Kan ik gewoon een coax-kabel pakken (ja die witte) en daar tulpstekkers aan solderen?
Lijkt mij niet, Maar ligt eraan waar je 'm voor wil gebruiken misschien???
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
De bedoeling is om via de tv-out op de tv beeld te krijgen. Ik weet wel dat je daar gewone kabel voor kan gebruiken, maar het is 15 meter afstand...Op dinsdag 12 juni 2001 19:47 schreef LiquidSilver het volgende:
Lijkt mij niet, Maar ligt eraan waar je 'm voor wil gebruiken misschien???
ik zou het heel knap vinden als je dat aan de praat krijgt, ik vraag me alleen af hoe je aan die kabel een tulpplug wil vastmakenOp dinsdag 12 juni 2001 19:49 schreef CPUgevraagd het volgende:
[..]
De bedoeling is om via de tv-out op de tv beeld te krijgen. Ik weet wel dat je daar gewone kabel voor kan gebruiken, maar het is 15 meter afstand...
PIII 800@804 Mhz
Het kan niet alleen, sterker nog, het is de bedoeling om het zo te doen. Alle standaard kabels met audio met rca (tulp) pluggen hebben allemaal coaxiale kabel.
Niet helemaal lekker geloof ik.Op dinsdag 12 juni 2001 19:49 schreef CPUgevraagd het volgende:
[..]
De bedoeling is om via de tv-out op de tv beeld te krijgen. Ik weet wel dat je daar gewone kabel voor kan gebruiken, maar het is 15 meter afstand...
Je wil dus aan beide kanten een tulp stekker zetten
En je denk dat je met zo'n zelfgemaakte kabel minder verlies krijgt als met een kabel die darvoor gemaakt is en veel goedkoper en beter is?
ALS 't al kan wat je wilt... Lijkt mij niet logisch iig.
Maar leef je uit zou ik zeggen
Als jij weet hoe je dat kan laten werken: suc6!
W8 nu begrijp ik t beter.Op dinsdag 12 juni 2001 19:52 schreef Jag het volgende:
Het kan niet alleen, sterker nog, het is de bedoeling om het zo te doen. Alle standaard kabels met audio met rca (tulp) pluggen hebben allemaal coaxiale kabel.
Maar kabeltje kopen lijkt mij toch beter
Als je geld hebt ja...Op dinsdag 12 juni 2001 19:54 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
W8 nu begrijp ik t beter.
Kabel kopen is al gauw best duur, terwijl het helemaal niets voorstelt.Op dinsdag 12 juni 2001 19:54 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
W8 nu begrijp ik t beter.
Als je zelf 15 meter coax kabel koopt en daar van die rca dingen op soldeert ben je helemaal niet veel geld kwijt. Ik heb zelfs best wel dikke en stevige kabel en vergulde rca connectoren en dat voor zo'n 7,- ofzo (kleine afstand).
Coax-kabel? Met zo'n 'normaal' afgeschermd kabeltje zal het wel goed gaan, maar als er een 75 ohmige antenne-kabel mee bedoeld wordt weet ik niet of dat goed gaat werken... Of maakt dat niks uit?
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Anoniem: 27231
Koop een goed geisoleerde coax kabel. Ik heb een gecombineerde coax, audio kabel van 20 meter. Kosten f. 4,30 per meter bij de betere electronicazaak.
Ik speel DivX af op mijn breedbeeld en zie geen verschil met het afspelen met een kabeltje van een meter.
De dikte van een coax kabel zegt niet zo veel, het gaat om de isolatie.
Probeer het eens met een goedkope coax en laat hier ff weten wat het resultaat is. Misschien heb ik wel veel te veel geld uitgegeven.
Ik speel DivX af op mijn breedbeeld en zie geen verschil met het afspelen met een kabeltje van een meter.
De dikte van een coax kabel zegt niet zo veel, het gaat om de isolatie.
Probeer het eens met een goedkope coax en laat hier ff weten wat het resultaat is. Misschien heb ik wel veel te veel geld uitgegeven.
Hoe kan je een Tulp (rca) stekker in je tv krijgen ?
of druk je die soms in zon convertor rca->scart?
of druk je die soms in zon convertor rca->scart?
die speciale kabeltjes die je koopt voor videosignaal zijn 75 Ohm.
Vanuit dat opzicht is een 75ohm tv-kabel niet alleen goedkoper, maar ook nog beter.
Vanuit dat opzicht is een 75ohm tv-kabel niet alleen goedkoper, maar ook nog beter.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kost zo'n ding dan?Op dinsdag 12 juni 2001 19:57 schreef CPUgevraagd het volgende:
[..]
Als je geld hebt ja...
Anoniem: 3251
Met COAX-kabel in de zin van audio word niet de normale witte antenne-kabel (75 ohm) bedoeld!
Je moet hiervoor COAX van 50 ohm nemen: BNC-kabel dus.
Anoniem: 23081
Er zijn kabels en kabels.
1) COAX
-witte of zwarte dikke 50 of 75 Ohm kabel
-toepassingen: antennekabel bij tv en radio, ook van je TV-out naar je tv-antenne-ingang.
2) Afgeschermde kabel
-lijkt op een COAX, maar is merkwaardig dunner
-toepassingen: audio/video signalen van/naar tulp-stekkers, scart,..
1) COAX
-witte of zwarte dikke 50 of 75 Ohm kabel
-toepassingen: antennekabel bij tv en radio, ook van je TV-out naar je tv-antenne-ingang.
2) Afgeschermde kabel
-lijkt op een COAX, maar is merkwaardig dunner
-toepassingen: audio/video signalen van/naar tulp-stekkers, scart,..
Dan heb ik niets gezegdOp dinsdag 12 juni 2001 22:07 schreef KIP het volgende:
Met COAX-kabel in de zin van audio word niet de normale witte antenne-kabel (75 ohm) bedoeld!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 23081
Ik zal eens uitleggen waarom COAX?Op dinsdag 12 juni 2001 22:56 schreef JvS het volgende:
[..]
Dan heb ik niets gezegd
-Waarom COAX?
antennes krijgen een zeer lage spanning door de elektromagnetische veld van een zender, µV, die signalen zijn zeer gevoelig, dus goed beschermen met een COAX.
-50 of 75 Ohm vraagstuk, bepaalde toestellen hebben 50 Ohm en andere 75 Ohm nodig. Op je tuner (radio) staat 75 Ohm voor de FM-antenne, de impedantie van je tuner moet dus met die COAX overeenkomen, bij je tv zal er ook iets staan, gewoon gelijke impedanties.
-Waarom afgeschermde kabel?
Tussen hifi toestellen zijn er audio/video verbindingen, daar zijn signalen van ongeveer 1V en lager, dus niet zo gevoelig als antenne-signalen, dus een eenvoudiger en goedkoper afgeschermde kabel gebruiken.
[Goedkope oplossing mode]
Je kan gewoon een normale tulp-kabel voor S/PDIF nemen, dat werkt ook prima!
[/Goedkope oplossing mode]
Je kan gewoon een normale tulp-kabel voor S/PDIF nemen, dat werkt ook prima!
[/Goedkope oplossing mode]
Ik kom nu tot de conclusie dat ik deze hele thread niet goed gelezen heb... 
Ik dacht dat het om audio ging, maar ik haal 2 topics door elkaar.
Dus vergeet alles maar wat ik gezegd heb.

Wees maar gerust. Dat had ik al gedaanOp woensdag 13 juni 2001 11:27 schreef KIP het volgende:
Ik kom nu tot de conclusie dat ik deze hele thread niet goed gelezen heb...
inderdaad... dit wordt gebruikt in de verkeerde context: S/PDIF is de optische variant om digitaal GELUID van het ene naar het andere apparaat te sturen. Er is naast deze optische variant ook een COAXIALE variant (die heet dus niet S/PDIF) en die werkt weer met tulp-plugjes. De Ohm's en specs van dergelijke kabels zijn weer anders. Verder vergeten voor dit topic. Je kunt gewoon een fatsoenlijk stuk afgeschermd coax(antenne)kabel (75 Ohm) gebruiken en daaraan tulpjes solderen. Heb ik zelf ook een tijdje gebruikt toen ik nog geen S-video kabel op maat had laten maken (S-video is zo'n klein rond 5-polig connectortje dat een beetje lijkt op een muisaansluiting). Overigens geeft zo'n S-video kabel op langere afstanden een (zichtbaar) beter beeld dan zo'n (zelf gesoldeerde) COAXOp woensdag 13 juni 2001 10:45 schreef CPUgevraagd het volgende:
[..]
Ehmm... is S/PDIF niet harstikke duur? Dat is toch zo'n kleine zwarte kabel met 5 gaatjes of nie?
'composite' kabel. Zelf solderen is natuurlijk wel leuk EN goedkoop, gewoon 's effe doen dus!
Succes
Ik heb net ff zo'n kabel aan elkaar gesoldeerd. Werkt gewoon perfect. Ik kan geen ruis ontdekken. En dat terwijl ik nogwel 2 coax-kabels aan elkaar moest solderen (niet genoeg kabel)
Nou moet ik wel erbij zeggen dat ik hem langs de trap heb geleid. Dus heeft de kabel ook geen last van storingen. Het is maar een tijdelijke oplossing, later zal ik een andere kabel trekken naar onder.
Bedankt voor alle reacties. Heeft me zeker geholpen.
Nou moet ik wel erbij zeggen dat ik hem langs de trap heb geleid. Dus heeft de kabel ook geen last van storingen. Het is maar een tijdelijke oplossing, later zal ik een andere kabel trekken naar onder.
Bedankt voor alle reacties. Heeft me zeker geholpen.
Pagina: 1