Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Etherpad, Notepad for everyone

Pagina: 1
Acties:

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 14:58
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/moiZQrO.png

Etherpad
De naam zegt het al Etherpad, een notepad op het Ethernet. Het is een lifetime notepad waar iedereen tergelijk dingen kan aanpassen en toevoegen. Door middel van een Etherpad server te draaien kan je een persoonlijke Etherpad bouwen met collega’s of vrienden.

Vele Etherpad Webistes
Er bestaan al vele toegankelijke Etherpad servers waar iedereen gebruik van kan maken. Door middel van het jouw etherpad link te delen met vrienden kan meerdere mensen zich toevoegen bij jouw etherpad.
Open Source, dus veel mogelijkheden
Buiten dat Etherpad een leuk speeltje is voor ons al IT geïnteresseerde, is het vooral iets waar mogelijkheden onbeperkt zijn. Etherpad bied tientallen “Packages (Addons)” aan. Op de manier kan je een eigenlijk smaak aan je Etherpad toepassen. (Let op: Deze functie is alleen mogelijk wanneer je zelf een Etherpad server draait.)

Mijn eigen ervaring met Etherpad
Zelf werk ik al een tijdje met Etherpad met collega’s. Wij hebben zelf een login interface gebouwd voordat je op de Etherpad komt. Daarnaast hebben wij een overzicht van alle Etherpads die aangemaakt zijn en kunnen deze opslot gezet worden d.m.v. een wachtwoord. Dus alleen de bevoegde mensen kunnen met het juiste wachtwoord hierop kijken. We hebben een gebruikers systeem (Standaard package binnen Etherpad) die gekoppeld is aan het Etherpad Login scherm. Op deze manier kunnen wij onze college’s verwijderen / aanpassingen doen en rechten toewijzen.

Ik hoop jullie hier een beetje voldoende te hebben geinformeerd. Mochten er vragen zijn hoor ik dat graag.

Kobject

[ Voor 192% gewijzigd door Kobject op 16-10-2014 10:49 . Reden: Deze Post moet verplaats worden! ]