Desktop omgeving syncen over diverse werkplekken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.yeasoft.com/assets/images/articles/btsync-gui-2.png
Geloof sterk in de potentie en inzetbaarheid van open-source en open-standaarden. Zodoende dat we ik op het werk (Ubuntu School) gebruik van Ubuntu (12.04 ltsp), op de laptop een xubuntu(14.10) en thuis op diverse machines ook een ubuntu flavor. Op wat debian en gentoo bakken na, zit ik 80% van de tijd op een ubuntu omgeving.

De meeste machines maken gebruik van dezelfde tools en technieken, op enkele uitzonderingen na. Maar op gebied van interface, documenten en instellingen is het een zooitje :+

Volgens mij is het een kwestie van je /home syncen. Maar hoe doe je dat nu het goed en relatief veilig? rsync? Pulse? of toch een 3th party cloud dienst?

Hoe heb jij dit voor jou werkbaar gemaakt?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:34
Ik denk dat ook al sync je het, het deels een zooitje blijft. Voorbeeld: positie van widgets op je desktop als je schermen met verschillende resoluties heb. Bovendien draai je verschillende versies en het zou mij niets verbazen als bepaalde mappen/bestanden wat betreft instellingen ook weer anders zijn.

Wat ik zelf deed toen ik data synchroniseerde tussen een laptop en desktop was 1 map synchroniseren, en op beide systemen een aantal symlinks maken naar de locaties in de map die werd gesynchroniseerd.
Dit werkte doorgaans okee, ook al heb ik een aantal keer problemen hiermee gehad. Twee weken geleden ging het goed mis en toen ben ik ermee gestopt (beide ownCloud clients hadden wijzigingen, synchroniseerde met de server en dat gaf een hele lading conflicten).

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik snap niet helemaal wat je probeert te bereiken.
Wil je gebruikersdocumenten syncen of desktop-instellingen of nog iets anders?
Wil je dat doen tussen lokale systemen of ook via internet?

Ik heb een desktop en een laptop die via unison gesynced worden. Dat is handig als je op beide systemen tegelijk veranderingen wil kunnen aanbrengen, ook als er geen netwerkverbinding is.

Ik heb ook systemen die via NFS hun homedir delen. Dat is echt helemaal synchroon maar je hebt wel netwerk nodig.

Verder gebruik ik af en toe owncloud om wat bestanden tussen uiteenlopende systemen te delen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Een nfs share met automount koppelen aan een ldap gebruiker zijn /home/ folder syncen.