Op zoek naar een monitor rond de 150 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

• ChrisNL1998
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo

Ik ben op zoek naar een monitor rond de 150 euro. Ik ben van plan om er vooral mee te gaan gamen maar ik wil er ook mee photoshoppen en video editen.

Beeldscherm moet 1920x1080 zijn
Beeldscherm mag 22 23 of 24 inch zijn.
Monitor moet ook stabiel zijn.
Minimaal 75hz.

Dit is de monitor die ik zelf had gekozen, als er nog een betere is laat dan dan even weten.

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door ChrisNL1998 op 16-10-2014 15:43 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dan zal je de keuze moeten maken of je een ips scherm wil of 75hz wil. Want voor dat bedrag kan je niet beide krijgen.

Een IPS scherm is nodig als je goede kleuren wilt hebben en geen last wil hebben van de inkijkhoek.

Wat voor games wil je er mee spelen? Als je casual games doet dan heb je geen TN pannel nodig, pas als je echt shooters op hoog niveau speelt dan wordt dat handig.

Je zou hier naar kunnen kijken 75HZ en AH-IPS:
http://tweakers.net/price...lver-zwart/specificaties/

• ChrisNL1998
Games zoals Battlefield 4, Fallout 4 en ook iets oudere games zoals CS GO, GTA SA en Minecraft.

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02 08:58
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:48:
Dan zal je de keuze moeten maken of je een ips scherm wil of 75hz wil. Want voor dat bedrag kan je niet beide krijgen.

Een IPS scherm is nodig als je goede kleuren wilt hebben en geen last wil hebben van de inkijkhoek.

Wat voor games wil je er mee spelen? Als je casual games doet dan heb je geen TN pannel nodig, pas als je echt shooters op hoog niveau speelt dan wordt dat handig.

Je zou hier naar kunnen kijken 75HZ en AH-IPS:
http://tweakers.net/price...lver-zwart/specificaties/
Heb je überhaupt z'n post wel gelezen?

Ik zou voor dit scherm gaan. Iets buiten je budget, maar wel een erg goed scherm voor die prijs!

• ChrisNL1998
pricewatch: Asus VE247H Zwart

Heb nog even verder gezocht en ik vond deze. Goed of niet?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
ChrisNL1998 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:36:
pricewatch: Asus VE247H Zwart

Heb nog even verder gezocht en ik vond deze. Goed of niet?
Nee. TN is altijd slecht. Slechte kijkhoeken, lelijke kleuren en een waardeloos contrast. Gewoon die Iiyama nemen die hierboven wordt aangeraden. Daarmee zit je wel goed. :)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tiimmeh schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

Heb je überhaupt z'n post wel gelezen?
Natuurlijk, scherm wat ik aanrade doet wat hij wil. Helaas valt het alleen net buiten het budget. Scherm wat jij aanraad is dan een beter optie.

TS zou ook kunnen doorsparen.

offtopic:
Je zou dit ook normaal (zoals een volwassen persoon) kunnen verwoorden, doet jou geen kwaad en het is een stuk vriendelijker om te lezen.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:26
Zo slecht is TN helemaal niet als je recht voor je scherm zit. Het is alleen not done om op Tweakers te zeggen dat TN niet zo slecht is omdat iedereen pro IPS. Ik heb zelf een 144hz TN panel van Illyama, gebruik dit wel puur voor gamen maar vind het een heerlijk scherm.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Sn3gG3l schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:00:
Zo slecht is TN helemaal niet als je recht voor je scherm zit. Het is alleen not done om op Tweakers te zeggen dat TN niet zo slecht is omdat iedereen pro IPS. Ik heb zelf een 144hz TN panel van Illyama, gebruik dit wel puur voor gamen maar vind het een heerlijk scherm.
Er speelt nog een onderdeel bij en dat is het feit dat zéker de snelle TN schermen (ik had een wide-gamut TN paneel in m'n Dell XPS15 502x, RIP) vaak 6 bit of minder per kleurkanaal hebben. Dus elke subpixel heeft maar 6 waarden grofweg. En dat betekend dan weer leuk dat je in totaal een pallet van 18 bit hebt. Oftewel 262.144 kleuren. Oftewel: interpolatie/dithering, of: "snel knipperen om toch de kleuren te krijgen". Ja, ze zijn goed voor gamen, dat soort TN schermen, maar als je niet 8bit/channel of meer hebt (8bit = 16.777.216 kleuren), zul je dus inleveren. Of via banding, of via interpolatie, of via knipperen. En dan is die 144Hz ineens een "kunstgreep" om kleuren te behalen. Een 10bit scherm hoeft nou ook weer niet, maar een IPS scherm is eigenlijk altijd 8bit of meer...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

en

2) CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Je noemt wel een voorstel, maar geeft in het geheel geen onderbouwing. Dat dat relevant is zie je in de discussie in dit topic: omdat niet duidelijk is wat jij belangrijk vindt en waarom adviseren mensen totaal verschillende oplossingen en gaan ze er nog over ruzieen ook :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.