Mijn probleem
Aller eerst moet ik wel erbij zeggen dat mijn cpu i7 3770K overcked is naar 4.4 ghz
Geen problemen gehad toen ik de pc overkocht van een maatje van me.Het enigste wat ik in die pc van mezelf heb is Voeding Coirsair HX850 watt
Hij was al overclocked naar 4.3 ghz alles was stabiel na uitvoerig testen.
Maar 3 weken geleden begon het dat ik mijn pc opstarte, en dat ik geen beeld kreeg en de ventilatoren draaide op volle toeren, ik moest hem rebooten.
Daarna die dag geen last van gehad.
Maar enkele dagen daarna kreeg ik met opstarten geen beeld, no signal bericht.Maar hoorde wel windows opstarte
weer gereboot en had weer beeld.
Ik kon zware games spelen alles open met Crysis 3
geen probleem, dag daarna weer geen beeld. maar ook niet met reboot.
Ik een andere monitor aangesloten, maar zelfde no signal weegave.
Andere hdmi kabel geprobeerd, maar haalde niks uit.
Dan maar even een andere grafische kaart gepakt en gewisseld, ik kreeg beeld maar met zwarte blokjes.
beeld viel daarna ook weg.
even 1 geheugestrip eruit genomen, en gestest met mijn eigenste gradische kaart, maar helaas haalde niks uit,
daarna even gewisseld van strip opnieuwopgestrat kreeg weer beeld, maar ook vield het beeld weg.
Ik had de bios gereset, en kreeg en bleef beeld houden.
Ik opnieuw windows 7 home premium voor de zekerheid geinstaleerd.en bios opnieuw erop gezet.
Ook mijn overclock weer terug gezet. 2 weken gingen voorbij ik had in die tijd ook niet meer gegamed.
Nu gisteren wel weer crysis 3 gespeeld en had geen problemen. Tot ik vandaag gewoon op een forum zat.
En viel het beeld weg no signal.maar alles bleef wel aan.
Ik even 1 van de gpu stroomkabel eruitgetrokken en pc bleef aan. Toen stroom kabel in de grafische kaart terug ingeplugt en pc viel uit.
ik had ook daarna even de onboard gpuchip aangesloten en kreeg beeld.
Maar na een nieuwe reboot kreeg ik ook geen beeld.Ook de no signal.
ik weer de hdmi op de grafische kaart aangesloten opnieuw opgestart, wel weer beeld.
Ik denk aan enkele dingen,
voeding
overclock
instelling van gpu stond op automatisch.
Overclock geloof ik niet want als het onstabiel is wordt de hele pc uitgeschakeld.
Voeding geloof ik niet, omdat alles verder blijft functioneren.
Dan blijft er nog over de pci express in de bios als eerste voorkeur in te stellen.
En als eerste voor je computer opstart, je monitor al aan te zetten.
Op google staan ook dezelfde problemen met de R9 kaarten
https://www.google.no/#q=...t+problem+windows+startup
Aanbevolen is om amd-catalyst-14.7-rc3-windows-aug12 te installeren, deze is stabiel met quickboot.
Nu na enkele dagen waren mijn vermoedens bevestigd, de primarie gpu niet op automatisch laten staan, dat geeft conflicten, geef de pci-expr als eerste prioriteit.
Aller eerst moet ik wel erbij zeggen dat mijn cpu i7 3770K overcked is naar 4.4 ghz
Geen problemen gehad toen ik de pc overkocht van een maatje van me.Het enigste wat ik in die pc van mezelf heb is Voeding Coirsair HX850 watt
Hij was al overclocked naar 4.3 ghz alles was stabiel na uitvoerig testen.
Maar 3 weken geleden begon het dat ik mijn pc opstarte, en dat ik geen beeld kreeg en de ventilatoren draaide op volle toeren, ik moest hem rebooten.
Daarna die dag geen last van gehad.
Maar enkele dagen daarna kreeg ik met opstarten geen beeld, no signal bericht.Maar hoorde wel windows opstarte
weer gereboot en had weer beeld.
Ik kon zware games spelen alles open met Crysis 3
geen probleem, dag daarna weer geen beeld. maar ook niet met reboot.
Ik een andere monitor aangesloten, maar zelfde no signal weegave.
Andere hdmi kabel geprobeerd, maar haalde niks uit.
Dan maar even een andere grafische kaart gepakt en gewisseld, ik kreeg beeld maar met zwarte blokjes.
beeld viel daarna ook weg.
even 1 geheugestrip eruit genomen, en gestest met mijn eigenste gradische kaart, maar helaas haalde niks uit,
daarna even gewisseld van strip opnieuwopgestrat kreeg weer beeld, maar ook vield het beeld weg.
Ik had de bios gereset, en kreeg en bleef beeld houden.
Ik opnieuw windows 7 home premium voor de zekerheid geinstaleerd.en bios opnieuw erop gezet.
Ook mijn overclock weer terug gezet. 2 weken gingen voorbij ik had in die tijd ook niet meer gegamed.
Nu gisteren wel weer crysis 3 gespeeld en had geen problemen. Tot ik vandaag gewoon op een forum zat.
En viel het beeld weg no signal.maar alles bleef wel aan.
Ik even 1 van de gpu stroomkabel eruitgetrokken en pc bleef aan. Toen stroom kabel in de grafische kaart terug ingeplugt en pc viel uit.
ik had ook daarna even de onboard gpuchip aangesloten en kreeg beeld.
Maar na een nieuwe reboot kreeg ik ook geen beeld.Ook de no signal.
ik weer de hdmi op de grafische kaart aangesloten opnieuw opgestart, wel weer beeld.
Ik denk aan enkele dingen,
voeding
overclock
instelling van gpu stond op automatisch.
Overclock geloof ik niet want als het onstabiel is wordt de hele pc uitgeschakeld.
Voeding geloof ik niet, omdat alles verder blijft functioneren.
Dan blijft er nog over de pci express in de bios als eerste voorkeur in te stellen.
En als eerste voor je computer opstart, je monitor al aan te zetten.
Op google staan ook dezelfde problemen met de R9 kaarten
https://www.google.no/#q=...t+problem+windows+startup
Aanbevolen is om amd-catalyst-14.7-rc3-windows-aug12 te installeren, deze is stabiel met quickboot.
Nu na enkele dagen waren mijn vermoedens bevestigd, de primarie gpu niet op automatisch laten staan, dat geeft conflicten, geef de pci-expr als eerste prioriteit.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 12:08 ]