Op de IBC en Fotokina ben ik gecharmeerd geraakt door Davinci Resolve van BlackMagic omdat je er ook (beperkt) mee kunt editen. Niet alleen de professionele features, maar ook de prijs van EUR 0 voor de Lite versie spreken me aan
Davinci werkt niet met de CPU maar met de GPU en daarom heb ik een nieuwe videokaart nodig voor mijn Windows PC. Eén van de tien restricties van de Lite editie is de beperking tot 1GPU (zie hier onder "System Scalability"); dat is voor mij geen probleem.
Gedachten gaan uit naar
Videokaarten met meer dat 3GB zijn er in veel grotere getalen, zit daar iets interessants bij?
Alvast dank.
Davinci werkt niet met de CPU maar met de GPU en daarom heb ik een nieuwe videokaart nodig voor mijn Windows PC. Eén van de tien restricties van de Lite editie is de beperking tot 1GPU (zie hier onder "System Scalability"); dat is voor mij geen probleem.
Gedachten gaan uit naar
- prijs range eur 200 - 400. Is dat reëel?
- ondersteuning 4K@60Hz displayport, liefst 2x displaypoort of DVI-D
- veel GPU geheugen (4GB+) voor Davinci Resolve (neem ik aan belangrijk)
- bij voorkeur stille koeling
- game ondersteuning niet nodig
- ondersteunt door Davinci Resolve v11.1 (zie config guide.)
- 1x GPU ivm Lite versie
- ik heb geen voorkeur voor AMD of nVidia. Wellicht heeft Resolve met kaarten in deze prijsklasse wél een voorkeur?
Videokaarten met meer dat 3GB zijn er in veel grotere getalen, zit daar iets interessants bij?
Alvast dank.