Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Het is eindelijk zover: de jongste telg van de Nexus familie is aangekondigd. De Nexus 6 is zoals enkelen gehoopt hadden en velen gevreesd. Groot (bijna 6 inch) en duur ($ 649). Daar staan (echter) mooie specs tegenover, maar voor velen geldt dat de maat en prijs dealbreakers zijn.
Daarom roep ik dit topic in het leven. Een topic voor hen die hoop hadden dat er ook een kleine editie van de Nexus 6 zou komen die maximaal 5 tot 5,2 inch zou meten. Deze kwam er niet, en met die teleurstelling zullen we moeten leven. Er is echter leven na de Nexus 6.
In dit topic kunnen alternatieven besproken worden voor de Nexus 6. Geen discussies over dat grote maten handig zijn – want dat zal ook best – maar een plaats voor hen die een kleinere Android wensen met high-end specs.

Een kleine voorzet voor alternatieven:
- Nexus 5 – komt hier wellicht nog een update van?
- Sony Xperia Z3 Compact

Let the games begin! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:56

IkWilbert

Het is mij!

Moto x 2014
LG G2

[ Voor 24% gewijzigd door IkWilbert op 16-10-2014 12:20 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Wat bedoel je met een update van de Nexus 5? Lollipop? Of een model met een betere camera? Of micro-SD-slot? Of iets in de richting van de verbeterde versie eerder dit jaar die het probleem met de knopjes 'oploste'?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Een N5 model met verbeterde specs. Opgekrikte GPU, verbeterde camera en - met name - meer accucapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Budget tot 200
Moto G
Budget tot 325
N5, m.u.v. de camera en speakers is het een no-nonsense high-end telefoon die alles doet wat je er tegenaan gooit.
Verder natuurlijk de one+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibro
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-09 09:32
one plus one en moto x 2nd liggen voor de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nexus 5 zou ook een mooi alternatief zijn als deze flink in prijs verlaagd word, want Google heeft dat toen ook met de Nexus 4 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 14:39
Ik heb lang gewacht op de Nexus 6, maar vanwege grootte en prijs ga ik toch voor een ander model.

Vanmorgen de Moto X 2014 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Moto G is inderdaad wel een aardig toestel, maar niet high-end genoeg naar mijn mening.
One Plus One is te groot (5,5 inch). Het gaat om toestellen van <5,2 inch...

Verder vind ik de Moto X prijzig en soms tekortkomen voor wat je krijgt als ik m naast de Moto G of de Nexus 5 leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
pricewatch: Sony Xperia Z Ultra Zwart ? Maar dan moet de prijs en niet de grootte het bezwaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
418O2 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:07:
pricewatch: Sony Xperia Z Ultra Zwart ? Maar dan moet de prijs en niet de grootte het bezwaar zijn
Lees de OP - het gaat dus om toestellen die niet groot zijn én op dit moment high-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De ZTE Nubia Z7 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 15:49
Mooie suggesties maar ik denk dat het wel handig is om 4g mee te nemen. Als ik nu een vervanging van mijn Nexus4 zou kopen dan wil ik sowieso een telefoon die 4g ondersteund.

De one+ valt dan helaas af omdat je dan op het vodafone netwerk geen landelijk bereik.
De nexus 5 vind ik dan te oud
De moto x 2014 valt denk ik af omdat de accu tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Niet super highend maar ook niet superduur, mijn Huawei Ascend P7 bevalt me prima.
Lekker formaat, heerlijk snel, en een goed scherm/camera/accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Moto X 2014
Voor mij op dit moment de meest interessant optie, ideale formaat.
Verdere specs nog niet in detail bekeken, dus daar moet ik me nog eens in verdiepen
LG G2
Een toestel van een jaar oud, geen vooruitgang ten opzichte van de S4 voor mij.
One Plus One
Bij mij geen ondersteuning van 4G
Moto G
Niet high-end genoeg

Misschien ook nog maar gewoon bij mijn S4 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
De Moto X 2014 moet een goede keus zijn als Android L daar eenmaal voor beschikbaar is, gezien de batterij-besparende optimalisaties.

Maar ik heb stiekeme hoop dat Google binnen een half jaar zijn vergissing inziet en met een kleinere versie van de N6 komt, dus vervang mijn N4 voorlopig nog even niet.

[ Voor 88% gewijzigd door frickY op 16-10-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
Het jammere dat er naast de Note 4 en Nexus 6 er geen andere telefoon is die de Snapdragon 805 heeft.
Ik had gehoopt op een niet al te dure telefoon met de 805 maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat een alternatief is voor de Nexus 6 is een persoonlijke keuze en kan dus eigenlijk alle mogelijke smartphones omvatten. Een topic zoals deze, zeker met zo'n magere topicstart, is dus niet erg zinvol.

Mocht de topicstarter aankoopadvies willen, dan is er altijd nog het aankoopadviesforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.