GamePC 700euro Intel vs AMD

Pagina: 1
Acties:

• IcyPalm
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-01 21:39
Ik ben een studiegenootje aan het helpen met het uitzoeken van componenten voor zijn nieuwe PC.
Hij had nog niet van Tweakers gehoord(shame on him) dus laat ik hem gelijk even kennismaken met deze grote community.

Om even kort de standaardvraagjes te beantwoorden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en Video bewerken(Sony Vegas Pro)

Wat mag het systeem gaan kosten?
600-700 euro(iets meer moet te verantwoorden zijn)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijstje komt uit voor het grootste deel uit DIT topic
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 161,75€ 161,75
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,50€ 66,50
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,84

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Naar mijn weten maakt het niet uit of je Amd of Nvidia hebt bij Sony Vegas

Ga je overklokken?
Als het niet te moeilijk is en anders kan ik hem als "professionele Overclocker"(lees: google is de uitkomst) wel helpen

Intel vs. AMD
Na een beetje rondgebladerd te hebben zijn we deze processor ook nog tegen gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 90,-

Waarop ik een beetje in dubio 8)7 ben wat een goede processor is(ik snap dat het een ander moederbord moet worden als het een AMD wordt)

Hopelijk kunnen jullie helpen!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
Hmm ziet er goed uit je moet maar even opzoeken wat sneller is voor video bewerken.
Tegenwoordig zijn cpu's zo goed dat overklokken niet zo veel meer toevoegen.
Ik lees geen rand apparatuur meenemen.
Heb je al een monitor, tobo en muis op het oog?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ga voor de Intel. Het is misschien ietsies krap, maar het gaat je zeker voordeel opleveren bij videobewerken en ook bij gamen.

De videokaart is prima (lekker standaard, maar dat is niet voor niks :9)

Zoals thomas[cijfertjes] hierboven al zegt, gaat overklokken niet zoveel toevoegen waarschijnlijk. Dat ligt er overigens wel aan hoe sterk je processor op de standaard kloksnelheid is!!

Offtopic: laat de toekomstige eigenaar van deze PC even een account aanmaken, dan kan 'ie meelezen en er nog wat van leren. :*)

¯\_(ツ)_/¯

• IcyPalm
  • Laatst online: 11-01 21:39
Redesign1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:36:
Heb je al een monitor, tobo en muis op het oog?
Muis is reeds aanwezig, scherm en tobo moeten nog uitgezocht worden.
Prijs daarvan komt er bovenop, hoeft geen rekening mee gehouden te worden hier.
Tips natuurlijk altijd welkom :)
MasterPrutser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:41:
Ga voor de Intel. Het is misschien ietsies krap, maar het gaat je zeker voordeel opleveren bij videobewerken en ook bij gamen.

Offtopic: laat de toekomstige eigenaar van deze PC even een account aanmaken, dan kan 'ie meelezen en er nog wat van leren. :*)
Waarom is de Intel per sé beter met gamen en videobewerken :?

en ik zal hem schoppen een accountje aan te maken! ;)

[ Voor 42% gewijzigd door IcyPalm op 16-10-2014 12:45 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ziet er goed uit! Niet op aan te merken. ;)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 18:03
Voor het bewerken van video's is Intel & Nvidia altijd een +1, Intel omdat het een stuk stabieler is, Nvidia wegens de Cuda Cores. Nu is er natuurlijk altijd een budget waar je rekening mee moet houden, daarom kun je bij een ''Laag'' budget het beste kiezen voor een AMD Gpu, zolang je nog niet bewerkt heb met een goede Nvidia kaart, want anders ga je wel verschil merken.

Kwa CPU zou ik zonder twijfel kiezen voor een i5 of i7. Ik heb op dit moment zelf een FX-6300, maar met bewerken, renderen en gamen is het eigenlijk net een i3, Het werkt, maar wel traag.

Stel je zou een goede AMD Cpu willen, kijk dan naar een FX-8350 ( Deze komt overeen met een i5 ). Echter zoals ik al meldde is AMD wel wat instabieler, maar kan wel meer programma's tegelijk draaien zonder al te veel snelheid verlies. Wat ik soms met intel nog wel is jammer vind.

Conclusie: Met het bewerken van Video's en gamen, Neem Intel, tenzij het budget het je niet toelaat. Bij een GPU is het de vraag of je het geld waard vind om gebruik te maken van Cuda cores, Nvidia is duurder voor iets minder performance & Betere TDP, maar met Cuda cores.

In dit geval zou ik gaan voor Intel + AMD GPU

• Danhoff1
  • Laatst online: 18-12-2024
Hartstikke bedankt voor alle reacties. Heb nog wel wat budget liggen en ga denk ik voor een i5 met nvidia.

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:40
ItsShowTimeZ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:43:
Voor het bewerken van video's is Intel & Nvidia altijd een +1, Intel omdat het een stuk stabieler is, Nvidia wegens de Cuda Cores.
Pardon?! Dat is echt de grootste onzin die ik sinds lange tijd hier heb gelezen...
intel is idd beter voor renderen aangezien die per clocktick gewoon een stuk sneller is dan AMD op dit moment en de mogelijke ondersteuning van intel quicksync (voor recoden van video's). De (in)stabiliteit van je systeem ligt eigenlijk altijd aan het moederbord of de voeding.
Tevens zijn cuda cores leuk, maar wordt er steeds meer gekeken naar OpenCL wat ook draait op AMD kaarten. Wat ook het geval is bij Sony Vegas Pro

Voor de OP:
De Intel combie die je als eerste lijstje hebt staan lijkt me voor de doeleinden het beste wat je voor je geld kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Spekkie88 op 16-10-2014 14:01 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Pagina: 1