donleone83 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:13:
Ik ken je niet, ik weet niet wat je allemaal kan en hoe je verder in het leven staat, maar ik vind je reacties in dit topic echt ongelooflijk
Het feit dat je überhaupt twijfelt om het eerder te vertellen terwijl je op de bank terecht komt en je werkgever dan moeite voor je moet gaan doen vind ik oprecht al heel erg raar.
Het hele idee dat als jij naar een nieuwe werkgever gaat je gaat proberen om je werknemer je uit te laten kopen voor die laatste maand en zoals je zelf zegt "het maximale eruit wil halen" vind ik echt schrijnend en getuigen van geen enkele realiteitszin.
Geef gewoon vandaag aan dat je bij een andere werkgever een nieuw contract getekend hebt en rond netjes af waar je mee bezig bent. Probeer verder nog wat vakantiedagen die je nog hebt op te nemen om eerder weg te kunnen voordat je aan je nieuwe baan begint, als dat pas per 1 december kan.
Nog beter, regel dat je per 1 november stopt en bij de nieuwe werkgever begint. Daar zul je echter geen cent extra voor krijgen.
Je vraagt continu bevestiging over zaken die je echt wel zou moeten weten of binnen 1 sec op Google zou kunnen vinden. Natuurlijk moet je werkgever je doorbetalen tot einde contract, of je nou vandaag op zegt of volgende week. Je hebt toch een contract?! Wat is dat anders waard? Dat betekent overigens ook dat ze jou die anderhalve maand gewoon mogen inzetten. Persoonlijk hoop ik dat ze nog een zooi rotklussen hebben liggen.
Ik kan je reactie erg waarderen en ik sluit me er ook zeker bij aan maar,
Het enige waar ik me betreft rechten op voor wil bereiden is wat als. Hierin doel ik op dat ik nog 1,5 maand voor deze detachering in dienst ben en ze me eigenlijk niet meer op een normaal project kunnen plaatsen.
Hierbij is totaal geen twijfel geweest om aan te geven dat ik bij een andere werkgever in dienst ga vanaf 1 december, denk dat dat toch een stukje respect is en eigenlijk normale werkelijkheid om hun gezichtsverlies te besparen. Betreft je zin "het maximale eruit wil halen" vind ik echt schrijnend en getuigen van geen enkele realiteitszin" kan ik alleen toevoegen dat het me een rotte appel zou wezen wat jou mening hier in is. Als jij nog voor een maand geld zou krijgen zou je dat geld ook willen hebben als je werkgever eerder van je af wilt
Maar wat is er zo vreemd aan om als werkgever en werknemer tot een besluit te komen om voor die 1,5 maand je te laten uitkopen aangezien je een contract hebt. Als de detachering je voor die 1,5 maand stel 70% kan meedoen en je naderhand besluit om eerder bij je nieuwe werkgever in dienst te gaan, dan is dit toch voor jezelf een win win situatie en voor de werkgever scheelt het tijd en geld.
ON:
Reeds aangegeven per 1 december niet meer werkzaam te zijn bij de huidige werkgever. Het begrip vanuit de werkgever was aanwezig aangezien ze begrepen dat ik niet langer voor projecten open sta wat ver beneden je niveau ligt. Aankomende week gaan we bespreken wat we met die 1,5 maand gaan doen.
Ga er vanuit dat je het nu begrijpt dat het alleen om informatie ging en dat het niks te maken heeft met twijfel of achterbaksheid. Betreft je laatste alinea kan ik me erin vinden dat je vind dat ik een antwoord bevestigd wil hebben die ik eigenlijk ook wel had kunnen verzinnen

maar goed, bedankt voor je feedback!