Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Beste,

Ik wil ontslag indienen bij een contract voor bepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

Het is de bedoeling dat ik per 1 december 2014 beschikbaar ben voor een andere partij.

Kan ik nu al mijn ontslag brief indienen bij mijn huidige werkgever dat ik per 31 oktober 2014 ontslag wil indienen waarbij dan de opzegtermijn van een maand in gaat zodat ik 1 december vrij sta?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-07 15:46
Als je per 1 december uit dienst wil zijn en een opzegtermijn van 1 maand hebt, dan moet je je ontslagbrief uiterlijk 31 oktober indienen. Of jij dat dan op 31 oktober, 16 oktober of 5 juli doet, maakt dan verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
supra_indo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:28:
Beste,

Ik wil ontslag indienen bij een contract voor bepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

Het is de bedoeling dat ik per 1 december 2014 beschikbaar ben voor een andere partij.

Kan ik nu al mijn ontslag brief indienen bij mijn huidige werkgever dat ik per 31 oktober 2014 ontslag wil indienen waarbij dan de opzegtermijn van een maand in gaat zodat ik 1 december vrij sta?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!
Je zult inderdaad voor 1 november je ontslag in moeten dienen. In de brief die je dan overhandigd geef je gewoon aan dat je per 1 December uit dienst zal zijn conform de overeengekomen opzegtermijn van 1 maand.

Zie voor voorbeelden bijvoobeeld hier: http://www.nationalevacat...orbeeld-ontslagbrief.html

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 16-10-2014 10:32 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 16:36
Audiowaste schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:30:
Als je per 1 december uit dienst wil zijn en een opzegtermijn van 1 maand hebt, dan moet je je ontslagbrief uiterlijk 31 oktober indienen. Of jij dat dan op 31 oktober, 16 oktober of 5 juli doet, maakt dan verder niet uit.
Contractueel maakt dat verder niet uit.
Maar voor de werksfeer natuurlijk wel de ene werkgever is blij dat je het zo vroeg mogelijk aan geeft.
De andere denkt godverdomme, je kan toch ook wel bij ons blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Joostje123 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:47:
[...]

Contractueel maakt dat verder niet uit.
Maar voor de werksfeer natuurlijk wel de ene werkgever is blij dat je het zo vroeg mogelijk aan geeft.
De andere denkt godverdomme, je kan toch ook wel bij ons blijven.
Het leuke is, ik zit vanaf aankomende maandag op de bank en heb geen project. Als ik per 1 december uit dienst wil zijn zitten hun vanaf maandag t/m 1 december met mij opgescheept en kunnen ze me niet goed meer op een project plaatsen...

Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

supra_indo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Het leuke is, ik zit vanaf aankomende maandag op de bank en heb geen project. Als ik per 1 december uit dienst wil zijn zitten hun vanaf maandag t/m 1 december met mij opgescheept en kunnen ze me niet goed meer op een project plaatsen...

Dat is hun probleem en bedrijfsrisico.

Gewoon meteen opsturen, dat scheelt hun weer gedoe om jou op een project te krijgen, terwijl dat helemaal niet handig is voor hun en de klant.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:19

Speedmaster

Make my day...

Zit er nog verschil tussen bankzitten en werken op een project qua inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Speedmaster schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:56:
Zit er nog verschil tussen bankzitten en werken op een project qua inkomen?
Nee ik heb gewoon een x bedrag wat ze me maandelijk moeten uitbetalen ongeacht het aantal uur die declarabel gemaakt zijn.

Ik zit dus vanaf maandag zonder project, en per 1 december wil ik niet meer bij hun in dienst zijn dus ik zet in mijn ontslag aankondiging dat ik per 1 december uit dienst wil zijn...

Zitten er nog nadelen voor mij aan tussen aankomende maandag en eind november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 14:58

page404

Website says no

Ik weet niet hoe de verstandhouding met je huidige werkgever is, maar in zo'n geval is open kaart spelen wel heel netjes natuurlijk. Ik zou me er zelf ook beter bij voelen. Het is heel vervelend als je werkgever net een mooie klus voor je regelt, jij op intake gaat en volgende week kan beginnen, waarna je "plotseling" met je ontslagbrief komt. Als je voor professionaliteit gaat en een goede verstandhouding, dan zou ik het nu al melden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

supra_indo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Het leuke is dan dus ook, dat als je het niet op tijd aangeeft, dat ze dan voor 31 oktober misschien nog een nieuw project voor je proberen te regelen.... Op tijd aangeven scheelt hun de moeite om je bij een klant te introduceren, en het bijkomende gezichtsverlies dat ze zullen hebben als jij na 1 week (of minder) op een nieuw project al je afscheid aankondigt ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
page404 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:58:
Ik weet niet hoe de verstandhouding met je huidige werkgever is, maar in zo'n geval is open kaart spelen wel heel netjes natuurlijk. Ik zou me er zelf ook beter bij voelen. Het is heel vervelend als je werkgever net een mooie klus voor je regelt, jij op intake gaat en volgende week kan beginnen, waarna je "plotseling" met je ontslagbrief komt. Als je voor professionaliteit gaat en een goede verstandhouding, dan zou ik het nu al melden.
Het is ook mijn intentie om het vandaag aan te kondigen. De reden van ontslag is garantie op positieverbetering en salaris en ipv bepaalde tijd een onbepaalde tijdscontract. Ze zullen me natuurlijk hierom vragen. Wat is denk je het beste om hier als antwoord op te gaan geven? De afgelopen periode schommel ik tussen het ene project naar het andere en ben ik certified en ontwikkeld voor systeembeheer maar ik krijg elke keer servicedesk projecten in me schoot geworpen van kortere periodes. Hierop ben ik al ingegaan en er is me toegezegd dat ze het niet meer zullen doen. Krijg ik eergisteren weer een 1e lijns functie op me mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gewoon open kaart spelen, helemaal als het nieuwe aanbod al helemaal rond is. Eromheen draaien schiet niemand wat van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-07 15:46
Wel essentiële informatie die in de OP niet was vermeld. Aangezien je vanaf maandag zonder project zit, zou ik inderdaad nu al aangeven dat je per 1 december uit dienst gaat. Hierdoor hoeft je baas ook geen nieuw project voor jou te gaan zoeken.

Nu weet ik niet welke mogelijkheden je hebt bij je nieuwe werkgever, is het niet mogelijk om daar al eerder te beginnen dan 1 december? Wellicht dat je dan nog kan onderhandelen met je huidige werkgever over de afkoop van je contract, want daar zit je dan toch tot 1 december op de bank. Bovendien hoef jij dan niet zo lang thuis te zitten. Lijkt me een win/win situatie voor alle partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Audiowaste schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:11:
Wel essentiële informatie die in de OP niet was vermeld. Aangezien je vanaf maandag zonder project zit, zou ik inderdaad nu al aangeven dat je per 1 december uit dienst gaat. Hierdoor hoeft je baas ook geen nieuw project voor jou te gaan zoeken.

Nu weet ik niet welke mogelijkheden je hebt bij je nieuwe werkgever, is het niet mogelijk om daar al eerder te beginnen dan 1 december? Wellicht dat je dan nog kan onderhandelen met je huidige werkgever over de afkoop van je contract, want daar zit je dan toch tot 1 december op de bank. Bovendien hoef jij dan niet zo lang thuis te zitten. Lijkt me een win/win situatie voor alle partijen.
Daar ga ik het ook op spelen :) Hoeveel % van je bruto salaris denk je ermee uit te kunnen halen? Ik heb hier geen ervaring mee en dit zal dan de 1e keer worden :X

[ Voor 3% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 16-10-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Even een andere vraag:
Heb je die opzegtermijn ook daadwerkelijk in je contract staan? Want als er niets over instaat is een bepaalde tijd contract voor een werknemer net zo bindend als voor een werkgever... :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 12:33

Barrycade

Through the...

Als werkgever zou ik je max November uitbetalen ... wat dacht je zelf?
Dat je nog een paar maanden mee krijgt? Maar met naitsoezn heb jij wel in je contract staan dat jij tussentijds op kan zeggen?

Als je wel tussentijds kan opzeggen zou ik trouwens oppassen dat je niet "of z.s.m." in je brief zet.
Als je nu zonder project kunnen ze dan ook zeggen: OK prima doei en we betalen nog wel even je resterende vakantiedagen uit, succes. En dan zit je 3 weken zonder inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Barrycade schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:22:
Als werkgever zou ik je max November uitbetalen ... wat dacht je zelf?
Dat je nog een paar maanden mee krijgt? Maar met naitsoezn heb jij wel in je contract staan dat jij tussentijds op kan zeggen?

Als je wel tussentijds kan opzeggen zou ik trouwens oppassen dat je niet "of z.s.m." in je brief zet.
Als je nu zonder project kunnen ze dan ook zeggen: OK prima doei en we betalen nog wel even je resterende vakantiedagen uit, succes. En dan zit je 3 weken zonder inkomen.
Heb ik gezegt dat ik om geld ga vragen van november tot einde bepaalde tijd? :/ dit maak jij er nu van he

Ik zal gewoon netjes aangeven dat ik per 1 december uit dienst wil zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 16-10-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
naitsoezn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:21:
Even een andere vraag:

[...]

Heb je die opzegtermijn ook daadwerkelijk in je contract staan? Want als er niets over instaat is een bepaalde tijd contract voor een werknemer net zo bindend als voor een werkgever... :)
Dit staat uiteraard in me contract vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 14:17
Als het één maand is, kan het ook van de 16e tot de 16e zijn. Eind van de maand is meestal netter en mooier, maar hoeft niet perse (lees wel contract goed na).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Señor Sjon schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:37:
Als het één maand is, kan het ook van de 16e tot de 16e zijn. Eind van de maand is meestal netter en mooier, maar hoeft niet perse (lees wel contract goed na).
Vandaar is mijn vraag ook, is het mogelijk dat ik nu mondeling aangeef dat ik per 1 december uit dienst wil zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13
supra_indo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:46:
Vandaar is mijn vraag ook, is het mogelijk dat ik nu mondeling aangeef dat ik per 1 december uit dienst wil zijn????
Natuurlijk is dat mogelijk. En die aankondiging is ook geen reden voor ontslag op staande voet uiteraard, dus je huidige werkgever (die er toch al mee rekende jou tot dan te moeten betalen) kan je gewoon tot die datum werk laten uitvoeren. Of hij voor die laatste maand dat je niet op een klantproject zit je werkelijk iets gaat laten doen is natuurlijk de vraag - maar niet jouw probleem.

In principe moet je dan wel elke dag gewoon naar je werk, misschien kun je nog wat vakantie opnemen in de laatste week/weken, als je nog dagen over hebt (anders moet je werkgever die sowieso ook uitbetalen bij uitdiensttreden). Dat zou wel sympathiek zijn, want wat ga je verder anders doen op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Wilke schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:52:
[...]

Natuurlijk is dat mogelijk. En die aankondiging is ook geen reden voor ontslag op staande voet uiteraard, dus je huidige werkgever (die er toch al mee rekende jou tot dan te moeten betalen) kan je gewoon tot die datum werk laten uitvoeren. Of hij voor die laatste maand dat je niet op een klantproject zit je werkelijk iets gaat laten doen is natuurlijk de vraag - maar niet jouw probleem.

In principe moet je dan wel elke dag gewoon naar je werk, misschien kun je nog wat vakantie opnemen in de laatste week/weken, als je nog dagen over hebt (anders moet je werkgever die sowieso ook uitbetalen bij uitdiensttreden). Dat zou wel sympathiek zijn, want wat ga je verder anders doen op kantoor?
De huidige werkgever straalt een core business uit van support op hand van frontend. Denk hierbij aan Servicedesk en Werkplekbeheer. Me nieuwe werkgevers core business is echt beheer en die doen ook niks met enduser support op gebied van 1e en 2e lijns. Ik zit al in een verder stadium en ze kunnen mij geen garanties geven een functie hierin te krijgen aangezien ze afhankelijk zijn de projecten die binnenkomen. De afgelopen periode is hectisch geweest aangezien ze telkens hebben geprobeerd me op een project te krijgen die ze toevallig op dat moment dus binnen kregen. Daar heb ik toen wat van gezegt en toen is met veel moeite ook aangegeven vanuit de huidige werkgever dat ze mij niet meer zullen inzetten voor deze projecten. Maar tot voor kort probeerden ze het weer dus het komt me de keel uit. Ik heb een examen en een training gevolgd bij deze partij wat uit komt op een studieschuld van 1500€. Ben nu langer als een jaar in dienst dus zal dit 75% terugbetalen worden. Ik heb bijna mijn volledige vakantiedagen nog staan en ze moeten me vakantiegeld uitbetalen als ik weg ga, dus ik moet gaan kijken wat ik hieraan ga overhouden.... :/

[ Voor 3% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 16-10-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Kan je eventueel bij je nieuwe werkgever eerder in dienst treden, mocht je huidige werkgever daarmee akkoord gaan? Als je dat niet weet, is het wellicht een optie om dat even te informeren. Zo ja, dan kan je dat voorstellen aan je huidige werkgever. Kwestie van overleg. Schriftelijk opzeggen per 1/12 kan altijd nog (tot einde van de maand).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
ATS schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:59:
Kan je eventueel bij je nieuwe werkgever eerder in dienst treden, mocht je huidige werkgever daarmee akkoord gaan? Als je dat niet weet, is het wellicht een optie om dat even te informeren. Zo ja, dan kan je dat voorstellen aan je huidige werkgever. Kwestie van overleg. Schriftelijk opzeggen per 1/12 kan altijd nog (tot einde van de maand).
Waarom zou ik eerder in dienst treden dan de gemaakte afspraak met hun van 1 december. Ik kan me contract bij me huidige werkgever voor 1 november opzeggen en eventueel geld meekrijgen voor die maand en naderhand alsnog aangeven eerder beschikbaar te zijn voor me nieuwe werkgever toch, dit lijkt me een win win situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:12
Waarom zou je huidige werkgever je geld meegeven terwijl je niet meer hoeft te werken? Ik bedoel, als jij graag eerder wilt beginnen bij de nieuwe werkgever, waardoor jij eerder een hoger inkomen hebt, dan ga ik je niet ook nog eens 'dubbel' betalen als werkgever zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
rik86 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:25:
Waarom zou je huidige werkgever je geld meegeven terwijl je niet meer hoeft te werken? Ik bedoel, als jij graag eerder wilt beginnen bij de nieuwe werkgever, waardoor jij eerder een hoger inkomen hebt, dan ga ik je niet ook nog eens 'dubbel' betalen als werkgever zijnde.
Rik, ik heb een opzegtermijn van 1 maand. De datum zal vanuit mijn kant 1 december zijn. Dus ik zeg mijn contract op de laatste dag van deze maand schriftelijk op. Ik heb dan nog een contract van 1 maand tot ik uit dienst ben... ze zijn verplicht deze maand nog uit te betalen ;) of ze moeten mij aanbieden 70% of 80% van die maand te betalen en per direct uit elkaar te gaan of ik ga een maand bij hun op kantoor zitten wachten tot het 1 december is.

[ Voor 13% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 16-10-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:07
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten; gedetacheerd, zonder project met nieuwe baan in aantocht. Uiteindelijk in goed overleg met beide partijen bijna een maand eerder bij mijn nieuwe werkgever kunnen beginnen. Alternatief was nog bijna een complete maand niks doen op kantoor van detacheerder, waar geen van de partijen gelukkig van zou worden.

Kortom: Zo spoedig mogelijk je ontslag indienen, en met de verschillende partijen afstemmen of je eerder weg kan bij je huidige werkgever, en eerder kan beginnen bij de nieuwe. Eerlijk en open zijn levert in een situatie als deze altijd het meest op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

rik86 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:25:
Dat ga je wel, dat ben je namelijk verplicht. Jij hebt namelijk een overeenkomst met je werknemer waar in staat dat die werknemer voor jou werkt een X periode in ruil voor een beloning. Zolang die overeenkomst niet opgezegd wordt (cq afloopt) ben jij dus die beloning verschuldigd. Dat jij de werknemer op de bank houdt ipv 'm nuttig werk te laten doen is jouw zaak, daar heeft de werknemer niks mee te maken.

Opzegtermijnen zijn overigens een minimum, dus je kunt prima drie maanden eerder opzeggen als je wilt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Capiyol schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:32:
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten; gedetacheerd, zonder project met nieuwe baan in aantocht. Uiteindelijk in goed overleg met beide partijen bijna een maand eerder bij mijn nieuwe werkgever kunnen beginnen. Alternatief was nog bijna een complete maand niks doen op kantoor van detacheerder, waar geen van de partijen gelukkig van zou worden.

Kortom: Zo spoedig mogelijk je ontslag indienen, en met de verschillende partijen afstemmen of je eerder weg kan bij je huidige werkgever, en eerder kan beginnen bij de nieuwe. Eerlijk en open zijn levert in een situatie als deze altijd het meest op.
Ik snap dat je op deze manier denkt. Maar tegenwoordig in deze maatschappij moet je overal het maximale uithalen heb ik wel geleerd. Ik geef bij me huidige werkgever gewoon aan dat ik de tijd ga uitzitten, willen ze me eerder eruit hebben dan die maand dan moeten ze me me een paar honder bruto mee doen. En dan kan ik alsnog aangeven dat ik eerder aan de slag ga bij me nieuwe werkgever ;) het lijkt me dan voor mezelf een win win situatie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
CyBeR schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:35:
[...]

Dat ga je wel, dat ben je namelijk verplicht. Jij hebt namelijk een overeenkomst met je werknemer waar in staat dat die werknemer voor jou werkt een X periode in ruil voor een beloning. Zolang die overeenkomst niet opgezegd wordt ben jij dus die beloning verschuldigd. Dat jij de werknemer op de bank houdt ipv 'm nuttig werk te laten doen is jouw zaak, daar heeft de werknemer niks mee te maken.

Opzegtermijnen zijn overigens een minimum, dus je kunt prima drie maanden eerder opzeggen als je wilt.
Dus nu op zeggen en aangeven dat ik per 1 december uit dienst wil zijn is geen enkel probleem toch? Ze moeten mij gewoon door betalen tot 1 december toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

supra_indo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Dus nu op zeggen en aangeven dat ik per 1 december uit dienst wil zijn is geen enkel probleem toch? Ze moeten mij gewoon door betalen tot 1 december toch?
Yep. Meestal zijn werkgevers er blij mee als je eerder dan de minimumtermijn opzegt, omdat ze dan meer tijd hebben om een vervanging te vinden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
CyBeR schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:38:
[...]

Yep. Meestal zijn werknemers er blij mee als je eerder dan de minimumtermijn opzegt, omdat ze dan meer tijd hebben om een vervanging te vinden.
Het is een detachering en na vrijdag zit ik zonder project... dus een vervanger hoeven ze niet te zoeken :) de detacheerder zit gewoon met mij op gescheept vanaf maandag t/m eind november :+

[ Voor 10% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 16-10-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
Ik ken je niet, ik weet niet wat je allemaal kan en hoe je verder in het leven staat, maar ik vind je reacties in dit topic echt ongelooflijk

Het feit dat je überhaupt twijfelt om het eerder te vertellen terwijl je op de bank terecht komt en je werkgever dan moeite voor je moet gaan doen vind ik oprecht al heel erg raar.
Het hele idee dat als jij naar een nieuwe werkgever gaat je gaat proberen om je werknemer je uit te laten kopen voor die laatste maand en zoals je zelf zegt "het maximale eruit wil halen" vind ik echt schrijnend en getuigen van geen enkele realiteitszin.
Geef gewoon vandaag aan dat je bij een andere werkgever een nieuw contract getekend hebt en rond netjes af waar je mee bezig bent. Probeer verder nog wat vakantiedagen die je nog hebt op te nemen om eerder weg te kunnen voordat je aan je nieuwe baan begint, als dat pas per 1 december kan.
Nog beter, regel dat je per 1 november stopt en bij de nieuwe werkgever begint. Daar zul je echter geen cent extra voor krijgen.

Je vraagt continu bevestiging over zaken die je echt wel zou moeten weten of binnen 1 sec op Google zou kunnen vinden. Natuurlijk moet je werkgever je doorbetalen tot einde contract, of je nou vandaag op zegt of volgende week. Je hebt toch een contract?! Wat is dat anders waard? Dat betekent overigens ook dat ze jou die anderhalve maand gewoon mogen inzetten. Persoonlijk hoop ik dat ze nog een zooi rotklussen hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13
donleone83 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:13:
Geef gewoon vandaag aan dat je bij een andere werkgever een nieuw contract getekend hebt en rond netjes af waar je mee bezig bent. Probeer verder nog wat vakantiedagen die je nog hebt op te nemen om eerder weg te kunnen voordat je aan je nieuwe baan begint, als dat pas per 1 december kan.
Nog beter, regel dat je per 1 november stopt en bij de nieuwe werkgever begint. Daar zul je echter geen cent extra voor krijgen.

Natuurlijk moet je werkgever je doorbetalen tot einde contract, of je nou vandaag op zegt of volgende week. Je hebt toch een contract?! Wat is dat anders waard? Dat betekent overigens ook dat ze jou die anderhalve maand gewoon mogen inzetten.
Dit is wat ik ook bedoelde (de waardeoordelen eromheen laat ik voor wat het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
donleone83 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:13:
Ik ken je niet, ik weet niet wat je allemaal kan en hoe je verder in het leven staat, maar ik vind je reacties in dit topic echt ongelooflijk

Het feit dat je überhaupt twijfelt om het eerder te vertellen terwijl je op de bank terecht komt en je werkgever dan moeite voor je moet gaan doen vind ik oprecht al heel erg raar.
Het hele idee dat als jij naar een nieuwe werkgever gaat je gaat proberen om je werknemer je uit te laten kopen voor die laatste maand en zoals je zelf zegt "het maximale eruit wil halen" vind ik echt schrijnend en getuigen van geen enkele realiteitszin.

Je vraagt continu bevestiging over zaken die je echt wel zou moeten weten of binnen 1 sec op Google zou kunnen vinden. Natuurlijk moet je werkgever je doorbetalen tot einde contract, of je nou vandaag op zegt of volgende week. Je hebt toch een contract?! Wat is dat anders waard? Dat betekent overigens ook dat ze jou die anderhalve maand gewoon mogen inzetten. Persoonlijk hoop ik dat ze nog een zooi rotklussen hebben liggen.
Ik kan je reactie erg waarderen en ik sluit me er ook zeker bij aan maar,

Het enige waar ik me betreft rechten op voor wil bereiden is wat als. Hierin doel ik op dat ik nog 1,5 maand voor deze detachering in dienst ben en ze me eigenlijk niet meer op een normaal project kunnen plaatsen.
Hierbij is totaal geen twijfel geweest om aan te geven dat ik bij een andere werkgever in dienst ga vanaf 1 december, denk dat dat toch een stukje respect is en eigenlijk normale werkelijkheid om hun gezichtsverlies te besparen. Betreft je zin "het maximale eruit wil halen" vind ik echt schrijnend en getuigen van geen enkele realiteitszin" kan ik alleen toevoegen dat het me een rotte appel zou wezen wat jou mening hier in is. Als jij nog voor een maand geld zou krijgen zou je dat geld ook willen hebben als je werkgever eerder van je af wilt ;w
Maar wat is er zo vreemd aan om als werkgever en werknemer tot een besluit te komen om voor die 1,5 maand je te laten uitkopen aangezien je een contract hebt. Als de detachering je voor die 1,5 maand stel 70% kan meedoen en je naderhand besluit om eerder bij je nieuwe werkgever in dienst te gaan, dan is dit toch voor jezelf een win win situatie en voor de werkgever scheelt het tijd en geld.

ON:
Reeds aangegeven per 1 december niet meer werkzaam te zijn bij de huidige werkgever. Het begrip vanuit de werkgever was aanwezig aangezien ze begrepen dat ik niet langer voor projecten open sta wat ver beneden je niveau ligt. Aankomende week gaan we bespreken wat we met die 1,5 maand gaan doen.

Ga er vanuit dat je het nu begrijpt dat het alleen om informatie ging en dat het niks te maken heeft met twijfel of achterbaksheid. Betreft je laatste alinea kan ik me erin vinden dat je vind dat ik een antwoord bevestigd wil hebben die ik eigenlijk ook wel had kunnen verzinnen :9 maar goed, bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
supra_indo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

Ik kan je reactie erg waarderen en ik sluit me er ook zeker bij aan maar,

Het enige waar ik me betreft rechten op voor wil bereiden is wat als. Hierin doel ik op dat ik nog 1,5 maand voor deze detachering in dienst ben en ze me eigenlijk niet meer op een normaal project kunnen plaatsen.
Hierbij is totaal geen twijfel geweest om aan te geven dat ik bij een andere werkgever in dienst ga vanaf 1 december, denk dat dat toch een stukje respect is en eigenlijk normale werkelijkheid om hun gezichtsverlies te besparen. Betreft je zin "het maximale eruit wil halen" vind ik echt schrijnend en getuigen van geen enkele realiteitszin" kan ik alleen toevoegen dat het me een rotte appel zou wezen wat jou mening hier in is. Als jij nog voor een maand geld zou krijgen zou je dat geld ook willen hebben als je werkgever eerder van je af wilt ;w
Maar wat is er zo vreemd aan om als werkgever en werknemer tot een besluit te komen om voor die 1,5 maand je te laten uitkopen aangezien je een contract hebt. Als de detachering je voor die 1,5 maand stel 70% kan meedoen en je naderhand besluit om eerder bij je nieuwe werkgever in dienst te gaan, dan is dit toch voor jezelf een win win situatie en voor de werkgever scheelt het tijd en geld.

ON:
Reeds aangegeven per 1 december niet meer werkzaam te zijn bij de huidige werkgever. Het begrip vanuit de werkgever was aanwezig aangezien ze begrepen dat ik niet langer voor projecten open sta wat ver beneden je niveau ligt. Aankomende week gaan we bespreken wat we met die 1,5 maand gaan doen.

Ga er vanuit dat je het nu begrijpt dat het alleen om informatie ging en dat het niks te maken heeft met twijfel of achterbaksheid.
Top, dank voor je verheldering. Wat mij betreft heb je juist gehandeld. En uiteraard moet je betaald krijgen waar je recht op hebt, al heb je niets te doen meer bij de huidige werkgever. En als je huidige werkgever met een voorstel komt om je uit te kopen ook prima. Reken er alleen wel op dat je bij veel grote bedrijven alleen per de eerste van de maand kan starten (dus of 1 nov of 1 dec). Reken je dus niet rijk dat je nieuwe werkgever je zomaar eerder laat komen wanneer jij dat wilt.

Ik kreeg het gevoel dat je het uit wilde spelen en bewust zo lang mogelijk wilde wachten om ze voor het blok te zetten en er het maximale uit te halen. Zoals je het nu omschrijft wil ik je feliciteren met je nieuwe baan, hoop ik dat je het goed kan afsluiten bij je huidige baan en wens ik je heel veel plezier toe (en geen rotklusjes)! Excuses voor mijn ongenuanceerde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
donleone83 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:02:
[...]

Top, dank voor je verheldering. Wat mij betreft heb je juist gehandeld. En uiteraard moet je betaald krijgen waar je recht op hebt, al heb je niets te doen meer bij de huidige werkgever. En als je huidige werkgever met een voorstel komt om je uit te kopen ook prima. Reken er alleen wel op dat je bij veel grote bedrijven alleen per de eerste van de maand kan starten (dus of 1 nov of 1 dec). Reken je dus niet rijk dat je nieuwe werkgever je zomaar eerder laat komen wanneer jij dat wilt.

Ik kreeg het gevoel dat je het uit wilde spelen en bewust zo lang mogelijk wilde wachten om ze voor het blok te zetten en er het maximale uit te halen. Zoals je het nu omschrijft wil ik je feliciteren met je nieuwe baan, hoop ik dat je het goed kan afsluiten bij je huidige baan en wens ik je heel veel plezier toe (en geen rotklusjes)! Excuses voor mijn ongenuanceerde reactie.
Geen enkel probleem, een opheldering was ik je wel verschuldigd had ik het idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
Ik vind sowieso dat je door de voordeur weg moet gaan bij een bedrijf. Nederland is een klein land, de kans dat je elkaar tegen gaat komen is best groot. Zeker als je in de detacheringswereld zit.
Toen ik bij mijn eerste werkgever wegging, heb ik dat onmiddellijk gemeld nadat ik het contract kreeg van m'n nieuwe werkgever. Dit waardeerde hij ook. Een mooie ontslagbrief gegoogeld waarbij ik hem en het bedrijf bedankt heb voor de mooie jaren. Hij was wel emotioneel/boos nadat ik niet te porren was om toch te blijven na een toegezegde loonsverhoging.
Maar bij het afscheidsborrel was er niks meer van te merken en wenste hij me oprecht veel succes met m'n verdere carrierre.

[ Voor 10% gewijzigd door Russel88 op 16-10-2014 14:53 ]

Pagina: 1