Toon posts:

No signal zwart beeld en windows start gewoon op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem

Aller eerst moet ik wel erbij zeggen dat mijn cpu i7 3770K overcked is naar 4.4 ghz
Geen problemen gehad toen ik de pc overkocht van een maatje van me.Het enigste wat ik in die pc van mezelf heb is Voeding Coirsair HX850 watt

Hij was al overclocked naar 4.3 ghz alles was stabiel na uitvoerig testen.

Maar 3 weken geleden begon het dat ik mijn pc opstarte, en dat ik geen beeld kreeg en de ventilatoren draaide op volle toeren, ik moest hem rebooten.
Daarna die dag geen last van gehad.

Maar enkele dagen daarna kreeg ik met opstarten geen beeld, no signal bericht.Maar hoorde wel windows opstarte
weer gereboot en had weer beeld.

Ik kon zware games spelen alles open met Crysis 3
geen probleem, dag daarna weer geen beeld. maar ook niet met reboot.
Ik een andere monitor aangesloten, maar zelfde no signal weegave.
Andere hdmi kabel geprobeerd, maar haalde niks uit.

Dan maar even een andere grafische kaart gepakt en gewisseld, ik kreeg beeld maar met zwarte blokjes.
beeld viel daarna ook weg.

even 1 geheugestrip eruit genomen, en gestest met mijn eigenste gradische kaart, maar helaas haalde niks uit,
daarna even gewisseld van strip opnieuwopgestrat kreeg weer beeld, maar ook vield het beeld weg.
Ik had de bios gereset, en kreeg en bleef beeld houden.

Ik opnieuw windows 7 home premium voor de zekerheid geinstaleerd.en bios opnieuw erop gezet.
Ook mijn overclock weer terug gezet. 2 weken gingen voorbij ik had in die tijd ook niet meer gegamed.
Nu gisteren wel weer crysis 3 gespeeld en had geen problemen. Tot ik vandaag gewoon op een forum zat.
En viel het beeld weg no signal.maar alles bleef wel aan.

Ik even 1 van de gpu stroomkabel eruitgetrokken en pc bleef aan. Toen stroom kabel in de grafische kaart terug ingeplugt en pc viel uit.

ik had ook daarna even de onboard gpuchip aangesloten en kreeg beeld.
Maar na een nieuwe reboot kreeg ik ook geen beeld.Ook de no signal.
ik weer de hdmi op de grafische kaart aangesloten opnieuw opgestart, wel weer beeld.

Ik denk aan enkele dingen,

voeding
overclock
instelling van gpu stond op automatisch.

Overclock geloof ik niet want als het onstabiel is wordt de hele pc uitgeschakeld.
Voeding geloof ik niet, omdat alles verder blijft functioneren.
Dan blijft er nog over de pci express in de bios als eerste voorkeur in te stellen.
En als eerste voor je computer opstart, je monitor al aan te zetten.

Op google staan ook dezelfde problemen met de R9 kaarten
https://www.google.no/#q=...t+problem+windows+startup

Aanbevolen is om amd-catalyst-14.7-rc3-windows-aug12 te installeren, deze is stabiel met quickboot.

Nu na enkele dagen waren mijn vermoedens bevestigd, de primarie gpu niet op automatisch laten staan, dat geeft conflicten, geef de pci-expr als eerste prioriteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dit heeft niet gewerkt, tijdens een spel spelen kreeg ik vandaag in eens no signal maar het geluid bleef hoorbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 21:19 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Andere voeding proberen.
En voeding kan zeer instabiel zijn.
Zelf heb ik een pc gehad die ook opstarte met zwart beeld, ook soms wel werkte, toen goede voeding gekocht en het was weg.
Leen dus een voeding, anders heb je er dadelijk 2, dus eerst uittesten of het werkt dan pas een voeding kopen. Dit laatste geld ook voor je andere onderdelen als je die ook moet testen.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor voeding had je?

Want ik heb de Corsair HX 850 watt

Maar de fan enz bleef wel draaien, ook het spelletje wat ik aan het spelen was, daar hoorde ik nog de muziek van. Dus ik heb ook wel eens dat het beeld zomaar spontaan uitvalt met no signal.
En ook wel een paar keer gehad terwijl ik de pc opstarte no signal, en hoorde windows gewoon opstarten.
Mij lijkt het als de voeding niet goed is dat de pc zich gaat rebooten.

Alhoewel ik zwart beeld had, dat ik de 2 voeding kabeltjes eruit trok, en weer had aangesloten, meteen viel mijn pc wel uit.

Gisteren was ik gewoon bezig met een niet intensief gpu load spelletje Bejeweled 3 aan het spelen toen mijn beeld weg viel, maar daarna ging mijn grafische kaart fan's nogal te keer.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 15:02 ]

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Zet je BIOS eens terug naar default, opstarten met alleen CPU, geheugen en ssd.

Het kan nooit gezond zijn om de stekkertjes aan te sluiten terwijl er spanning op staat ( je PC ging niet voor niets uit).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bios batterij eruitgehaald, met ssd opgestart, daarna alledrivers goed verwijderd van ati. nvidia kaart van maatje van me eringeplaatst (GTX 460) en na opstarten weer mijn cpu overclocked.
Nog steeds geen problemen gehad, tot nu toe.

EDIT: maar deze GTX heeft maar 2 x 6 pins voeding nodig, en die R9 290 2x 8 pins

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
lag toch aan de r9 290 kaart. Ik heb nu nergens geen last van gehad, met andere kaarten.
Overal lees je ook R9 serie problemen. Mijn maat heeft zelfs 3 defecte R9 kaarten gehad.
Ik had voorheen altijd de nvidia kaarten, en had voor de eerste keer een ati kaart.
Maar nooit neem ik nog Ati kaarten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 15:43 ]

Pagina: 1