel werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Laatst online: 06-09 22:13
Wat ik jammer vind is dat je steeds aangeeft dat de garantie tegenwoordig slecht is. Dit is in mijn ogen helemaal niet zo. Ik vermoed echt dat je onbewust de barst hebt veroorzaakt. Jij schuift het continu af op slechte garantie, maar het blijft jouw woord. Ik snap ze wel. Overigens zelf meerdere malen gebruik gemaakt van garantie. Nooit problemen mee gehad maar bij zij zat er ook geen barst in. Probeer het eens van de andere kant te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Ik heb dit vaker gezien met Asus Tablets (o.a. de TF300 en TF600 serie) , klanten kwamen bij ons ook terug met barsten in het scherm en natuurlijk denk je gelijk van de klant heeft er mee lopen gooien, maar als er in 1 week tijd 3 tablets terug komen met precies dezelfde scheur/barst op dezelfde plek dan is er toch iets anders aan de hand. In dit geval was Asus hier ook wel degelijk van op de hoogte alleen wimpelen ze het regelmatig af, wij konden als "Winkel" wel wat meer druk uit oefenen en is het zonder problemen verholpen. Het enige is wel dat het toen rechtstreeks met Asus zelf is geregeld en niet met tussen reparateurs als Teleplan (:() etc.. Dus misschien kan je even goed gaat googleen of er meer mensen zijn met dit probleem... Nu is het alleen wel ruk dat Alternate hem zo terug heeft gestuurd en je er nu helemaal niets meer mee kan.. zou hier sowieso een klacht over indienen...

Maar feit is dat barsten in het scherm altijd een mega discussie is.... :|

Offtopic : is ook een van redenen dat ik NOOIT!! meer iets bij Alternate koop, heb ook al een van dit soort grappen bij hun gehad..)

[ Voor 3% gewijzigd door Magure op 18-10-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exxus schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:30:
Wat ik jammer vind is dat je steeds aangeeft dat de garantie tegenwoordig slecht is. Dit is in mijn ogen helemaal niet zo. Ik vermoed echt dat je onbewust de barst hebt veroorzaakt. Jij schuift het continu af op slechte garantie, maar het blijft jouw woord. Ik snap ze wel. Overigens zelf meerdere malen gebruik gemaakt van garantie. Nooit problemen mee gehad maar bij zij zat er ook geen barst in. Probeer het eens van de andere kant te benaderen.
Ik vind het vergelijkbaar met een auto waar dan van verwacht wordt dat je er niet mee rond gaat rijden want dan zou het kunnen dat je hem blootstelt aan gebruikersschade. Los daarvan ben je een nummer. Het is gewoon geen prettige manier van zaken doen.

Heb altijd netjes met mijn 'auto' over goed onderhouden wegen gereden, ben er niet te hard mee gaan rijden en hield hem mooi schoon. Ben dus niet over zandwegen gaan crossen en onder de blubber weggezet.

Een tablet moet gewoon tegen een stootje kunnen, en ik weet dat ik er niet mee heb gesmeten of wat dan ook. Dat iets dan toch kapot gaat is gewoon een enorme domper en onnodig imo. Mijn mobiel is nu al meerdere keren uit bed gevallen s' nachts en heeft dat gewoon overleefd. Galaxy Note fyi, dus ook geen Nokia baksteen.

Goed, misschien 'mag' je dat niet verwachten van een product van 350 euro. Toch lijken nieuwe dingen gewoon cheapass in elkaar te zitten vaak. Heb een brommer uit het jaar 0 die heel wat meer heeft meegemaakt en nog steeds rijdt, zo ook mijn versterker, PC speakers, laptop (T61), Mobiel, etc.

Nee ik leef niet graag in het verleden maar ik doe wel graag zelf onderhoud / doe graag lang met mijn spullen zolang ze goed werken (Ik type dit dus niet van een Pentium MMX bak).

Gelukkig is het hoofdprobleem nu opgelost: het touchscreen doet normaal / is weg. Nu heb ik tenminste weer een super fijn laptopje wat een dag mee gaat op accu lading 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Tijmen007 op 18-10-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:32
Koop er gewoon een hoes bij, heb voor mijn surface zoeits als deze aangeschaft: http://www.ebay.de/itm/TA...Cllen&hash=item5d4c2968f5

Is makkelijk uit/in te pakken en voorkomt zulke problemen in de toekomst

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohanNL schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:40:
Koop er gewoon een hoes bij, heb voor mijn surface zoeits als deze aangeschaft: http://www.ebay.de/itm/TA...Cllen&hash=item5d4c2968f5

Is makkelijk uit/in te pakken en voorkomt zulke problemen in de toekomst
Hij zat ook in een hoesje, dat is het sneue eraan. Zo'n een die vaak ook als laptop sleeve wordt verkocht, dik dempend elastisch spul. Prettige dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Kwestie van inboedelverzekering. Dit valt echt niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlon12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 12:36
*knip* dit hoort niet in dit topic.

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 11-01-2015 01:01 ]

Pagina: 1