Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor vriendin

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 10:08

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe laptop voor mn vriendin. Ze heeft nu een dell inspirion laptop van 4 jaar oud ofzo. Opzich werkt het nog wel aardig (niet super traag oid) maar de accu heeft het begeven en het heeft verder zijn beste tijd gehad. Tijd voor wat nieuws dus.

De laptop zal gebruikt worden voor schoolwerk, beetje photoshoppen voor de fun af en toe en beetje webdesign. Niet zo veel zware taken. Voor spelletjes wordt het ding absoluut niet gebruikt, dus een zware gpu is niet van belang. Wat echter (voor mij iig) wel van belang is: een degelijk touchpad, een fatsoenlijk scherm (minimaal 1080p) met het liefst een IPS (of vergelijkbaar) paneel. Als dat niet in het budget past geen ramp; het scherm in haar huidige inspirion is zo belabberd dat elke verbetering een wereld van verschil is. Grootte is niet zo'n issue ~15" is prima. 14" kan ook een optie zijn mits het een FHDscherm is. Verder moet de laptop degelijk gebouwd zijn. Ik verwacht voor 7/800 euro geen macbook kwaliteit, maar iets fatsoenlijks moet wel lukken toch? En oja hij moet er ook nog een beetje fatsoenlijk uit zien :P

Ik heb 3 laptops gevonden, eigenlijk allemaal van Asus. En er zit ook nog eens barweinig verschil tussen volgens mij:
pricewatch: Asus N56JN-CN035H

pricewatch: Asus R510LDV-DM529H

pricewatch: Asus R510LD-CN021H

De laatste 2 lijken nieuwere modellen te zijn (gezien de prijsvermelding in de pricewatch). De 2e heeft itt de 3e iets snellere CPU en 1tb hdd ipv 750gb. Dat terwijl de prijzen gelijk zijn :+ Zit er een addertje onder het gras? De eerste is wel het duurste (5 euro meer dan de 2e en 3e en valt dus eigenlijk buiten budget), maar heeft wel maar 500gb hdd, maar wel weer een verlicht tobo.. De 2e en 3e kan ik echter niet terugvinden op de Asus website... Weet dus niet wat voor accu er in zit, en hoeveel MP de webcam is.

Iemand anders nog suggesties? :)

Wat ga je met je laptop doen?
Office werk/front-end dev, SPSS (statistiek software), browsen, af en toe een beetje photoshoppen/webdesign maar geen zwaar grafisch werk.

Wat is je budget?
Max tussen de 700 en 800 euro. (Zo lang de prijs/prestatie/kwaliteitverhouding maar goed is)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Naar school, maar gewicht etc is geen issue.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absoluut geen HP, ondanks de wel leuk uitziende laptops. Dat heeft imo een erg slechte naam voor wat vooral warmte issues betreft. Acer ben ik ook een beetje huiverig voor, maar als het prima bouwkwaliteit heeft wil ik dat ook wel overwegen.

edit

Saven schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:33:
Hmm. Heb het nog even met haar over gehad maar ze wil echt niet meer dan 500 euro uitgeven :P
Twijfel nu tussen
pricewatch: Asus VivoBook F550CA-XX1054H
En
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365

[ Voor 8% gewijzigd door Saven op 24-10-2014 18:43 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Die Asus N56 is veruit de beste die in je rijtje staat. Het TN paneel zou van aardige kwaliteit moeten zijn.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Deze Acer is ook goed, want deze heeft een mooi IPS scherm en dit scherm is dan ook een stuk beter dan die van de Asus. Verder wat minder qua cpu.
pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-00447
Dit is de enige andere laptop binnen het budget die ik kan bedenken met een full hd ips scherm. Wel mindere cpu prestaties, maar daar staat een hdd met caching ssd tegenover voor wat extra snelheid, en deze laptop kan ook als grote tablet dienen.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm thanks ook eens even naar kijken. IPS is geen vereiste hoor maar zou leuk zijn :) Ben meer op zoek naar beste bang for the buck in deze prijsklasse en voor dit soort gebruik.

Ben alleen vergeten te vermelden dat ze ook graag een redelijk fatsoenlijke webcam wil. Zag dat mijn 2e en 3e laptopkeuzes maar een 0.9megapixel webcam hadden. 4 jaar terug had ik in een dell laptop al een 2 MP camera zitten :N

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 16-10-2014 13:54 ]

• fakeyluke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-10 23:09
Jornv schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:48:
Die Asus N56 is veruit de beste die in je rijtje staat. Het TN paneel zou van aardige kwaliteit moeten zijn.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Deze Acer is ook goed, want deze heeft een mooi IPS scherm en dit scherm is dan ook een stuk beter dan die van de Asus. Verder wat minder qua cpu.
pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-00447
Dit is de enige andere laptop binnen het budget die ik kan bedenken met een full hd ips scherm. Wel mindere cpu prestaties, maar daar staat een hdd met caching ssd tegenover voor wat extra snelheid, en deze laptop kan ook als grote tablet dienen.
de acer-aspire-v5-573g-54218g50aii is een erg goede laptop, die ik uitgebreid getest heb voor het magazine CHIP. De laptop heeft een zeer goeie videokaart voor die prijs en de cpu is zeker niet slecht (de cpu scoort gemiddeld hoger dan andere laptops in zijn prijsklasse). Als je voor een laptop gaat kies dan deze!

Ook een mooie laptop is de Acer Aspire V3-371-70VK deze laptop heeft maar liefst een i7 processer, maar levert wel in op de grafische mogelijkheden. Als je vriendin de laptop alleen gebruikt voor films, office en internetten is dit de betere keus.

[ Voor 9% gewijzigd door fakeyluke op 16-10-2014 14:41 ]

Verwijderd

Wij hebben zelf de N56. Zelf direct een snelle SSD (Samsung 840 Pro, 256GB) erin gezet. Bevalt echt super.

Verwijderd

Saven schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:53:
Hmm thanks ook eens even naar kijken. IPS is geen vereiste hoor maar zou leuk zijn :) Ben meer op zoek naar beste bang for the buck in deze prijsklasse en voor dit soort gebruik.

Ben alleen vergeten te vermelden dat ze ook graag een redelijk fatsoenlijke webcam wil. Zag dat mijn 2e en 3e laptopkeuzes maar een 0.9megapixel webcam hadden. 4 jaar terug had ik in een dell laptop al een 2 MP camera zitten :N
Een goede webcam dat is tricky omdat het aantal megapixels niet alles zeggen. Je hebt laptops met 2 mega pixels maar ook nog met 0,93. Het zou zo maar kunnen zijn dat je met 2 megapixels niet veel opschiet. Zo heeft de Asus n550 serie ook 0,93 en die zijn 1000-1200 euro. De Mac book pro retina heeft 1 megapixel.
http://www.laptopshop.nl/...o-retina-15-4-512-gb.html

Inhakend op jouw verhaal van hierboven zoek je vooral een beetje degelijke en mooie laptop en dan zit je bij de Asus Nserie wel goed. Heb je ze al eens goed bekeken? En je zoekt bang for bucks maar misschien ook bang for olafsen :P ?
De n56jn-cn089h heeft wel dat IPS scherm je zou er altijd later de Hdd voor ssd kunnen vervangen
pricewatch: Asus N56JN-CN089H
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:59:
[...]

Een goede webcam dat is tricky omdat het aantal megapixels niet alles zeggen. Je hebt laptops met 2 mega pixels maar ook nog met 0,93. Het zou zo maar kunnen zijn dat je met 2 megapixels niet veel opschiet. Zo heeft de Asus n550 serie ook 0,93 en die zijn 1000-1200 euro. De Mac book pro retina heeft 1 megapixel.
http://www.laptopshop.nl/...o-retina-15-4-512-gb.html

Inhakend op jouw verhaal van hierboven zoek je vooral een beetje degelijke en mooie laptop en dan zit je bij de Asus Nserie wel goed. Heb je ze al eens goed bekeken? En je zoekt bang for bucks maar misschien ook bang for olafsen :P ?
De n56jn-cn089h heeft wel dat IPS scherm je zou er altijd later de Hdd voor ssd kunnen vervangen
pricewatch: Asus N56JN-CN089H
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
Hehe ik dacht dat 2mp inmiddels wel zon beetje standaard was :P Thnx iig.

Bedankt voor je suggestie haha, maar dat wordt echt te duur. Ze wil t liefst zo min mogelijk betalen, maar heb toegezegd wat bij te leggen als ze voor een fatsoenlijke laptop gaat :P 800 euro is toch wel de max eigenlijk O-)

• Jornv
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JHMH)
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)
Hiermee houd je wel geld voor een SSD over. Wel op de meeste vlakken minder dan de Asus N56, maar ik denk dat je meer plezier gaat hebben van een iets mindere laptop met een SSD dan eentje zonder SSD.

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1H8
IPS scherm en qua specs gaat deze zeker voldoen, maar ik weet niet hoe het met de kwaliteit van dit ding zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Jornv op 16-10-2014 15:26 ]

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 14:49

Mijnenveger

Veegt mijnen

Je zou ook voor de Asus kunnen gaan en dan sparen voor een SSD. Ik weet zelf dat die zilveren asus laptop's erg goed zijn vooral met koeling en een mat scherm. Je kunt natuurlijk ook voor een goedkopere laptop gaan en meteen er een SSD inzetten. Dat is je eigen keus.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je zou voor eenS540 kunnen gaan, heeft wel een tn paneel, maar voor 700 euro kun je ook niet heel veel anders krijgen.

En aangezien je aangeeft dat je hem voor school gaat gebruiken neem ik aan dat je student bent dus kun je Lenovo mailen op josullivan@lenovo.com en dan vragen naar Lenovo's affinity program for students en dan kun je er 10% korting uit slepen voor de Nederlandse Lenovo Store. Mail wel vanaf je student mail en in het Engels.

En anders met afn102nt 7% korting.

Verder zou een Dell Latitude E5550 nog kunnen, met vip korting kom je dan rond de 800 euro uit. Moet je wel bij een aantal onderdelen de minderprijs selecteren.
Met een i5-4310U, 8GB ram, 500 GB HDD, 1.920 x 1.080 IPS

Alle twee de laptops hebben een mogelijkheid tot een m.2 ssd naast de hardeschijf te zetten.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm die eerste is ook een optie evt. Iemand nog meer? Ik nijg nog steeds naar de Asus, maar weet nog niet zo zeer welke van de 3. Ik begreep dat de 2e en 3e maar een "dualcore" i7 zijn.

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 14:49

Mijnenveger

Veegt mijnen

Kan je heel makkelijk vinden als je dat op google invoert. Vaak kom je dan meteen op de intel ARK website waar allerlei informatie staat over de processor

Voorbeeld van die dell: http://ark.intel.com/nl/p...r-3M-Cache-up-to-3_00-GHz

• Jornv
Die latitude lijk me ook een goede optie, zakelijke notebooks zijn toch vaak wat degelijker. Als er dan ook nog een ips scherm inzit is dat helemaal fijn. Wel zit je dan alsnog met een trage harde schijf :(

Verwijderd

Had een heel stuk getyped over dat je een laptop moet nemen die toekomst bestendig/proof is..... Valt me laptop uit....
Je kan denk ik grof weg twee dingen doen:
1. Je gaat voor een laptop van 500-600 euro en je spijkert eraan door ssd en eventueel werkgeheugen te plaatsen. Voordeel is dat je met 800 euro een leuke laptop hebt voor nu. Nadeel is dat onderdelen als scherm, processor en eventueel videokaart niet of niet makkelijk vervangbaar zijn waardoor je in de toekomst een beperkt systeem hebt wat toch best duur was. Komt bij dat de bouw kwaliteit van een 500 euro laptop gewoon vaak minder is als eentje uit het duurdere segment.
2. Je gaat voor een laptop van 800 euro max budget. Je neemt bijvoorbeeld een uitgeklede versie van de Asus N serie. Je wacht even met ssd of werkgeheugen. Je kijkt het even aan. Wat heb je? Een laptop die goed gebouwd is met Ips scherm, degelijke processor en toekomst gericht. Helemaal toekomst gericht ben je natuurlijk nooit maar je hebt nu wel mogelijkheden. Plus een laptop die in evenwicht is (intern onderdelen en extern: bouw). Is altijd meer waarde vast als je het later weer verkoopt.

Ik verkeer in hetzelfde schuitje en ga waarschijnlijk ook voor de asus N serie. Wordt denk ik de uitgeklede versie van de N551 die vanaf begin november verkrijgbaar gaat zijn.
https://www.megekko.nl/pr...02744/Asus-N551JK-FHD-IPS

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor optie 2 kiezen. Heb je meteen een goed idee voor een verjaardagscadeautje: een mooie SSD voor in de nieuwe laptop.

• Jornv
Het nadeel van het later inbouwen van een SSD is wel dat je je laptop opnieuw moet inrichten als je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt op de SSD. Dat kan als vervelend worden ervaren. Aan de andere kant heb je dan wel weer een beetje het gevoel dat je een gloednieuwe laptop hebt.

• Liber8
  • Laatst online: 01-05 17:46
Jornv schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:24:
Het nadeel van het later inbouwen van een SSD is wel dat je je laptop opnieuw moet inrichten als je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt op de SSD. Dat kan als vervelend worden ervaren. Aan de andere kant heb je dan wel weer een beetje het gevoel dat je een gloednieuwe laptop hebt.
Hoeft niet, volgens mij heeft samsung eigen software voor de EVO's..
Clone blabla nog wat.. Heb me er nog niet zo in verdiept en bij de één werkte het na het clonen wel, de ander moest alsnog een her-installatie uitvoeren.

Gewoon een half jaartje tot een jaar wachten met het inbouwen van een SSD, laptop voelt dan vaak al wat trager aan, en je downloads folder had je altijd al een keer willen opruimen maar is er nooit van gekomen. :9

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Liber8 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Hoeft niet, volgens mij heeft samsung eigen software voor de EVO's..
Clone blabla nog wat.. Heb me er nog niet zo in verdiept en bij de één werkte het na het clonen wel, de ander moest alsnog een her-installatie uitvoeren.

Gewoon een half jaartje tot een jaar wachten met het inbouwen van een SSD, laptop voelt dan vaak al wat trager aan, en je downloads folder had je altijd al een keer willen opruimen maar is er nooit van gekomen. :9
Herinstallatie is helemaal niet nodig inderdaad. Er zijn genoeg tooltjes die de hele installatie zo voor je over kunnen zetten. Ik heb een (gratis versie) van - even uit mijn hoofd - een tool van Paragon gebruikt. Of ik die moet aanbevelen, daar twijfel ik een beetje over. Ik heb er namelijk nog wel wat werk aan gehad om de laptop na het klonen weer aan de praat te krijgen.

Er schoot me trouwens nog 1 minupunt binnen voor de N56 serie van Asus: de touchpad. De knoppen zijn geintegreerd in de touchpad en zijn naast "knop" ook gewoon onderdeel van het touch-gedeelte. Dat bevalt me niet.

• Jornv
Ik raad heel sterk aan om gewoon windows te installeren op de ssd en niet te clonen ofzo. Dat wordt eigenlijk altijd aanbevolen en ik heb een keer gecloned en met een zeer traag systeem als gevolg. De SSD presteerde nog slechter dan een harde schijf zegmaar. Daarna maar een verse windows installatie gedaan en dat was perfect.

Verwijderd

Eens in de zoveel tijd een nieuwe Windows install is altijd handig plus je bent dan af van veel voor geïnstalleerde software waar de laptop vaak vol mee staat. En vaak staat je hardeschijf vol met andere onzin als films en foto's die je dan netjes op een externe hdd kan zetten als je ze wil bewaren.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Clean install gebeurt sowieso bij aanschaf van ssd. Vind ik niet erg om ff software opnieuw te installeren :)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:05:
[...]

Herinstallatie is helemaal niet nodig inderdaad. Er zijn genoeg tooltjes die de hele installatie zo voor je over kunnen zetten. Ik heb een (gratis versie) van - even uit mijn hoofd - een tool van Paragon gebruikt. Of ik die moet aanbevelen, daar twijfel ik een beetje over. Ik heb er namelijk nog wel wat werk aan gehad om de laptop na het klonen weer aan de praat te krijgen.

Er schoot me trouwens nog 1 minupunt binnen voor de N56 serie van Asus: de touchpad. De knoppen zijn geintegreerd in de touchpad en zijn naast "knop" ook gewoon onderdeel van het touch-gedeelte. Dat bevalt me niet.
Hmm netzoals bij een Macbook? Bedankt voor de tip iig, maar denk niet dat zij zich daar aan stoort :)

Verwijderd

Ja. En voor de linkermuisknop is het niet zo'n punt, want daarvoot tap ik meestal toch op de touchpad. Maar de rechtermuisknop laat ook het pijltje bewegen als je je vinger een beetje beweegt tijdens het klikken. Ik klik nu heel vaak mis.

• fakeyluke
Kijk eens naar deze twee:

HP Pavilion 15-p035nd Laptop
HP Pavilion 15-p045nd Laptop

Zeer goeie laptops voor weinig geld!
_________________________________________________________________________________

Artikelomschrijving:
Superprestaties. Kleurrijk en veelzijdig.
De HP Pavilion notebook biedt alle voordelen van een desktop PC in een compact en draagbaar apparaat. Een verbluffend geluid van BeatsAudio™ en een scherp, helder HD-scherm zijn slechts enkele van de voordelen die zorgen voor een superieure computerervaring.

Duidelijke beelden in HD of optioneel Full-HD.
De ultieme Windows-ervaring, dankzij het kristalheldere HD-scherm of het optionele Full-HD scherm dat geoptimaliseerd is voor Windows 8.1.

BeatsAudio™
De HP Pavilion notebook met Beats Audio™ en twee luidsprekers produceert het beste, rijkste geluid in een pc.

De ideale aansluiting..
Synchroniseer foto's tussen uw pc, smartphone en tablet met HP Connected Photo. Druk foto's af en maak herinneringen levendiger op uw Windows 8.1 en Android™ apparaten door bijsnijden, roteren, toevoegen van bijschriften en meer. Bestel afdrukken via Snapfish, bewaar foto's en deel ze met vrienden en familie via uw social networks.

HP Connected Music.
HP Connected Music biedt op één plek toegang tot verschillende muziekbronnen. Beluister radiozenders en uitzendingen uit de hele wereld met TuneIn Radio en integreer uw eigen muziekbibliotheek en toonaangevende muziekservices in één unieke applicatie.
___________________________________________________________________________________

Het twee verschillen tussen de twee zijn de prijs (120 euro verschil) en de processor.
i5 1.7Ghz VS i7 2.0Ghz

De goedkoopste prijzen zijn:
659.- (HP Pavilion 15-p035nd)
780.- (HP Pavilion 15-p045nd)

Je zegt dat je niet voor een HP zou gaan, maar ik kan voor deze twee niks vinden over warmte issues en deze komen vaak het beste uit de test. Bovendien heeft een vriend van mij al een tijdje de HP Pavilion 15-p035nd en is er super tevreden mee!
___________________________________________________________________________________

Mocht je toch absoluut geen HP willen, dan kun je het best voor de Toshiba Satellite L50-B-1H8 (al eerder aangeraden) gaan. Deze laptop is ook zeker geen slechte keus voor je vriendin, want deze laptop heeft een zeer goed scherm (beter dan de HP) en veel betere netwerkmogelijkheden(ondersteunt 5Ghz netwerken en haalt hogere LAN snelheden).
____________________________________________________________________________________

Mijn advies
Koop de HP Pavilion 15-p035nd. Plaats er extra RAM in, door een extra module van 8GB (ong. 50 euro) te kopen en 1 van de 4 GB modules te vervangen (deze laptop kan max. 12GB RAM hebben) en vervang de hybride schijf door een ssd schijf (dit kan later altijd nog, aangezien een hybride schijf flash geheugen heeft waardoor het sneller is dan een HDD).

Dan ben je dus 659 + 50 = 709.- kwijt voor een toplaptop!

[ Voor 69% gewijzigd door fakeyluke op 18-10-2014 18:16 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm bedankt voor de tip. Maar persoonlijk ben ik nogal huiverig voor HP. Ik ben er nog geen tegengekomen in mijn vrienden-/kennissenkring die geen last had van warmteproblemen

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-11 15:06
€50 voor 8GB RAM? Die tijd is helaas geweest :(

• fakeyluke
iBugged schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:27:
€50 voor 8GB RAM? Die tijd is helaas geweest :(
70 dan ^^

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Hmmm, nieuwe accu en een SSD voor samen iets meer dan €100. Optie?

... en gaat over tot de orde van de dag

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Saven schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:53:

Als de accuduur haar lief is zou ik voor de Acer gaan. Zelf heb ik de variant met i5 4200U en GT750M maar de accuduur is :9~ . Op school kan ik zonder problemen de 6 uur halen. Tevens is die erg licht.

Wel heb ik er een Samsung Msata SSD er aan toegevoegd.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm. Heb het nog even met haar over gehad maar ze wil echt niet meer dan 500 euro uitgeven :P

Lijkt me dat dit ook wel een goede optie is? Populairse in de pricewatch onder de 500 euro:

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter

Lijkt me dat dit ook wel een goede optie is? Populairse in de pricewatch onder de 500 euro:
bump? :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Prima laptop maar zou er wel een SSD voor overwegen. Kom je wel iets over het budget maar kan je er wel een tijd mee vooruit.

nggyu nglyd

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:00:
Prima laptop maar zou er wel een SSD voor overwegen. Kom je wel iets over het budget maar kan je er wel een tijd mee vooruit.
Thnx ssd zal ik overwegen :) Was alleen even vergeten te vermelden dat ze er zelf ook nog 1tje had gevonden:

pricewatch: Asus VivoBook F550CA-XX1054H

Gaat dus tussen die en

Prijzen zijn vrijwel hetzelfde, en hebben veel overeenkomsten. De lenovo heeft echter een 1080p scherm en heeft denk ik een betere accu? 41Wh tegen 37Wh van de asus. De asus heeft alleen een snellere processor, hoewel die een generatie ouder is zo te zien.

De asus ziet er wel net iets mooier uit en is lichter qua gewicht :P

Qua prijs maakt het dus niet uit, vraag is nu alleen even of de snellere processor en lagere gewricht opweegt tegen het fhd scherm van de lenovo. En zou de accuduur veel verschillen?

• Jornv
Ik zou de lenovo kiezen. Accuduur is waarschijnlijk ook beter, want de nieuwe haswell chips zijn wat zuiniger. Ook is full hd veel fijner.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Jornv schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:18:
Ik zou de lenovo kiezen. Accuduur is waarschijnlijk ook beter, want de nieuwe haswell chips zijn wat zuiniger. Ook is full hd veel fijner.
Hmm thanks ik ben bijna overtuigd. Iemand anders nog? :P

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

FullHD is absoluut fantastisch. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1OflkYK.png

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 24-10-2014 15:32 ]

nggyu nglyd

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Iknow :P heb zelf een 1440p scherm, Maar waarschijnlijk gaat ze hem wel upscalen (120% oid?), 1080p native vind ik toch net iets te klein op een 15" schermpje

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb er geen moeite mee, ik kom van een 768P scherm af en 1080P is prachtig.

nggyu nglyd

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hehe oke :)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Maakt niet uit, ook ge-up-gescaled is een 1080p scherm mooier. Als je keuze nog tussen deze twee gaat zou ik hands down voor de 1080p kiezen. Beide processoren zijn snel genoeg; de 4010U van de Lenovo heeft nog een passmark van bijna 2500 dus die gaat de taken makkelijk afkunnen. Een SSD is wel echt de moeite waard en gaat je meer verschil laten beleven dan het verschil in processoren.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Liber8
In OP staat dat het budget € 700 tot € 800 bedraagt. Waarom zie ik dan laptops voorbij komen van € 400 tot € 500 euro..?

Ik neem aan dat je een laptop koopt voor een x aantal jaar.

Je hebt een ruime keuze aan laptops waar al een SSD in zit voor € 800.

Hier een overzichtje met de snelste i5 cpu en SSD binnen je budget.

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1VM
pricewatch: Acer Aspire V3-572G-55QJ
pricewatch: Acer Aspire E5-771-59VD

[ Voor 7% gewijzigd door Liber8 op 24-10-2014 18:36 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Liber8 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:33:
In OP staat dat het budget € 700 tot € 800 bedraagt. Waarom zie ik dan laptops voorbij komen van € 400 tot € 500 euro..?

Ik neem aan dat je een laptop koopt voor een x aantal jaar.

Je hebt een ruime keuze aan laptops waar al een SSD in zit voor € 800.

Hier een overzichtje met de snelste i5 cpu en SSD binnen je budget.

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1VM
pricewatch: Acer Aspire V3-572G-55QJ
pricewatch: Acer Aspire E5-771-59VD
Bij nader inzien wilde ze er toch max 500 euro aan uitgeven :P Maar thanx iig voor de moeite :)

heb de TS even geeditfakeyluke in "Laptop voor vriendin"

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 24-10-2014 18:41 ]

• Liber8
Saven schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:41:
[...]

Bij nader inzien wilde ze er toch max 500 euro aan uitgeven :P Maar thanx iig voor de moeite :)

[...]

heb de TS even geeditfakeyluke in "Laptop voor vriendin"
Haha geen probleem, misschien handig om in de vraag en aanbod hoek te neuzen.?
Staan vaak leuke laptopjes tussen voor een zachte prijs.

Al snap ik de keuze niet om van 800 euro naar 500 euro te zakken. Je kijkt dan in een hele andere kwaliteit/performance range. Maar hier zal natuurlijk over na zijn gedacht.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Liber8 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:47:
[...]

Haha geen probleem, misschien handig om in de vraag en aanbod hoek te neuzen.?
Staan vaak leuke laptopjes tussen voor een zachte prijs.

Al snap ik de keuze niet om van 800 euro naar 500 euro te zakken. Je kijkt dan in een hele andere kwaliteit/performance range. Maar hier zal natuurlijk over na zijn gedacht.
Tweedehands gaat hem niet worden maar bedankt voor de suggestie. De keuze om te zakken naar 500 euro is niet echt over nagedacht :')

Krijg het er bij haar maar niet in dat je voor een paar honderd euro meer een veeel betere prijs/prestatie/kwaliteitverhouding hebt, waar je ook nog eens langer met een laptop kan doen. Maarja, mensen die er weinig verstand van hebben denken nou eenmaal dat een goedkope laptop ook "gewoon goed" is. Haar geld, dus zij bepaalt, en ik ga ook geen 300 euro bijleggen :P Dus zoek maar het best mogelijke in deze prijsklasse

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zou voor de Lenovo gaan, puur omdat het een FullHD scherm is. Is qua gebruiksgemak zoveel prettiger dan een ieder 768p laptop.

nggyu nglyd

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Toevallig stonden ze laatst allebei in de winkel, even wezen kijken. Toch die Lenovo gegaan ivm beter scherm ondanks de i3 processor :)

Kijkhoeken blijven echt enorm slecht :') Maarja iig fatsoenlijke resolutie, verder bevalt ie wel tot nog toe :P
Pagina: 1