Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik overweeg de Galaxy Core Duos, Galaxy Core II Duos (okt 2014) of Galaxy S Duos 2 (dual sim) aan te schaffen. Dit om maar 1 foon te heben voor zowel prive als zakelijk. Zakelijk heb ik alleen een bel+sms bundel dus geen data. Prive heb ik een onbeperkt internet bundel +bel en sms.

Wat ik voor ogen heb is de prive databundel te gaan gebruiken voor werk (email synchronization etc).

Vraag:
- Is het mogelijk om met anrdoid per simkaart in te stellen van welke sim je data wenst te gebruiken (is dit te blokkeren?)
- Is het mogelijk om voor apps te bepalen welke sim(data) ze moeten gebruiken? Bijvoorbeeld Whatsapp etc.

Waar ik bang voor ben is dat ik mogelijk data ga gebruiken op de "werk sim" en vervolgens met hoge kosten geconfronteerd wordt; een idiote gedachte wetende dat ik onbeperkt data heb op mij prive bundel heb.

Any help welcome !

M@Dd09

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zorgen dat de werksim geen data kan verbruiken (ofwel foutieve APN invoeren, ofwel gewoon softwarematig uitzetten) en je hebt wat je wil.

• Momus
Overigens zijn er veel interessantere dual sim toestellen, maar okay.

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Momus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:57:
Overigens zijn er veel interessantere dual sim toestellen, maar okay.
Toe maar, weet dat dit niet het MAA is maar je legt hem voor, dus ik kop hem in. Jouw reactie is gebaseerd op specs? eigen ervaring? benchmarks?

Bovengenoemde foons zijn niet high-end maar doen hun werk. Dat is de reden dat ik ze (vooralsnog) geselecteerd heb.

M@Dd09

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Momus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:56:
Zorgen dat de werksim geen data kan verbruiken (ofwel foutieve APN invoeren, ofwel gewoon softwarematig uitzetten) en je hebt wat je wil.
Ok, systeem instelling dus. Het is dus niet vanuit specifieke apps te blokkeren?

M@Dd09

• Momus
Maddog McHare schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:04:
[...]

Toe maar, weet dat dit niet het MAA is maar je legt hem voor, dus ik kop hem in. Jouw reactie is gebaseerd op specs? eigen ervaring? benchmarks?

Bovengenoemde foons zijn niet high-end maar doen hun werk. Dat is de reden dat ik ze (vooralsnog) geselecteerd heb.
Op specs en eigen ervaring. Alleen zul je moeten importeren.

• Momus
Maddog McHare schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

Ok, systeem instelling dus. Het is dus niet vanuit specifieke apps te blokkeren?
Ik verwacht niet dat apps weten welke sim ze gebruiken...

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Momus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

Op specs en eigen ervaring. Alleen zul je moeten importeren.
Hmmm, ben niet echt "into" foons, meer van andere "harde waren" :) dus houd het voorlopig even bij wat hier gekocht kan worden (via de zaak welteverstaan).

M@Dd09

• Momus
Maddog McHare schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:07:
[...]

Hmmm, ben niet echt "into" foons, meer van andere "harde waren" :) dus houd het voorlopig even bij wat hier gekocht kan worden (via de zaak welteverstaan).
Dan zou ik alsnog naar een ander toestel kijken. Moto G dual sim bijvoorbeeld.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb inmiddels mijn tweede dualsim Android en ik kan kiezen in het os (dus niet per app) de dataverbinding uit te zetten of aan op een van beide simkaarten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:16:
Ik heb inmiddels mijn tweede dualsim Android en ik kan kiezen in het os (dus niet per app) de dataverbinding uit te zetten of aan op een van beide simkaarten.
Welke Android versie is dat? of is dit een toestel feature?

M@Dd09

• m-vw
  • Laatst online: 07:18

m-vw

Dus?

Ik heb een Wolfgang van de Aldi en ik kan gewoon instellen met welke sim ik wat wil doen.
Bellen, videogesprekken, sms, data het is allemaal separaat in te stellen.

Wel heb ik ooit ergens gelezen (lekker vaag, ik weet het) dat Android standaard geen dualsim ondersteuning heeft en dat de features voor dualsim dus sterk merk afhankelijk zouden kunnen zijn.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maddog McHare schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Welke Android versie is dat? of is dit een toestel feature?
4,2,1, ik denk dat het een Androidfeature is. Heb nu een custom Rom op een Lenovo A820, maar de originele rom had het ongeveer hetzelfde. Je kan ook een defaultsim instellen voor bellen, of een keuze per gesprek of een sim aan een contact toewijzen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 09:34
Waarom heb je de Motorola Moto G eigenlijk niet in overweging genomen? Hier is ook een dual-sim versie van. En beduidend beter dan de Samsung Duo serie.

In Android zit inderdaad geen standaard ondersteuning voor dual-sim. Dit is dus software afhankelijk. Dus je zult echt per telefoon moeten kijken hoe dit in z'n werk gaat. Nou zal dit bij de Samsung Duo's wel ongeveer hetzelfde zijn.
Mijn eerste hit op Google:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gelkTQDCPDg]
wordt pas interessant vanaf 2:42. (Verschrikkelijk irritant accent btw)

Hierin zie je dus dat je kunt instellen vanaf welke SIM de data gebruikt gaat worden. Het is dus niet mogelijk om dit per app in te stellen omdat er dan twee data verbindingen tegelijkertijd aanwezig moeten zijn. En dat is volgens mij onmogelijk bij dit toestel.

[ Voor 14% gewijzigd door LoeWn op 16-10-2014 12:10 ]

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Op www.dual-sim.nl vind je een keur aan toestellen. Veel daarvan uit paralelle import, maar je dealt zelf gewoon met een Nederlands bedrijf, qua voorwaarden en garantie.
Voor de rest is de keuze in Nederland vrij beperkt, maar volgens mij is de Moto G (2014) op dit moment de beste keus. Ik heb hem zelf sinds een dag of tien. Hiervoor had ik twee jaar lang een Samsung Galaxy S Duos, de Moto G is in alle opzichten een grote stap vooruit, voor een heel plezierige prijs ;-) (Alleen het scherm had van mij wel iets kleiner gekund...)

Wat de oorspronkelijke vraag betreft: ik ben inderdaad nooit tegengekomen dat je per app kunt instellen welke SIM hij gebruikt. Er is altijd maar één dataverbinding actief. Als ik je vraag goed begrijp is dat ook precies wat je nodig hebt.
Bij oudere toestellen was het ook vaak nog zo dat maar op één van de twee slots de volle snelheid mogelijk was, maar dat is nu niet meer zo.

[ Voor 39% gewijzigd door geerten op 16-10-2014 12:19 ]

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie input! Het is mij een stuk duidelijker geworden.

'..Moto G 2014 in pricewatch checken doet....

M@Dd09

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 16:27

Matis

Rubber Rocket

Maddog McHare schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:40:
Allen bedankt voor jullie input! Het is mij een stuk duidelijker geworden.

'..Moto G 2014 in pricewatch checken doet....
Ik heb hem voor mijn vriendin deze telefoon besteld. Vanuit (stock) Android 4.4.4 is het inderdaad mogelijk per SIM-kaart in te stellen welke dataverbinding wordt gebruikt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:43

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats deze even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1